Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa

деки и дальше плееры - цд, грамо vintage hifi stereo

Moderátor: AdmineR

Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa

Príspevok od používateľa Stano »

Keďže som začiatočník, mám právo založiť takúto tému. Strhla sa búrlivá debata na sociálnej sieti, ktorej sa mnohí vyhýbajú a prilievať olej do ohňa sa mne nechce.

Ako to bolo a ako to je?
V 80tych rokoch, už ako chlapec som počúval názory, že japonské značky znejú ináč ako technika z Európy.
Niekomu viac vyhovuje Japonsko niekomu to druhé.
Už aj tu na fóre som čítal, že Nemci dodržiavali normy(napr. BASF pri kazetách), ale aj pri technike. U Japoncov napr. SONY sa už v tej dobe hovorilo, že to majú ladené ináč, tak aby to z ich výrobkami hralo lepšie ako s konkurenciou.
Aké s tým máte skúsenosti vy?
Ja som v tej dobe nemal šancu vlastniť značkovú elektroniku a málokto ju reálne vlastnil, ale reči sa viedli...

Budem rád ak sa niečo dozviem, a hlavne dúfam, že sa nikoho nedotkne, to čo som uviedol o Sony, alebo ak sa niečo napíše o niečijej obľúbenej značke.

Basf - špinia hlavy, nie každý s tým súhlasí a v podstate ide o kazetovú špičku.

Maxell-chvália všetci, okrem tých čo používajú na nahrávanie top modely metal kaziet.

Sony-chvália všetci okrem mňa, možno len žijem v nesprávnej domnienke z 80tych rokov.
Ale aj ceny Sony sú prehnané a to v porovnaní so všetkými značkami.

Takto nejak je to aj pri tape deckoch.

Onkyo, JVC, Technics - podceňované značky, pritom v JPN, USA Technics vychválený.
Onkyo špičkové stroje, za pár korún.

Sony - ceny od strednej triedy k topmodelom neuveriteľné :D

Aiwa-pre mňa osobne žiaden zázrak, a potom nezaplatitelná excelia...

Revox, TEAC, Tanberg, Nakamichi - perfektné stroje, príšerne drahé.

Telefunken, Blaupunkt....

Hlavne by ma zaujímal ten rozdiel Japonsko Európa, mali sme aj rozdielne normy? S tým Sony, bola to dogma alebo je to reálne.