Strana 4 z 8

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 06:23
od používateľa Kazetowich
Vcelku by som suhlasil ze pravemu chromu svedci mensie vybudenie. Nema cenu silit to na hranu.

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 15:30
od používateľa EZ647
Nstar napísal: Streda, 20. Februára 2019, 05:53 Co tym myslis ze bias vekom klesa?
Za tým si stojím, páska celkovo mení svoje vlastnosti rokmi, hlavne dlho skladovaná a nepoužitá, už som to riešil nespočetne krát a písal aj tu. Každá páska bez výnimky pracuje a starne, od normal, cez kobalt a pravý chromdioxid až po metal, žiadna neostane ako nová.
Čo sa týka klesajúceho biasu, myslím tým že páska stráca výšky a biasom to dá kompenzovať do určitej miery. No a chromdioxid, samozrejme nebudem sa hádať, že je to úplne iná páska ako kobalt, to je samozrejme, ale aj ten starne. Mám tu zástup niekoľko desiatok modelov Basf chrome od roku 1978 až po 90te roky. Ak sa budem venovať napríklad len základnej rade Basf chromdioxid - cre II a CEII tak s odstupom veku budem pri nahrávke počuť rôzne výsledky.
No a pre porovnanie, písal som aj to že chromdioxid nahratý v tej dobe sa po opätovnom nahratí správa inak ako rovnaká chrome kazeta práve vybalená z fólie, aj keď je rok výroby rovnaký. Mal som možnosť nahrať krátke úseky použitej Basf chromdioxid II rok 1982 a počul som že sa to správa úplne inak než keď vybalím novú kazetu z fólie, žiadny problém s výškami, a len malé regulácie biasu a úžasný čistý zvuk.
No dalo by sa o tom kecať naozaj na dlho, ja ale vidím počujem. Nemám na test Basf chromdioxid II nový, ale len použitý, ale mám napríklad chromdioxid rok 1978 a tú som nedokázal takmer vôbec nahrať, katastrofálny výsledok, ale použitú 1982 som nahral vo veľmi slušnej kvalite.
Kľudne tu prednesiem všetky testy a poznámky čo mám k tejto problematike. A tuším som to niekde do vlákna aj písal, pohľadám.

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 15:34
od používateľa EZ647

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 15:41
od používateľa EZ647
Už sa mi nechce toľko vypisovať :)

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 16:12
od používateľa Nstar
"Za tým si stojím, páska celkovo mení svoje vlastnosti rokmi, hlavne dlho skladovaná a nepoužitá, už som to riešil nespočetne krát a písal aj tu"

Netvrdim, ze nemas pravdu EZ, sice sa k tomu vyjadrit neviem lebo nemam taku skusenost ale netvrdim opak. Len hovorim, ze tie vlastnosti, ktore starnutiu sa tu pripisuju s tym nemaju pravdepodobne moc spolocne.

"Čo sa týka klesajúceho biasu, myslím tým že páska stráca výšky a biasom to dá kompenzovať do určitej miery."

Toto nechapem, ak paska straca vysky a ty to kompenzujes biasom, vlastne ju podbiasovavas (bias do minusu), cize uberas predmagnetizaciu.
Ano ak CrO2 nahras v +2db/250 tak musis uberat bias pretoze ona uz je davno za limitom ( a DX57 asi je kalibrovana na HIGH ), samozrejme bude rozdiel medzi zakladnou Agfou a Basf Maximou v tom co ktora znesie. Plus HX pro a antisaturacny obvod dolby C, ti asi trochu napomaha.

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 17:11
od používateľa orhore
Stárnutí i nepoužívaných kazet se určitě nějak projevuje, ale já ji vyloženě moc nevnímám. Záleží zřejmě hodně na výrobci. Vidím v tabulce od EZ647 skoro jen Basf až na 2 vyjímky, a těch mám ve své sbírce skoro zanedbatelné množství. Pokud nějaká kazeta je mimo rozsah kalibrace a nebo jinak problémová, tak ji prostě nepoužívejte. Navíc pokud byla vyrobena v 70 letech, tak ji nemůžete cpát do mašiny vyrobené na přelomu 80-90 let. To je prostě jiná kategorie nastavena na zcela jinak vyrobené magnetické vrstvy kazet.
BIAS je jen berlička k vyrovnání charakteristiky na vysokých kmitočtech. Pokud se jeho úroveň sníží pod určitou mez, tak prudce vzroste zkreslení v záznamu, protože pracovní bod se posune do nelineární oblasti. To by se muselo dohnat záznamovým zesilovačem a ne ubíráním biasu. Přesně tohle jsem řešil u svého Akai GX-75 MKII kde byly velmi podvýživené korekční obvody pro záznam v oblasti vysokých kmitočtů. Nutilo by to uživatele používat jen velmi kvalitní kazety, které mají citlivost v té oblasti nadprůměrnou.

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 17:47
od používateľa Nstar
Mozete si ten jav lahko vyskusat az mate niekto deck s autocalibraciou a je v poriadku, nech nakalibruje napr Tdk AR a potom s tym nastavenim nahraj miesto toho Tdk D alebo opacne. Alebo nakalibruj Tdka SaXs a nahraj Tdk super D. Uvidis ako sa bude lisit vstup od vystupu a vysky.

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 18:43
od používateľa oneeeee
nevaďte sa . nie je kalibrácia ako kalibrácia . aj uši má každý iné . výšky korigujem cez equalizer . najviac korigujem hĺbky . aj vydavateľstvá vinylu sú rôzne . idealna skladba sa ťažko hľadá , bez rozdielu formátu flac , mp3 alebo sacd . to je ťažké polemizovať ,čo je dobré . nahrávacie štúdiá sa s tým nehrajú . na internete sú haldy skladieb od rôznych chytrákov . a čo skladba to otras . to je to 21 . storočie .
ale ak sa chcete baviť stiahnite si program GoldWawe

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 19:05
od používateľa orhore
Nstar napísal: Streda, 20. Februára 2019, 17:47 Mozete si ten jav lahko vyskusat az mate niekto deck s autocalibraciou a je v poriadku, nech nakalibruje napr Tdk AR a potom s tym nastavenim nahraj miesto toho Tdk D alebo opacne. Alebo nakalibruj Tdka SaXs a nahraj Tdk super D. Uvidis ako sa bude lisit vstup od vystupu a vysky.
Ale to je jasné, že když je kalibrace nastavená na TDK AR, tak s tím nastavením bude TDK D hrát poněkud jinak na vysokých kmitočtech, ale i výstupní úrovni. Nebo jsem ten tvůj příspěvek špatně pochopil? :)

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 19:41
od používateľa Nstar
Orhore, sorry ja som to adresoval vseobecne a asi to vyzeralo ako keby reagujem na teba
Chcel som tym len znazornit tie "kalibracne sumy "
CrO2 je proste ina ako High a vyzaduje uplne ine nastavenie decku a nemá taku vybuditelnost ako High, ale ma nizsi sum

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 20:31
od používateľa orhore
To je ok ;) . Máš pravdu. Čistá CrO2 je mrcha a u Basf navíc dvouvrstva je peklo. Ne každý deck si s tím poradí. Obyčejná kalibrace nestačí, protože to chce ještě středovou equalizaci. Teď jsem to testil. Na Technics RS-BX747 proběhla kompletní kalibrace úspěšně, na Technics RS-AZ7 se nepovedla. Na Technics RS-B965, který má jen ruční a jen level + bias sice šla zkalibrovat, ale hodně se muselo kroutit nastavením levelu do prava a biasu do leva. Zní to navíc fakt divně, protože tomu chybí dynamika na středech. Brrr.
Naštěstí mám jen pár těchto kazet a nevidím důvod je používat. Nižší šum je fajn, ale další věci okolo jsou jen o kompromisech, takže je lepší používat jiné kazety bez čistého chromdioxidu.

Re: Šum

Napísané: Streda, 20. Februára 2019, 20:42
od používateľa Nstar
A ta 747zahrala dobre?