EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

деки и дальше плееры - цд, грамо vintage hifi stereo

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

alebo na šupke od banánu :D
ono je to aj tak riziko že si tam mal niektoré detaily inak v mechanike než ja, tvoja bola tuším dvojrýchlostná, moja single, takže sa nedá ani na gumky spoľahnúť
možno keby si našiel mail z objednávky gumiek, ak si osadzoval nové, tiež by nebolo od veci
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

tu je problém, že objednávam tri dĺžky aby som mohol dopasovať, ja to pozriem niekedy tieto dni
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Šieste tohoročné počúvanie, Maxellovský týždeň s jedným TDK hosťom a jedným hrdzavým špiónom.

1. kategória použitých kaziet
Maxell UR 90min verzia 2012, Made in Indonesia by Panggung, reálny dátum výroby konkrétneho kusu na fotkách 22.2.2018
Odkedy poznáme sériové čísla Maxell, tak vidíme že táto verzia 2012 sa reálne vyrába naozaj dlho a nie sú to len skladové zásoby z jednej veľkej várky.
Tento model kazety je dneska veľmi diskutovaný, nakoľko sa jedná o jednu z najdostupnejších kaziet súčasne, no a preto ak má niekto ešte dneska záujem o kazety, tak sa u neho celkom určite táto kazeta vyskytne, preto som ju dostal aj ja ako ukážku nahrávok.
Presvetlenie na mechanike je príkladné, svieti takmer sama aj so základným podsvietením, s prídavným je to viac než šialené.
Zvukovo, no tu by sa toho dalo veľa...nahratá je rozhodne za strop svojich možností čo do výkonu a skreslenia basov. Na výškach je to o niečo lepšie, povedal by som veľmi živá a svieža, lepšie než by som to zvládol ja na Akai či Sony, ako spokojnosť v tomto smere by bola veľká, ale celkový dojem z nahrávky kazia kolísania, nie práve dobré vedenie pásky a extrémne opotrebovanie okrajov len po niekoľkých prehratiach. Pás má zvlnené okraje v celej dĺžke, štvrtinu pred koncom sa vyskytujú aj nepresnosti vo vedení azimutu. Páska ako je zvlnená tak sa nenavíja presne a na cievke sa neskôr robia mierne hrby aj napriek tomu že cievky sú relatívne v poriadku ak sa na to pozrieme z pohľadu Emtecu, z pohľadu čistokrvnej Maxell, ktorou táto kazeta síce nie je, sú tie cievky dosť odfláknuté aj celý mechanizmus kazety aj keď kedysi presný je teraz viacmenej vždy niekde odchýlený, proste pôvodnej kvality Maxell sa nedosahuje, ale stále najlepšia voľba zo súčasnej produkcie po mechanickej stránke. Len ten pás, veľmi mu neverím, je to neznámy pôvod, a po prehratí zanechá jemne hnedé okraje na kladke, takže si to vezmime takto, kazeta má 4roky a 2 mesiace od výroby a ten pás zanecháva stopu, to sa dobrým kazetám nestáva aj po dlhšej dobe.
IMAG0773.JPG
IMAG0775.JPG
IMAG0776.JPG
IMAG0778.JPG
IMAG0779.JPG
IMAG0780.JPG
*

2. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Maxell XLII 90min rok 2001 (ohnivý obal, EU trh), presný dátum výroby kusu na fotkách 14.6.2001, Made in USA/Mexico, správne zistili sme že po skončení výroby v Anglickej pobočke Maxellu, boli ohnivé XLII pre Európu vyrobené v USA a Mexicu, ale s kľudom môžem potvrdiť že sa jedná o pravú XLII Black Magnetite pásku, žiadne obavy z poškodzovania hláv, žiadne strašenie Mexicom netreba robiť.
Jedná sa o kazetu popísanú v obaloch kaziet, nahratú na Technics 575 pred 20 rokmi.
Rovnako viem že som tu už túto kazetu ako C120 novonahratú počúval, no vyšlo na to zase a celkom som spokojný, zahrala úžasne ako pred rokmi keď som ju nahral, tá výšková precíznosť aj celý zvuk vtedy na novom Technicse aj teraz na mechanike hrá úplne dokonalo, povedal by som asi najlepší zvuk z toho týždňovej päťky. Možno je to dané aj tým ako som strašne a striktne dodržoval za nového stavu Technicsu 575 ATC a Level 0dB, len občas ušla špička na +2db, či nebodaj na +4db. Preto si ju autokalibrácia mohla podbiasovať hlboko a na zvuku a skreslení sa to neprejavilo a cinkala ako CD.
Čo do dizajnu, tak presvetlenie poslabšie, s prídavnými LED to celkom šlo, sledovať siluety cievok a približný stav pásky. Maxell XLII hlavne v tom staršom čiernom prevedení s týmto typom okna mám na tejto mechanike napočúvane veľké množstvo a vždy v maximálnej spokojnosti.
Ešte dodám že je teraz pre mňa extrémne počuteľné čo som nahrával z originál CD a čo z pálenky CD-R, čo by nevadilo samo o sebe, ale fakt že sa pálilo z rôznych pochybných zdrojov mp3 a iných kompresií, kde je výšková precíznosť dosť ubitá a často počuť v skladbách aj artefakty, či už poruchy kompresie, alebo čítania zdrojového disku pri ukladaní, v tej dobe sa to naozaj až tak neriešilo, dneska to vyslovene mrzí
IMAG0781.JPG
IMAG0783.JPG
IMAG0786.JPG
IMAG0787.JPG
IMAG0788.JPG
*

3. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky
TDK SA 90min rok 1988 Made in W.Germany, konkrétny kus vyrobený v roku 1989
Vždy sa snažím pozrieť čo som písal do tých testov v odkaze, ale vraj bola výškovo niečo horšia než tie nové SA čo som počúval predtým, ale v tomto týždni som porovnával jedine s tou Maxell XLII nahratou na Technicse 575 a naozaj táto TDK aj keď hrala pekne, na precíznosť tej Maxellky sa nechytala, niektoré skladby dobré, lepšie, no a niektoré mierne nahlodané slintaním na výškach, ale celkovo stále veľmi obstojné. Žiadne kolísanie, ani poruchy, precízny chod pásky, dobrá mechanika. Naozaj stále výborne použiteľná kazeta. Biely prášok z fotiek pred nahrávkou sa po prehraní na mechanike už neobjavil na hlavách.
Presvetlenie tohto dizajnu je v mojej mechanike veľmi vhodné a priaznivé aj so základnými LEDkami, miestami to evokuje hlavne výzor veľkooknových Sony, len tie cievky pripomínajú že sa jedná o TDK. Spokojnosť a radím ju na druhé miesto hneď za XLII.
To je teda hosť v Maxellovskom týždni, 4 Maxellky a jedna TDK :D
IMAG0792.JPG
IMAG0794.JPG
IMAG0796.JPG
IMAG0798.JPG
IMAG0799.JPG
*

4. kategória použitých kaziet, z várky asi 8kusov v horšom stave, ale s krabičkami
Maxell ur original 90min rok 2000 vyrobená Emtecom v EU., deň výroby 152 roku 2000
Viete aké to je keď sa medzi nevinné Maxell ovečky infiltruje hrdzavá Emtec líška, ktorá sa pyšní nápisom Maxell na kožuchu? No presne takto. Takto sýto svetlo hnedohrdzavý pás vedel vyrobiť jedine Basf, čo by samo o sebe nevadilo, kto chcel základného ferra či foxa, tak to bolo jedno, ak si nepotrpel na kvalitu svojej značky. Problém nastal s tými Emtec komponentmi, áno hádate správne, tie cievky to je niečo príšerné. Líška si medzi ferro Maxell ovcami spokojne prechádza po ich území a skoro nikto nič nepozná, až príde na to, jedna cievka krivá, potom druhá a návin pásky na cievke sa vlní ako stará Opuska na kryštálkovom gramci. Všetci to vidia, táto líška je postihnutá, budeme ju musieť utratiť...naozaj tie cievky sú tak príšerné že som mal miestami obavy kedy sa to celé zadrhne.
Pri zastavení navíjacej cievky sa zvykla páska na kladke naskladať do priestoru a zamotať do všetkého čo jej prišlo do cesty. No u mojej mechaniky ako otvorený koncept priestoru, by mohla až dokonca v kľude vyliezať von a keď by som pri tom zaspával ako občas po práci pri hudbe tak by som si to nevšimol hneď že páska vylieza a tečie dole stolom, mohla by ma štekliť na nohe a nerozoznal by som to od práve zablúdeného pavúka, ktorý hľadá potravu, alebo sa rozhodol spáchať samovraždu vstupom do úst....
Našťastie je to len fikcia a mechanika si s tým poradila a tuhý chod kvôli krivým cievkam zvládla, aj keď na zvuku sa objavilo kolísanie ťahu, nie to typické tremolo čo vždy, ale aj to dlhé naťahovanie. Pri kontrolnom playbacku na Akai to bolo ešte o niečo horšie, nakoľko má kazeta zabudovanú funkciu brzdenia odvíjacej cievky a teda táto funkcia decku potom násobila utrpenie.
Čo do nahrávky, jednalo sa o nejaké POP hity rokov 1999-2001 a druhá strana Tublatanka Best Off, čo mi všetko vyhovuje, ale kvalita to zabíjala. Nahrávka na lacnom stroji, ktorý celkom iste mazal magnetom, stredy prehnane zvýraznené, bassy symbolické, výšky menej než symbolické. Aj keď na displeji Akai to ukazovalo +4db, tak to boli veľmi bolestivé hodnoty stredov a vokálov.
Celé to bolo obohatené o totálne zvlnený pás po oboch stranách (tá UR 2018 bola len takým malým pousmiatím nad touto skutočnosťou Emtecu) a veľmi tým trpel azimut, nedokázala hrať stabilne na mechanike a nedokázala to ani na Akai, ani na inom decku.
Nehovorím o tom, že po každom prechode neskutočne páska špiní hlavy aj kladky, takže zlé skladovanie. No a aby toho nebolo málo tých kaziet typu Emtec mám viac, teda ešte dve, jednu Sound a jednu Philips od Emtecu, takže sa môžem tešiť na ďalšie vlnenie do rytmu.
Nie toto je vyslovene odpad, nehľadiac na zlú kvalitu nahrávky, tieto cievky sú totálny hnus a čisté zlo, k tomu ten stav pásky s pochybným skladovaním.
Inak dostal som nápad na opravy cievok Emtec a podobných typov, ale bude to chcieť veľa precíznej práce vyrobiť vystužovacie oblúčiky z vhodného nekovového materiálu, dostatočne pevného na vyplnenie medzery v cievke a teoreticky by to vydržalo navždy. Ideálny sa mi bude zdať na to materiál dosky plošných spojov, len to vypilovať k dokonalosti bude sranda.
IMAG0801.JPG
IMAG0803.JPG
IMAG0805.JPG
IMAG0806.JPG
*

5.
Maxell XLII-S 100min rok 1996 Made in England, presný dátum výroby tohto kusu je 30.6.1997 Telford U.K.
Kazetu som riešil v obaloch kaziet
Aj vo vlákne C100
Ako som tam spomínal zase dobová nahrávka, 4 skladby na veži Technics a zvyšok na Technicse 575, ale kvôli tomu že som nahrával z vinylu cez kryštálku VK, ako som písal viac krát tiež v obaloch kaziet, tak zvukové vlastnosti tejto kazety neboli celkom využité. Aj keď skladby z veže hrajú dosť pekne a čisto, tak aj tie z vinylu v rámci možností. Kvality tejto kazety a pásky sú veľké, ale aj vzhľadom k využitiu a nahrávkam ju radím až na tretie miesto v tomto počúvaní.
Po stránke presvetlenia v mojej mechanike, aj s prídavnými LED sa jedná o najhorší dizajn aký tam môže byť, s prídavnými LED uvidíte náznakom stav pásky do konca, no ale inak žiadny estetický pôžitok. Kazeta je stavaná len na zvukový pôžitok a žiadne sledovanie pohybu cievok či navíjajúcej sa pásky.
Taktiež som týchto XLII-S v 60 a 90min hral na mechanike strašne veľa kusov a vždy som bol veľmi spokojný so zvukom, len nikdy nie so vzhľadom. To už aj dobové verzie UD sú na tom niečo lepšie.
Ako písal Nstar vo vlákne C100 že Elánom s touto kazetou je to ako guľometom na vrabce, tak musím poopraviť že to som zabil tými Opuskami a kryštálovou prenoskou :D
No čo vtedy si to tak človek nevážil asi, dneska by ostala prázdna lebo by som nevedel čo na ňu nahrať :D
IMAG0808.JPG
IMAG0810.JPG
IMAG0812.JPG
IMAG0813.JPG
*

Tento týždeň, poradie:
1. Maxell XLII 90 2001, extrémne precízne výšky a celková neskutočná čistota zvuku
2. TDK SA 90 1989, taktiež vysoká kvalita a čerstvá nahrávka
3. Maxell XLII-S 100 1997, dobrá kvalita nahrávok, vysoká kvalita materiálu
4. Maxell UR 2018, aj keď už pochybná kvalita pásky, aspoň na výškach si ma ako tak získala
5. Maxell ur original by Emtec 90 2000, z úcty k obľúbenej dobovej hudbe a značke Maxell, inak všetko zle

Keď tak nad tým premýšľam, štyri Maxellky, každá má iný rodný list z toho jedna je ešte emigrant a jedna výsledok medzidruhového kríženia....no neviem kam toto speje...

Takže ďakujem za pozornosť v Maxellovskom týždni, nabudúce nevynechám zase značky ako Maxell, TDK a Sony, no samozrejme aj nejakú tú hendikepovanú Emtec verziu s invalidnými cievkami :D
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nec »

Pekné čítanie. Tie lacné UR je až napínavé sledovať. Človek tomu podvedome drží palce..... a zase nič. :D
U XLII-S sú veci jasné.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

pred 30rokmi mi to prišlo ako zázrak sveta, sledovať pásku a ono to hrá, dneska do istej miery asi tiež s tou napínavosťou to chápem dobre :D
Tie UR to je fakt veľmi smutné že sú cievky relatívne dobré na rozdiel od Emtec a napriek tomu to vyzerá ako to vyzerá :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

Super článok, ja nemám poradie ale výzorovo by to vyhrala UR 2012, NEC to opísal najlepšie s tým fandením...
kvalitatívne by som si vypočul najradšej XLII, XLII-S by som chcel vedieť ako hrá nevyužitá
ako zaujímavosť vedie Emtec-Maxell a jej krivé cievky pretože EZ nie aby to hodil do koša, jeho to motivuje vylepšiť takú šmelinu ako Emtec cievky
na poslednom mieste je SA, pretože v poslednej dobe sa nejako začínam hnevať s TDK kazetami ale prevažne sú to thajské výroby ale nielen tie aj luxemburské
na akom stroji bola nahratá UR 2012?
No, takže ja som sa dobre začítal a výber bol pre mňa znamenitý.
Remene som objednal ja k tej mechanike:
44 x 1 x 1mm 2 ks
65 x 1,2 x 1,2mm 1 ks
89 x 1,2 x 1,2mm 1 ks
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: díky
tie remene idem pozrieť
stroj na Maxell UR neviem už, čo je škoda :D
ja som už desiatky rokov nevyhodil žiadnu kazetu a nechcem s tým začínať :P
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

gumičky dneska prišli, len sa mi to nejako nezdá žeby boli dostatočne dlhé na tento účel, tak neviem kedy sa do toho pustím, ale raz určite :D
Prílohy
IMAG0074.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

tak ak je to tá mechanika ako mám ja tak by to malo byť v poriadku ale presne ten pocit keď mi prišli som mal aj ja, že čo som to objednal, zdali sa mi malé
otázne môže byť aj zatuhnutie mechanizmu keď to máš otvorené ale zasa neni to nič zložité až na to ako sa k nim ty dostaneš
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

preto sa do toho nechcem púšťať hneď, lebo je to veľmi komplikované
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

ty keď si to "kúpil" tú mechaniku na nej boli už remene originál, teda sú tam pôvodné?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

všetko originál
Napísať odpoveď

Návrat na "Decky, kotúčáky, gramofóny, CD a iné prehrávače"