Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

veľké rozdiely s čím?
Používateľov profilový obrázok
AdmineR
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 2999
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 08:53

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa AdmineR »

som myslel že hore je original a dole kazeta - ale asi sú to ľ a p kanál ?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Originál nedávam do testov, ten je na tom odkaze čo som dával
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Veru neladí vóbec tá kazeta a jej polep s bookletom. Toto by si výrobca z prvej ligy nedovolil. Tá priesvitná verzia na linku bude asi lepšia.
Pritom booklet ok aj kazeta samotná sa mi celkom pozdáva.
V tom roku 1990 ...Nahral by som na nu nieco z radia. No a po par rokoch by skoncila ako nosic zaznamu "stredoslovakov" z radia Twist.
Este sa zmienim k tým výškam. Kedysi na Yamahe KX-480 som mal takú, skúsenosť (autokalibracia prebehla a rucny bias vzdy na nule)
Ferro - slabe vysky
Superferro- lepsie
Typ 2 - ok zvuk. Kupoval som tie
No a sranda je ze na tom technicse co mam teraz (RS BX606) bez kalibracie dam bias na -2 a vysky subjektivne ok aj na zakladnych 30 rocnych, basf, Sony HF a pod.
Neviem ci tak bol nastaveny alebo sa casom rozladil. Mozno som ja casom ohluchol :)
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

No ono je to tak, že keby sa stroje na typ I kalibrovali výrobne na základné pásy, to by bola sranda. Jednak by sa ľahko kalibrovali potom všetky ferro pásky, aj tie horšie, ale superferro by mohli byť mimo rozsah.
Pri strojoch bez kalibrácie by superferro zneli prevýškovane vždy.
Ťažko povedať ktorý výrobca čo ako myslel, ale okrem Akai som nikdy nevidel v technickom liste tape decku uvedenú konkrétnu kazetu, len kódové označenie, takže tomu trochu uteká zmysel.

Ale díky za reakciu, že si sa po čase zase ozval :P
Petr
metál za zásluhy
Príspevky: 215
Dátum registrácie: Sobota, 30. Decembra 2023, 10:18

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Petr »

EZ647 napísal: Nedeľa, 14. Januára 2024, 20:39 ... okrem Akai som nikdy nevidel v technickom liste tape decku uvedenú konkrétnu kazetu, len kódové označenie, takže tomu trochu uteká zmysel...
V návodu k Nakamichi jsou uvedené doporučené typy kazet, takže nastavení z výroby pro typ I taky superferric. Ale zrovna u Nakamichi není problém nechat si to překalibrovat na libovolné pásky I, II, IV
Prílohy
Nakamichi.jpg
Nakamichi.jpg (61.61 KiB) 1491 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

A kto by nevedel EX je TDK AD, SX je TDK SA a ZX je TDK MA
všetky kalibračné pásky Nakamichi vyrobil TDK

Akýkoľvek deck čo má na doske kalibračné prvky je možné nastaviť na konkrétny pás, ovšem, kde dneska nájsť tieto kazety v dobrom stave a neovplyvnené vekom že?
Petr
metál za zásluhy
Príspevky: 215
Dátum registrácie: Sobota, 30. Decembra 2023, 10:18

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Petr »

Ale je dobré, že tam uvedli i alternativy. Tou kalibrací jsem myslel, že jde uvnitř decku nastavit parametry pro type I třeba na TDK D nezávisle na ostatních typech pásků. Když deck nemá na předním panelu bias knoflík a mám zásobu obyčejných ferro kazet, tak se to hodí.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Je to vhodné, ale na druhú stranu deck bez možnosti kalibrácie biasu je dosť na nervy, keď človek často mení kazety tak musí vždy dávať dole dekel.
V minulosti mohol byť verný jednému typu kazety, pretože dostupnosť v obchodoch bola, u nás síce až v 90tych rokoch, ale nevadí :D
Presne to mi nevyhovuje, ja som musel mať vždy inú kazetu :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

SKC LX 90min ročník cca 1992-1994 Made in Korea

Ďalšia generácia rozpočtovej kazety SKC LX je už v priehľadnej kazete ale s pomerne obsiahlou potlačou trecích fólii kazety. No a použitá páska mi príde zase mierne odlišná, alebo najbližšie podobná tej LX testovanej predtým.
Môžem povedať, že aj táto prešla testom na funkčnosť spojiva, takže môžem nahrávať.

Balenie:
Hranatá, hrubá, svetlá, číra krabička s vrúbkovaným obvodom, plusovými stredovkami a pomerne istou krehkosťou, je totožná s predošlými SKC verziami, bez loga firmy, alebo značky.
Fólia a vzhľad dizajnu tejto rady mi príde trochu prehnaný, ale zase má to nápad, je tam trochu viac možno až prehnanej kreativity. Keďže som model GX tohto ročníku vynechal pre rozklad spojiva, tam bola tá potlač ešte krajšia a rozumnejšie usporiadaná, tu je to také moc násilné cez polovicu kazety, fólia je ladená v základe na čiernom podklade, s pásmi svetlo modrej a ružovej farby a druhá polovica prednej strany je s výhľadom na kazetu. Aj tu svieti nápis New Premium Quality. Zadná strana je už plne potlačená s vtipnými textami chvály ako u predošlej verzie, ale graf je vierohodnejší, je plochý s poklesmi na začiatku a konci frekvenčného rozsahu, to viac sedí na typ I základnej triedy, než dvojhrbé ťavie grafy z predošlej verzie kazety.
Booklet je krátky typ J s oboma stranami s riadkami na popis a vrch je v grafike fólie. Nálepky sú chudobné ako som už prezentoval u modelov GX, takže žiadna zmena, tu kreativita trochu chýbala, za to sa dopĺňala na farebnosti kazety.

Kazeta:
Tu už máme opäť klasické celopriehľadné telo SKM s vrúbkovaním po obvode kazety a výkrojom okolo vodiacich kladiek s pevnými, hrubými stenami. Svetlé číre prevedenie so striebornými skrutkami a snehovo bielymi cievkami s červenou svorkou klasického SKM dizajnu s trojicou otvorov po obvode, kde veľa užívateľov trpí klasickým Emtec „ne“rozpoznávacím syndrómom :D
Potlač kazety je na trecích fóliach, kdežto u zmienenej GX 1992 bola táto potlač lepšie zladená, tak tu je to cez čiaru, pruhy z fólie v bledo modrej a ružovej sú aj tu cez polovicu kazety, dosť to bráni výhľadu na stav pásky, resp. v tape decku s malým okienkom uvidíte aspoň ako tak zostatok na odvíjajúcej sa cievke, na strane B sa situácia obracia v prospech nevidiacich ľudí s približným odhadom počítadla koľko že nám ostáva do konca pri nahrávke?
Zavádzacia páska je opäť matná s priečnymi modrými čiarkami, ktoré sú sýtej výraznej farby a stále zabúdam písať že zatiaľ všetky uvedené SKC mali na zavádzačke šrafovaný farebný začiatok len tesne pri svorke.

Páska:
Najprv som očakával že bude totožná s predošlou verziou LX, ale ako tak pozerám má mierne bližšie k tým tmavým GX v slim balení, ale nie až tak tmavá, zvukovo zase dopadla mierne odlišne, ale SKM pôvod sa nezaprie.
Farba je stredne hnedá až tmavšia, málo železitá, celkom presvitá a má akoby horší povrch, resp. príliš pigmentácie. Ale žiadne vady typu povlak zo spojiva a pod. Hlavne funguje v celej dĺžke, zatiaľ.

Kazetu som získal z Česka v balíku 02/2019 za 260KČ čo je lepšia cena než tá predtým.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 18.2.2019:
+4db bias -12
Výkonovo zvládne niečo viac než jej novšia kolegyňa, ale výškovo sú na tom cca rovnako. Ale aspoň nekolíše, stopu drží stabilne. Páska je farebne rovnaká ako novšia GX, ale aj tak mám dojem že sa v tom roku kládol väčší dôraz na kvalitu aj u SKC LX. (porovnával som LX 60 1996)
Graf na konci galérie, hodnoty veľmi približné z grafu:
160Hz -5dB
10kHz -17dB
20kHz -19dB
Takže výkonovo je tu oproti ostatným naozaj väčší prepad, výškovo je asi ako tá GX v slim balení, nič moc teda.

Pioneer CT-S550S, 13.12.2023:
0db z pásky pri vstupe do decku +4db, výšky výraznejšie chýbajú
BLE XD:
-2db, aj tak stále jemne skresľuje a chrčí na basoch, ale výšky sú ukážkové :D
Po kalibrácii na cudziu kazetu, predošlú verziu SKC LX 90 1990 je zvuk lepší, +1db ako na zdroji a výšky sú niečo ostrejšie, čo zase ukazuje na fakt aké sú tie dve pásky rozdielne

Technics RS-AZ7, 10.12.2023:
+6db v špičkách, výšky klasicky slabšie ako vždy
ATC:
-2db, výšky sú ukážkové, ale výkonovo je to nepoužiteľné

Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup na +4db, 26.11.2023:
+2db v špičkách, jemne to stále ťahá do skreslenia, výšky sú o dosť slabšie
ATC:
+4db s výrazným skreslením, výšky sú zase famózne, žiadne poruchy ani kolísanie, pri menšom budení by to mohlo byť veľmi dobré, no nakoniec som sa pre druhú stranu nerozhodol, nebolo celkom treba

Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup +4db:
+4db len v špičkách, ale bez skreslenia, výškovo o dosť slabšie výšky, bez porúch a kolísania

Aiwa CS-W320, rádiokazeťák s magnetom, 17.12.2023:
Zvukovo to je jemne slabšie s mierne horšími výškami, ale dá sa to.
Mazanie sa zdá úplné.

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR, dnes
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na minimum -2
L: mimo rozsah / malý level na maximim +1
Takže potenciometre idú zase maximálky, ale zdanlivo to vyzerá na najhoršiu kazetu SKC v teste? Myslím z tých funkčných.
Trojbodový test spojiva a tremola bol úspešný, takže som sa s kľudom pustil do nahrávky, ale zase ma zarazila jedna vec, test na strane B vykazoval viac výšok, takmer ako zdroj, kalibrácia na displeji ukázala pri minimálnom biase +1 čo je nevídané a nie je to prvý krát čo druhá strana vykazuje podstatne lepšiu výškovú odozvu než strana A. Aj to bol dôvod prečo som nahral celú kazetu na Sony a Technics 979 som tak nemusel obťažovať.
Ale najprv strana A, zvukový dojem bol horší, najprv výšková odozva bola samozrejme nedostatočná, ale prišlo mi to mierne lepšie od predošlej verzie LX, pokles bol síce výrazný, ale dal sa zvládnuť.
Zvukové podanie je aj tu basovo nadhodnotené, lebo SONY...
Výkon začal skresľovať ale pomerne skoro, už pri +3db to nezvládalo, teda po všetkých testoch je tento pás naozaj o dosť slabší v MOL a basovom podaní bez skreslenia. Nevadí aj tak každá skladba je mierne inak nabasovaná čo je na jednej počuť, na inej môže byť v poriadku. Nahrávam teda okolo +2db s občasnými špičkami +4db v niektorých skladbách s tým že to stiahnem ak by niečo, ale nakoniec nebolo treba.
Začiatok strany A mal len mierne poruchy a koniec strany B asi dve minúty pred koncom plával mierne viac s typickými výpadkami po otlakoch. Začiatok B bol zase zadropovaný len jemne a krátko. Koniec strany B bez porúch úplne.
V celku páska šla hladko celú dĺžku a na strane B som bol s výškami naozaj dosť spokojný, už veľa k podaniu zdroja nechýbalo.
Tremolo opäť ani náznak, spojivo je zatiaľ v poriadku.
Oter jemne hnedý na okrajoch hláv a kladke ako po predošlej LX 1990.

Záverom:
Do zbierky pekná kazeta s trochu výstrednejším dizajnom.
Hlavne že je funkčná, ale stále u SKC panuje neistota, takže neodporúčam s čistým svedomím.
Na kalibráciu je opäť náročnejšia s výkonom ešte menším než u predošlých ferro SKC, ale rozhodne použiteľná.
Stále premýšľam nad tým ak by som ju porovnával zo zvukového hľadiska so súčasnou produkciou, tak asi bude zvukovo lepšia ako posledné Maxell UR z Panggungu alebo NAC, ale asi nie lepšia než FOX RTM. Tam by bola potreba aspoň ten druhý recept SKC GX aby porazila FOX.

No a do ďalšieho víkendu vám dám pokoj s ďalšími nahrávkami, vyčerpal som svoje časové možnosti pre tento víkend.

Dodatky:
Čas počítadla decku po jednej strane 47:32
Oter: jemne hnedé okraje hláv a kladky.
Otlaky a poruchy: strana A jemné otlaky a zvlnenie pásu nespôsobilo väčšie poruchy, strana B veľké otlaky a stredné zvlnenie, sa veľmi prejavilo na konci strany A.
Zdroj: Technics SL-PG570A
CD-RA Maxell XLII Music Taiwan by Ritek 97:15.17
Interné poznámky: CC 1572, CD 1015, 1016
Prílohy
IMAG0703.JPG
IMAG0703.JPG (103.29 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0704.JPG
IMAG0704.JPG (133.17 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0773.JPG
IMAG0773.JPG (135.69 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0774.JPG
IMAG0774.JPG (93.01 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0775.JPG
IMAG0775.JPG (125.62 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0776.JPG
IMAG0776.JPG (112.77 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0777.JPG
IMAG0777.JPG (122.8 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0778.JPG
IMAG0778.JPG (85.74 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0779.JPG
IMAG0779.JPG (94.04 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0780.JPG
IMAG0780.JPG (69.67 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0781.JPG
IMAG0781.JPG (66.76 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0782.JPG
IMAG0782.JPG (90.47 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0783.JPG
IMAG0783.JPG (104.5 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0784.JPG
IMAG0784.JPG (91.72 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0785.JPG
IMAG0785.JPG (80.89 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0786.JPG
IMAG0786.JPG (93.6 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0787.JPG
IMAG0787.JPG (43.42 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0788.JPG
IMAG0788.JPG (66.13 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0789.JPG
IMAG0789.JPG (45.44 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0790.JPG
IMAG0790.JPG (116.01 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0791.JPG
IMAG0791.JPG (125.15 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0792.JPG
IMAG0792.JPG (107.32 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0793.JPG
IMAG0793.JPG (82.11 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0794.JPG
IMAG0794.JPG (76.69 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0796.JPG
IMAG0796.JPG (119.41 KiB) 1472 zobrazení
IMAG0797.JPG
IMAG0797.JPG (67.47 KiB) 1472 zobrazení
skc_lx9092.png
skc_lx9092s.png
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

SKC LX 60min ročník 1996-1999 Made in Korea

Ročník a model:
Z rady LX značky SKC to bude posledná kazeta a prejdem potom na ďalší model, novšiu LX 2001 vynechávam opäť z dôvodu rozkladu spojiva a lepenia, ktoré sa prejavilo až počas testov koncom minulého roku. Neviem kedy sa pustím do renovácie spojiva nejakým prípravkom, ale raz možno určite :D
Dnešná SKC LX, tento ročník som z rovnakých dôvodov rozkladu spojiva preskočil u modelu GX, trochu je nejasné, ako u celej rady SKC, aký ročník je ten správny pre tento dizajn, ale zdá sa že rozmedzie pre tento dizajn bolo približne 1996-1999. Podľa vintagecassettes to je 1999-2001, ale je to nepravdepodobné, potom som tieto údaje aj opravoval na webe.
Jedná sa o predposlednú generačnú sériu pred koncom výroby kaziet značky SKC.
Z triedy normal nám pre tento ročník stále firma ponúka tri kvality LX, GX, AX, kde je konečne aj zaujímavejšie na obale uvedené rozdelenie v zmysle:
LX – Normal Position - General Purpose/Special
GX – Normal Position - General Purpose/Extra
AX – Super Ferro – Acoustic Extra/Wide Range
U značky Smat som nenašiel presnú dizajnovú paralelu s touto radou po grafickej stránke, u niektorých ročníkov je tá paralela je veľmi veľká.

Dnešná kazeta, balenie:
Zaoblené slim puzdro v svetlej, čírej farbe, pomerne krehko pôsobiace, s vrúbkovaným obvodom, bez loga, trojité stredovky. Zatiaľ od začiatku prezentácie značky SKC sa zmohli na dva druhy puzdier, ale v minulosti používali ja Maxellovské, kvôli spolupráci.
Fólia, no môj názor, váš môže byť samozrejme iný, je, že sa jedná pre mňa o najškaredší dizajn fólií pre tento ročník. Že je ako pozadie pod textom a veľkým nápisom LX fotka športovcov v akcii je v poriadku, je to moderné. Aj to že je to ladené a podfarbené do farieb modelu, teda prevažne červenej, trochu modrošedej a žltej mi tiež vyhovuje, ale že je to rozmazané v pohybe tak prehnane, že sa mi deformujú oči a nutne potrebujem návštevu lekára aj kvôli možnému záchvatu nejakej epilepsie, ktorou netrpím, ale táto kazeta sa to silou mocou snaží vyvolať, tak to mi vadí, a takto je situovaná celá rada, že musíte sa veľmi premáhať, aby ste tam rozoznali tie objekty, ostatne kolekciu si pozrite na vintagecassettes.
Popisy prednej strany som rozobral vyššie pri porovnaní modelov normal tohto ročníku.
Zadná strana je taká, mi príde až prísne normovaná v tom dizajne, alebo asi zase odniekiaľ odkopírovaná, nespomeniem si, ale výrez na kazetu ohraničený žltou čiarou, hore a dole popisy, určenie trhu nie je celkom jasné, ale USA a EU to je istota.
Prehnaných kecov je tam trochu menej, aj keď stále nešetria chválou, dosť zle je vidieť aj graf v tej priesvitnej časti fólie, ktorý je vierohodný na rozdiel od prvej verzie.
No a na kazete cez balenie môžete vidieť ako dodržujú v rámci výrobných šarží dizajn a farbu použitých komponentov kazety, pretože u SKC je to vždy pestré.
Booklet je krátky typ J, obe strany sú s riadkami na popis, vrch je s čiernym pásom a textom zakončený oblúkom, a vonkajšia strana je pre dúhových milovníkov, ako celý tento ročník dodržoval tento dúhový dizajn bookletu, menili sa len názvy modelov v rohu, ale nebola väčšia kreativita.
Nálepky sú zase ako od Sony len zjednodušené v bielej a sivej farbe.

Kazeta:

Je svetlá číra so striebornými skrutkami, hrubými stenami a pomerne tuhou konštrukciou, malým predelom/stenou nad vodiacimi kladkami, to je všetko čo ste videli u priehľadných SKC kaziet pri predošlých prezentáciách. Tu sa mení povrchový vzor, len mierne, ktorý je taktiež veľmi častý pre SKM produkty a OEM značky, dokonca často kopírovaný aj inými výrobcami ako Forward, Čína, GoldStar, Memorex a pod.
Vrúbkovanie po obvode je prerušené v strede na bokoch kazety, pri vodiacich kladkách nie je výkroj oblúku, ale hladká plocha, a hlavný znak je číra hladká plocha v priestore pre hlavy, tak môžete na vybraných strojoch, alebo pri servise veľmi pekne sledovať prechod pásu cez hlavy.
Osadené cievky sú tie najbežnejšie SKC s trojicou otvorov po obvode so svorkou C, dizajn má Emtecovský syndróm pre neskúsených užívateľov, ale cievky sú pevnejšie, hrubšie, ale niekedy majú hrb alebo prepad na svorke čo spôsobuje otlaky pásky. Farebnosť je sivá v cievkach a kladkách, svorky sú modrosivé, tento trend používali hlavne v kazetách Fuji, ktoré pre nich vyrábali.
Tlač je na trecích fóliách, preto nemusíte mať veľa promile v sebe a napriek tomu občas pri pozornom sledovaní v decku pri hraní môžete vidieť že nápisy a veľký ťažký nápis LX poskakuje proti riťmu hudby aj keď je veľký a ťažký.
Mne teda nevadí ten ružový(bordový) pás, ale v kombinácii s tým veľkým žltým nápisom LX vo mne vyvoláva nejaké násilné sklony, možno je to len tou farebnou kombináciou bordovej a žltej, alebo faktom že je nápis LX presne v strede kam nepatrí (kam sa hodí ako ananás na pizzu), ale vieme z niektorých kaziet, že mohlo byť aj horšie. Inak dizajn kazety nie je ani zďaleka tak zlý ako dizajn fólie s cyklistami pred stratou molekulárnej štruktúry.
Zavádzacia páska je matná s dvojicou šikmých čiar v červenej farbe pre C60. Šrafovanie pri svorke výnimočne chýba, ale je tam čierny pás, ako aj na zlepky zavádzačky, celé to vyzerá skôr na Čínsku montáž a prvky než Kórejské, ale ktovie, pás a telo kazety trpí neskutočnou statikou na prach a povytiahnutý pás z kazety, či uvoľnený, ako som raz prezentoval u Fuji DR-I 1995 vyrobenou v Číne v SKM.
Hlavne je zavádzacia páska šialene krátka na oboch stranách, že dosiahne lepka ledva na plnú cievku na jej okraj, to nielen že nestačí plniť čistiacu funkciu, to sa pri tej krátkosti ani nezašpiní :D Niekde sa zjavne veľmi šetrilo, alebo podľahli Japonskému trendu Quick Reverse, len to neuviedli na obal. Chyba marketingu neodpezentovať túto funkciu spôsobila že je to vlastne chyba výroby, že je tam krátka páska :D

Páska:
Stredne tmavá hnedá, aj stredne železitá, taká klasika čo nechce vybočovať z rady, priesvitná, podložka PET má aj bočný presvit na cievke, je to na fotkách ako jedna z mála SKM, resp. zo všetkých kusov pre test bol bočný presvit len na tejto a SKC GX 60 1992.
Nebude to hovoriť o pôvode výrobcu, ale skôr o inom použitom filme.
Páska je čistá, bez anomálii a je plne funkčná, dostáva zelenú na nahrávky.

Kazetu som získal v balíku z ČR 02/2019 za cenu 150KČ

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 18.2.2019:
+4db bias -12
Má síce lepší výkon než GX, ale aj nižší bias a pritom je stále výškovo chudobnejšia a ľavá strana k tomu kolíše. Slabší odvar normal kazety SKC, a mí aj úplne iný odtieň hnedej než GX.
Graf na konci galérie, hodnoty veľmi približne odčítané z grafu:
160Hz -2dB
10kHz -12dB
20kHz -19dB
Vyzerá to tak že na výkone a výškach patrí medzi tie lepšie výsledky, výšky dokonca vyšli ako na verzii GX 120 2000.
Problém na tomto decku bolo len kolísanie stopy v prípade staršieho zvukového testu s jednou kladkou, graf robený koncom roku 2023 už s plne osadeným dual capstanom.

Pioneer CT-S550S, 13.12.2023:
0db z pásky pri vstupe do decku +3db, výškovo takmer ako zdroj
BLE XD:
+2db, výškovo od zdroja mierne sviežejšie, celkom pekný zvuk, po dlhšej dobe spokojnosť s nahrávkou na SKC aj na tomto stroji

Technics RS-AZ7, 10.12.2023:
+6db v špičkách, výškovo slabšie, inak dobré
ATC:
+2db, špičky +4db, výškovo ako zdroj, je to zvláštne, ale zvuk je veľmi príjemný, možno len dobre sadla páska na skladbu, alebo skôr decku, celkom spokojnosť.

Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup na +4db, 26.11.2023:
+2db, menej výrazný zvuk, výšky slabšie
ATC:
+4db, len nepatrný dojem skreslenia, výšky sú zase famózne, bez porúch a kolísania, úžasný zvuk celkom, menej budiť a bude to ideál

Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup na +4db:
+4db v špičkách v poriadku, stredne kvalitné výšky bez porúch a kolísania

Aiwa CS-W320, rádiokazeťák s magnetom, 17.12.2023:
Dobrý, celkom taký príjemný a prirodzený zvuk aj výšky, samozrejme v rámci možností stroja
Mazanie sa zdá úplné

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR.
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na minimum +2
L: -6 / malý level na maximum +3
Dobre, povedzme že je to z tých lepších kalibrácii na SKC, funguje to dobre, ak uberiem malý level o štvrtinu klesne aj bias na 0 hodnoty displeja a level ostane +1 s tým že potenciometer biasu je stále úplne dole.
Zvukovo to je celkom prekvapenie po tých všetkých predošlých SKC, výškovo je to takmer ako zdroj, basovosť a dynamika je taká živšia štandardne podľa Sony elektroniky, zvuk je celkovo dosť dobrý, len trošku presykávajú výšky. Kolísanie ani tremolo nepočuť.
Pri trojbodovom teste na tremolo som ale zistil že na strane B ukazuje kalibrácia naozaj vyššie hodnoty a to +2 na oba parametre so súčasným nastavením, sa pýtam prečo zase sú výšky na strane B o dva stupne silnejšie než na strane A?
Test spojiva prešiel, idem na nahrávku.
Okrem výšok teda som sa nevyjadril k výkonu, na strane A samozrejme zase, skreslenie začína na +5db, takže budem nahrávať medzi +2 až +4db.
Začiatok strany A mal mierne otlaky a poruchy boli minimálne, extrémne krátka zavádzacia páska.
Zvuk bol dobrý, objavil sa jeden väčší drop krátko po štarte, ktorý znel skoro ako keď sa preloží páska napolovicu cez kladku, si to skontrolujem fyzicky, tak nenašlo sa nič, páska je v poriadku, naozaj len taký jeden hrozivý drop cez celý displej.
Zvuk je skoro dobrý, trošku má tendenciu uslintávať výšky.
Koniec strany A mal asi dve minúty pred koncom riadne prepady a kolísania po otlakoch. Začiatok strany B ale len trochu a kľud, páska nemala také otlaky ale zvlnenie bolo veľké, čo je zaujímavé, že napriek fyzickému a optickému stavu sa to zakaždým u každého kusu správa mierne inak.
Sme na strane B a zvuk je dynamickejší a ešte ostrejší, zase sa pýtam, prečo je na strane B o toľko vyšší bias?
Dokonca niektoré skladby ušli na +6db a nevadilo to, takže aj dynamika a výkon je lepší, akoby tam bola úplne iná kalibrácia.
No nevadí, zvuk je skoro až výborný, aj slintanie z výšok takmer zmizlo, kazetu som nahral celú, je plne funkčná a asi celkom schopná po zvukovej stránke, spolu s GX 120 je z tých lepších kusov od značky SKC.

Záverom:
Do zbierky vhodná, aj keď pre ten škaredý dizajn je to asi len pre kompletnosť zbierky, no zvukovo vyšla celkom dobre a to na každom testovanom stroji. Kvôli riziku zlého spojiva, alebo inej šarže pásky, ktorá bude horšia, nemôžem odporučiť s čistým svedomím. Ale toto sa celkom podarilo.
Len musím doplniť, že naozaj sa nedá ľahko orientovať v použitých pásoch SKC a Smat, pretože si tam naozaj navíjajú čo sa im zachce, už neviem koľká verzia ferro hnedej pásky je v tejto kazete, možno už piata, či šiesta z týchto prehľadov. Takže tam je veľké mínus že nikdy neviete akú dostanete šaržu.

Dodatky:
Čas jednej strany počítadla decku 32:16
Oter: veľmi jemný náznak na hlavách a kladke, menší než na predošlých SKC
Otlaky: jemné otlaky na oboch stranách, ale zvlnenie pásku v pravidelných intervaloch na strane B je veľké, čo spôsobí veľké poruchy a výpadky dve minúty pred koncom prvej strany.
Zdroj: Technics SL-PG570A
CD-RA Maxell XLII Music Taiwan by Ritek 97:15.17
Interné poznámky: CC 1571, CD 1016, 1017
Prílohy
IMAG0699.JPG
IMAG0699.JPG (117.33 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0700.JPG
IMAG0700.JPG (130.62 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0959.JPG
IMAG0959.JPG (133.85 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0960.JPG
IMAG0960.JPG (97.56 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0961.JPG
IMAG0961.JPG (135.15 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0962.JPG
IMAG0962.JPG (121.92 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0963.JPG
IMAG0963.JPG (117.87 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0964.JPG
IMAG0964.JPG (89.73 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0965.JPG
IMAG0965.JPG (95.74 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0966.JPG
IMAG0966.JPG (62.43 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0967.JPG
IMAG0967.JPG (70.37 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0968.JPG
IMAG0968.JPG (84.96 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0969.JPG
IMAG0969.JPG (79.26 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0970.JPG
IMAG0970.JPG (84.67 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0971.JPG
IMAG0971.JPG (106.44 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0972.JPG
IMAG0972.JPG (86.03 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0973.JPG
IMAG0973.JPG (104.28 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0974.JPG
IMAG0974.JPG (81.04 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0975.JPG
IMAG0975.JPG (97.79 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0976.JPG
IMAG0976.JPG (54.74 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0977.JPG
IMAG0977.JPG (73.2 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0978.JPG
IMAG0978.JPG (56.13 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0979.JPG
IMAG0979.JPG (135.96 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0980.JPG
IMAG0980.JPG (81.63 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0981.JPG
IMAG0981.JPG (103.21 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0982.JPG
IMAG0982.JPG (95.78 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0983.JPG
IMAG0983.JPG (76.01 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0984.JPG
IMAG0984.JPG (62.08 KiB) 1330 zobrazení
IMAG0985.JPG
IMAG0985.JPG (115.13 KiB) 1330 zobrazení
skc_lx6099.png
skc_lx6099s.png
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

SKC LX 90min ročník cca 1992-1994
tak táto sa mi vcelku páči ale booklet a nálepky teda flákajú, no to sa vie ale kazeta vyzerá pomerne dobre.
Tie cievky som ani ja nerozpoznával ešte donedávna ale odkukal som od teba
-2dB na AZ7, to neni nepoužiteľné, je to síce podpriemer ale zasa je to +2/160 ale viem čo myslíš, vybral by som tento stroj a Sony
K tým lepším výškam na B-strane, no bolo by zaujímave prehodiť strany vnútri a tak zistiť, či je to zlý azimut kazety alebo to polievali samospádom :lol:
toto by som ale asi použil bez obáv, Dolby B

SKC LX 60min ročník 1996-1999
tých cyklistov som tam nevidel ale čo to mne s očami robí teraz...
kazeta ok ale booklet je teda
Vybral by som Pio, AZ7 alebo Aiwu

perfektné články ako vždy, síce mi to trvalo dlho čítať s pauzami a bol som netrpezlivý tak som do toho čumel ale veľmi dobré čítanie. Neni sú to kazety, ktoré by som si cielene vyberal ale prečítam si rád
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"