Tesla Condor
Moderátor: AdmineR
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Tesla Condor
Neviem si pomoct, ale vzdy ked vidim tento radiomagnetofon, vobec sa mi nechce verit, ze pochadza zo socialistickeho CSSR
Naozaj sa to vyrabalo komplet u nas?
Niezeby som spochybnoval uroven vtedajsieho inzinierstva a priemyslu, no vascsinou sa dizajnovo nepodarilo dotiahnut veci do nejakeho levelu vyssieho ako home made - cest vynimkam.
Naozaj sa to vyrabalo komplet u nas?
Niezeby som spochybnoval uroven vtedajsieho inzinierstva a priemyslu, no vascsinou sa dizajnovo nepodarilo dotiahnut veci do nejakeho levelu vyssieho ako home made - cest vynimkam.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Tesla Condor
Mechaniky boli z Poľska, robila ich Unitra a tá robila v licencii produkty od Grundigu.
Ale v princípe išlo o československý výrobok.
Ale v princípe išlo o československý výrobok.
Sony TC-K666ES + TC-K555ES MkII + TA-F555ES + ST-S555ES + CD-P501ES
Pioneer A757 MkII + CT-S810S + CT-S910 + PD-S901 + D05 + MJ-D707
Philips 900 series
Pioneer A757 MkII + CT-S810S + CT-S910 + PD-S901 + D05 + MJ-D707
Philips 900 series
-
- budúci desiatnik
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: Utorok, 25. Septembra 2018, 03:08
- Bydlisko: ČR, Zlínský kraj
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tesla Condor
No vždyť výrobce si taky dal záležet, aby nikdo nepoznal, že jde o výrobek ČSSR. Místo značky Tesla je na něm napsáno Condor, veškerý potisky má v angličtině a design je taky okopírovanej západ. Nejspíš to mělo jít na export a pak se to zvrtlo a chtěli to i domácí nebo nevim..
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Tesla Condor
Romane, však taky máš pravdu, jasně že to nepochází z pera českého designera.
Mám doma dva Condory, z nich jsem jeden kompletně restauroval, a do jakého stupně je to český výtvor, je otázkou, designem rozhodně NE. Mechanika Unitra-ano, stejně tak se dávala do některých východoněmeckých RFT.
Je to (minimálně designově) okopírovaný Philips d8614 který spatřil světlo světa již v roce 1982.
Konec konců posuďte na fotkách. Je všeobecně známo, že designéři v Tesle byli svojí originalitou (ve srovnání se západem) těžce, až těžce trapně pozadu, tak se museli holt občas opičit...
Jinak ale uvnitř skvěle vymyšlená modulová konstrukce, kdy tuner, zesilovač, kazeťák tvoří samostatné moduly, které se dají jednodušše vyměnit, jsou zastrčené v takových šuplíčkách a pospojované plochýma kšandama, něco na způsob jako byly IDE mechaniky v počítačích Super na servisování, kdy stačí vytáhnout jen jeden konkrétní porouchaný modul a po opravě zase šoupnout zpátky.
Condor je moje srdcovka, i když ho nenamalovali češi.
Mám doma dva Condory, z nich jsem jeden kompletně restauroval, a do jakého stupně je to český výtvor, je otázkou, designem rozhodně NE. Mechanika Unitra-ano, stejně tak se dávala do některých východoněmeckých RFT.
Je to (minimálně designově) okopírovaný Philips d8614 který spatřil světlo světa již v roce 1982.
Konec konců posuďte na fotkách. Je všeobecně známo, že designéři v Tesle byli svojí originalitou (ve srovnání se západem) těžce, až těžce trapně pozadu, tak se museli holt občas opičit...
Jinak ale uvnitř skvěle vymyšlená modulová konstrukce, kdy tuner, zesilovač, kazeťák tvoří samostatné moduly, které se dají jednodušše vyměnit, jsou zastrčené v takových šuplíčkách a pospojované plochýma kšandama, něco na způsob jako byly IDE mechaniky v počítačích Super na servisování, kdy stačí vytáhnout jen jeden konkrétní porouchaný modul a po opravě zase šoupnout zpátky.
Condor je moje srdcovka, i když ho nenamalovali češi.
- Prílohy
-
- NE, TO NENÍ ZRCADLO, nahoře Condor, pod ním Philips
- images.jpg (13.02 KiB) 6226 zobrazení
SONY ES
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tesla Condor
Nemas aj nejake fotky vnutra ked uz tu mame solo vlakno s Kondormi?
By ma zaujimalo porovnanie zvuku aiwa ca-70 vs Condor
By ma zaujimalo porovnanie zvuku aiwa ca-70 vs Condor
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Tesla Condor
V pátek jsem se pustil do repase mechaniky a zároveň do celkového seřízení a vyčištění mého Condora č.2
Zprvu jsem rozebral, vyčistil a vystříkal potenciometry, které už značně prskaly a dva z nich už byly prakticky nefunkční.
Pak šla na řadu mechanika, u které bylo více práce.
Jsou zde 3 řemínky a dva "flywheely" u kterých se mění gumové kroužky. Condor má tři motory, jeden pohání centrální kolečko na které se připíná flywheel 1 (přetáčení) nebo flywheel 2 (unašeč), druhý motor pohání čistě capstan a třetí je pouze na zvedání sáňek bez řemínku, s přímým šnekovým převodem.
Říkáte si na co je teda ten třetí řemínek? Ten pohání počítadlo z unašeče.
Celá mechanika je trochu zvláštně řešena, ale v podstatě jednoduše, logicky, bytelně a docela precizně, vydrží toho ještě hodně. O její konstrukci bych mohl psát ještě hodinu, ale to by bylo zbytečné, tak podrobně to nikoho nezajímá. Hlava je ALPS Japan.
Nakonec jsem všechno promazal včetně kontaktů uvnitř unašeče, osiček, kolejniček atd.
Výborná věc je, že celý blok mechaniky se dá vytáhnout bez nutnosti odpojování kšand, lze tedy testovat a seřizovat za provozu!
Celý Condor je skvěle modulově řešen a jednotlivé moduly propojené kšandama, není třeba nic pájet pro odpojení. Jednotlivé moduly jsou zasunuté v kolejnicích a připevněné šroubky. Chtěl bych vidět podbrobně vnitřek originálu tohoto stroje - Philipse d8614, ale jsem si jistý, že to bude řešené stejně. Condor skutečně je prakticky kompletně okopírovaný Philips d8614 z roku 1982. Žádná originalita z dílen Tesly se tedy bohužel nekoná. Všichni víme, že Tesla tehdy spolupracovala s Philipsem oficiálně již dlouhou dobu, je tedy více než pravděpodobné, že Philips udělil Tesle licenci na výrobu tohoto modelu a nechal ji model d8614 kompletně okopírovat pro CS trh.
Mnoho jiných značek/výrobců to tehdy dělalo zcela běžně.
Condor je zvukově opravdu povedená mašina, i když neoplývá výkonem (běžný domácí poslech je OK, ale zahradní párty jim neozvučíte), skvělá kazetová mechanika bez vůlí a bez náchylnosti k opotřebení, jen tuner je docela "ostrý" a je ho podle mého vkusu potřeba maličko "vytunit", ale o tom zase až někdy jindy.
Pořízením Condora za přijatelnou cenu (nikoliv za tu překupnickou) rozhodně neprohloupíte.
Zprvu jsem rozebral, vyčistil a vystříkal potenciometry, které už značně prskaly a dva z nich už byly prakticky nefunkční.
Pak šla na řadu mechanika, u které bylo více práce.
Jsou zde 3 řemínky a dva "flywheely" u kterých se mění gumové kroužky. Condor má tři motory, jeden pohání centrální kolečko na které se připíná flywheel 1 (přetáčení) nebo flywheel 2 (unašeč), druhý motor pohání čistě capstan a třetí je pouze na zvedání sáňek bez řemínku, s přímým šnekovým převodem.
Říkáte si na co je teda ten třetí řemínek? Ten pohání počítadlo z unašeče.
Celá mechanika je trochu zvláštně řešena, ale v podstatě jednoduše, logicky, bytelně a docela precizně, vydrží toho ještě hodně. O její konstrukci bych mohl psát ještě hodinu, ale to by bylo zbytečné, tak podrobně to nikoho nezajímá. Hlava je ALPS Japan.
Nakonec jsem všechno promazal včetně kontaktů uvnitř unašeče, osiček, kolejniček atd.
Výborná věc je, že celý blok mechaniky se dá vytáhnout bez nutnosti odpojování kšand, lze tedy testovat a seřizovat za provozu!
Celý Condor je skvěle modulově řešen a jednotlivé moduly propojené kšandama, není třeba nic pájet pro odpojení. Jednotlivé moduly jsou zasunuté v kolejnicích a připevněné šroubky. Chtěl bych vidět podbrobně vnitřek originálu tohoto stroje - Philipse d8614, ale jsem si jistý, že to bude řešené stejně. Condor skutečně je prakticky kompletně okopírovaný Philips d8614 z roku 1982. Žádná originalita z dílen Tesly se tedy bohužel nekoná. Všichni víme, že Tesla tehdy spolupracovala s Philipsem oficiálně již dlouhou dobu, je tedy více než pravděpodobné, že Philips udělil Tesle licenci na výrobu tohoto modelu a nechal ji model d8614 kompletně okopírovat pro CS trh.
Mnoho jiných značek/výrobců to tehdy dělalo zcela běžně.
Condor je zvukově opravdu povedená mašina, i když neoplývá výkonem (běžný domácí poslech je OK, ale zahradní párty jim neozvučíte), skvělá kazetová mechanika bez vůlí a bez náchylnosti k opotřebení, jen tuner je docela "ostrý" a je ho podle mého vkusu potřeba maličko "vytunit", ale o tom zase až někdy jindy.
Pořízením Condora za přijatelnou cenu (nikoliv za tu překupnickou) rozhodně neprohloupíte.
SONY ES
Re: Tesla Condor
Já bych z plagiátorství Teslu nevinil- ono se toho na dané téma zase tolik vymyslet nedá. Pokud se pamatuju , byl to kooperační výrobek ( RVHP ). BTW neznáte jméno designéra , nebo vývojáře ?
Mám k Condorovi dotaz - ty polské motorky jsou pořád licenční Mitsumi ?- mají místo uhlíků struny- poměrně strašné provedení. Když se za socialismu koupila drahá licence a i když byl nákup špatný, cpaly se ty produkty všude. Měl jsem v ruce Condora z první série a tam byly
Mám k Condorovi dotaz - ty polské motorky jsou pořád licenční Mitsumi ?- mají místo uhlíků struny- poměrně strašné provedení. Když se za socialismu koupila drahá licence a i když byl nákup špatný, cpaly se ty produkty všude. Měl jsem v ruce Condora z první série a tam byly
Re: Tesla Condor
Condora měli 2 moji kolegové. Zvuk přímo z repráku na téhle krabici byl docela nepříjemný. Na externí reprobedny to hrálo ale velice dobře. "Odšumovač" dolby NR nebo co to tam bylo, neměl zrovna pozitivní přínos pro zvuk.
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Tesla Condor
Jistě, o plagiátorství (v právní rovině věci) pravděpodobně nejde, ale jasná spojitost tu je, ať už šlo o licenci nebo jiný druh spolupráce, Condor je v podstatě totéž co výše zmíněný Philips který byl zkonstruován v rakouské továrně o 4 roky dřive, jen s malýma úpravama (něco oproti Philipsu chybělo, něco bylo uděláno jinak a něco přidáno) a za použití rvhp součástek (s několika vyjímkama). Dokonce rozměry jsou zcela totožné Tesla s Philipsem "chodila na pivo" často a v různých úrovních, jejich nejznámnější výsledek spolupráce (v tomto případě licence) je legendární CD přehrávač Tesla MC90x, originál je Philips CD460 aj.
SONY ES
Re: Tesla Condor
Právě proto by bylo zajímavé znát jméno designéra/ konstruktéra. BTW na těchhle fotkách vypadá Condor o hodně lépe než Philips.
Ten Philips má taky 2-3 motorovou mechaniku ?? Tesla do toho určitě dělala Rádio a zesilovač. čili tady se skutečně spolupracovalo. U jiných výrobků byl Tesla jen nápis, návod a papírová krabice.
Ten Philips má taky 2-3 motorovou mechaniku ?? Tesla do toho určitě dělala Rádio a zesilovač. čili tady se skutečně spolupracovalo. U jiných výrobků byl Tesla jen nápis, návod a papírová krabice.
Re: Tesla Condor
meno disignera sa ťažko dá zistiť , mohli byť aj dvaja. . philips bol výbehový typ . výroba sa skončila a tak sa predala licencia , podobne tak ako T 54 v izraeli. korba zostala , zmenila sa iba veža. .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo