Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Moderátor: AdmineR
Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Keďže som začiatočník, mám právo založiť takúto tému. Strhla sa búrlivá debata na sociálnej sieti, ktorej sa mnohí vyhýbajú a prilievať olej do ohňa sa mne nechce.
Ako to bolo a ako to je?
V 80tych rokoch, už ako chlapec som počúval názory, že japonské značky znejú ináč ako technika z Európy.
Niekomu viac vyhovuje Japonsko niekomu to druhé.
Už aj tu na fóre som čítal, že Nemci dodržiavali normy(napr. BASF pri kazetách), ale aj pri technike. U Japoncov napr. SONY sa už v tej dobe hovorilo, že to majú ladené ináč, tak aby to z ich výrobkami hralo lepšie ako s konkurenciou.
Aké s tým máte skúsenosti vy?
Ja som v tej dobe nemal šancu vlastniť značkovú elektroniku a málokto ju reálne vlastnil, ale reči sa viedli...
Budem rád ak sa niečo dozviem, a hlavne dúfam, že sa nikoho nedotkne, to čo som uviedol o Sony, alebo ak sa niečo napíše o niečijej obľúbenej značke.
Basf - špinia hlavy, nie každý s tým súhlasí a v podstate ide o kazetovú špičku.
Maxell-chvália všetci, okrem tých čo používajú na nahrávanie top modely metal kaziet.
Sony-chvália všetci okrem mňa, možno len žijem v nesprávnej domnienke z 80tych rokov.
Ale aj ceny Sony sú prehnané a to v porovnaní so všetkými značkami.
Takto nejak je to aj pri tape deckoch.
Onkyo, JVC, Technics - podceňované značky, pritom v JPN, USA Technics vychválený.
Onkyo špičkové stroje, za pár korún.
Sony - ceny od strednej triedy k topmodelom neuveriteľné
Aiwa-pre mňa osobne žiaden zázrak, a potom nezaplatitelná excelia...
Revox, TEAC, Tanberg, Nakamichi - perfektné stroje, príšerne drahé.
Telefunken, Blaupunkt....
Hlavne by ma zaujímal ten rozdiel Japonsko Európa, mali sme aj rozdielne normy? S tým Sony, bola to dogma alebo je to reálne.
Ako to bolo a ako to je?
V 80tych rokoch, už ako chlapec som počúval názory, že japonské značky znejú ináč ako technika z Európy.
Niekomu viac vyhovuje Japonsko niekomu to druhé.
Už aj tu na fóre som čítal, že Nemci dodržiavali normy(napr. BASF pri kazetách), ale aj pri technike. U Japoncov napr. SONY sa už v tej dobe hovorilo, že to majú ladené ináč, tak aby to z ich výrobkami hralo lepšie ako s konkurenciou.
Aké s tým máte skúsenosti vy?
Ja som v tej dobe nemal šancu vlastniť značkovú elektroniku a málokto ju reálne vlastnil, ale reči sa viedli...
Budem rád ak sa niečo dozviem, a hlavne dúfam, že sa nikoho nedotkne, to čo som uviedol o Sony, alebo ak sa niečo napíše o niečijej obľúbenej značke.
Basf - špinia hlavy, nie každý s tým súhlasí a v podstate ide o kazetovú špičku.
Maxell-chvália všetci, okrem tých čo používajú na nahrávanie top modely metal kaziet.
Sony-chvália všetci okrem mňa, možno len žijem v nesprávnej domnienke z 80tych rokov.
Ale aj ceny Sony sú prehnané a to v porovnaní so všetkými značkami.
Takto nejak je to aj pri tape deckoch.
Onkyo, JVC, Technics - podceňované značky, pritom v JPN, USA Technics vychválený.
Onkyo špičkové stroje, za pár korún.
Sony - ceny od strednej triedy k topmodelom neuveriteľné
Aiwa-pre mňa osobne žiaden zázrak, a potom nezaplatitelná excelia...
Revox, TEAC, Tanberg, Nakamichi - perfektné stroje, príšerne drahé.
Telefunken, Blaupunkt....
Hlavne by ma zaujímal ten rozdiel Japonsko Európa, mali sme aj rozdielne normy? S tým Sony, bola to dogma alebo je to reálne.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
dneska je špinenie hláv bežné a keď boli Basf nové neverím že bol s nimi takýto problém
Basf a EU výrobcovia šli cestou chromdioxidu ale v Japonsku sa im do toho moc nechcelo, len pretože si Dupont licencoval túto technológiu, takže Japonci vyvinuli kobaltové zmesi s oxidom železa, no a tie pásky navzájom nie sú kompatibilné, vyžadujú iné kalibrácie a iný prístup, potom vyzerali rôzne aj tie stroje
ale nikdy to nebolo tak zlé v tej dobe ako dneska, keď všetko zostarlo a hodnoty a kalibrácie pások sa posunuli k horším parametrom, tak sú rozdiely ešte priepastnejšie a riešenie roho všetkého je len pre správnych fanatikov.
Okrem toho Sony bol oficiálny distribútor chromdioxidu pre Japonsko, a krátko pravý chromdioxid vyrábal Maxell, Fuji, TDK a aj sám Sony, ale všetci postupne prešli na ferrro kobaltové zmesi, takzvané pseudochromy, hlavne kvôli licencii, a možno aj kvôli takej samostatnejšej ceste vývoja, ktovie ako by to vyzeralo dnes ak by nebol chróm licencovaný
ale na obaloch Japonských kaziet sa stále písalo chrome position, alebo v zátvorke CrO2, a to znamená že je to len pre chrome pozíciu, nastavenia typu II, ale nie že to je chromdioxidová páska, okrem toho aj tak to nie vždy každý dodržoval a dosť sa tam robili slovné hračky
no ale hlavne sa kazety typu II často označovali aj ako HIGH position, aby do toho neťahali ten kontroverzný názov chromdioxid
no a debatovať a hádať sa o tom dá donekonečna
Basf a EU výrobcovia šli cestou chromdioxidu ale v Japonsku sa im do toho moc nechcelo, len pretože si Dupont licencoval túto technológiu, takže Japonci vyvinuli kobaltové zmesi s oxidom železa, no a tie pásky navzájom nie sú kompatibilné, vyžadujú iné kalibrácie a iný prístup, potom vyzerali rôzne aj tie stroje
ale nikdy to nebolo tak zlé v tej dobe ako dneska, keď všetko zostarlo a hodnoty a kalibrácie pások sa posunuli k horším parametrom, tak sú rozdiely ešte priepastnejšie a riešenie roho všetkého je len pre správnych fanatikov.
Okrem toho Sony bol oficiálny distribútor chromdioxidu pre Japonsko, a krátko pravý chromdioxid vyrábal Maxell, Fuji, TDK a aj sám Sony, ale všetci postupne prešli na ferrro kobaltové zmesi, takzvané pseudochromy, hlavne kvôli licencii, a možno aj kvôli takej samostatnejšej ceste vývoja, ktovie ako by to vyzeralo dnes ak by nebol chróm licencovaný
ale na obaloch Japonských kaziet sa stále písalo chrome position, alebo v zátvorke CrO2, a to znamená že je to len pre chrome pozíciu, nastavenia typu II, ale nie že to je chromdioxidová páska, okrem toho aj tak to nie vždy každý dodržoval a dosť sa tam robili slovné hračky
no ale hlavne sa kazety typu II často označovali aj ako HIGH position, aby do toho neťahali ten kontroverzný názov chromdioxid
no a debatovať a hádať sa o tom dá donekonečna
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Stano to by byla debata až do konce života. Co se týče norem, tak byly různé podle oblasti použití. Pak konkrétně u decků i co se týče úrovní vybuzení (už se to tu psalo několikrát).
Každá značka z té staré doby má svoje pro a proti. Nelze jednoznačně jednu odsoudit a druhou vychválit. Vypisovat co bylo dobře a co špatně u konkrétních značek a modelů by zabralo gigantické množství místa a času.
Aspoň jedno "dřistnutí" . Co jsem dlouhodobě u kazet zaznamenal, tak právě Sony, kterou nemusíš, tak používalo zřejmě nejlepší plast pro pásky v kazetách. Alespoň v těch na přelomu 80-90 let. Ještě jsem se nesetkal s "railroad" neduhem či jinou významnou deformací při používání. To se u jiných značek občas stavá. EZ647 možná nebude souhlasit a nebo jo?
Edit: proč tu nelze vkládat pdf soubory Na jiných technických fórech běžně funkční záležitost.
Každá značka z té staré doby má svoje pro a proti. Nelze jednoznačně jednu odsoudit a druhou vychválit. Vypisovat co bylo dobře a co špatně u konkrétních značek a modelů by zabralo gigantické množství místa a času.
Aspoň jedno "dřistnutí" . Co jsem dlouhodobě u kazet zaznamenal, tak právě Sony, kterou nemusíš, tak používalo zřejmě nejlepší plast pro pásky v kazetách. Alespoň v těch na přelomu 80-90 let. Ještě jsem se nesetkal s "railroad" neduhem či jinou významnou deformací při používání. To se u jiných značek občas stavá. EZ647 možná nebude souhlasit a nebo jo?
Edit: proč tu nelze vkládat pdf soubory Na jiných technických fórech běžně funkční záležitost.
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Hlavný rozdiel by som videl v rozdielnych normách pre korekcie. V Európe sa zaviedla IEC norma, ktorú prevzala aj DIN a v Japonsku a USA sa používala NAB norma.
Sony TC 765, DAT 55 ES, Pioneer CT-S 210, PD 201, F 301 RDS, A 501 R,
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
orhore: Sony malo vážne problémy s kvalitou výliskov kazety len z Talianskej pobočky z druhej polovice 90tych rokov, a potom tie posledné Mexické.
Tie staré boli naozaj kvalitné, hlavne tie s veľkým oknom bola osvedčená klasika
Tie staré boli naozaj kvalitné, hlavne tie s veľkým oknom bola osvedčená klasika
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
orhore: teoreticky by už mali fungovať pdf do 10MB
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Orhore:
To s tým Sony, to je také z detstva, ono to nemá racionálny základ.
Ale v podstate teraz už má, teraz mi ich vrcholné normál kazety prídu vyslovene drahé, ale zase TDK AR-X som akceptoval
Jednoducho topmodely sú drahé u všetkých značiek.
To s tým Sony, to je také z detstva, ono to nemá racionálny základ.
Ale v podstate teraz už má, teraz mi ich vrcholné normál kazety prídu vyslovene drahé, ale zase TDK AR-X som akceptoval
Jednoducho topmodely sú drahé u všetkých značiek.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Stano hľadaj Sony HF-ES alebo Japonské HF Pro
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Ano lepší normálky od Sony jsou drahé, ale cenou nejsou zdaleka tak brutální jako Maxell XLI a XLI-S.
Jinak jsem psal o kvalitě plastu použitého na pásku, ne o výlisku
Jinak jsem psal o kvalitě plastu použitého na pásku, ne o výlisku
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
aha ja som mal za to že ryhy ako sú známe z TDK budú výsledkom zlého výlisku kazety, alebo nepresností, či nečistôt.
Tak keď si myslel film, nie každá firma si ho vyrábala sama, zatiaľ viem že Basf film nakupoval od tretej strany.
A o kvalite polyesterového filmu netuším ako to bolo u Sony a TDK a iných firiem, nikto sa moc nechváli, resp. takmer každý píše v technickej dokumentácii že film je polyester, Maxell píše Zhustený polyester, a modely XLII-S a MX-S Maxell uvádza dvojvrstvovú nosnú fóliu, čo hovorí niečo o zložitejšej technológii, ale nie o použitom materiáli, ale možno tiež polyester.
Len naparované metalky používali drahý film tuším PEN? ktorý zniesol vysoké teploty pri usadzovaní kobaltových pár v špeciálnom prostredí.
Tak keď si myslel film, nie každá firma si ho vyrábala sama, zatiaľ viem že Basf film nakupoval od tretej strany.
A o kvalite polyesterového filmu netuším ako to bolo u Sony a TDK a iných firiem, nikto sa moc nechváli, resp. takmer každý píše v technickej dokumentácii že film je polyester, Maxell píše Zhustený polyester, a modely XLII-S a MX-S Maxell uvádza dvojvrstvovú nosnú fóliu, čo hovorí niečo o zložitejšej technológii, ale nie o použitom materiáli, ale možno tiež polyester.
Len naparované metalky používali drahý film tuším PEN? ktorý zniesol vysoké teploty pri usadzovaní kobaltových pár v špeciálnom prostredí.
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
Pravděpodobnost je, že za to můžou vlastnosti polyesterové fólie použité na výrobu. Je to nějaká interakce pásku a výlisku. Někteří tvrdí, že se pásek podélně láme. Těžko zjistit. Na tapeheads je několik vláken o tomto problému, včetně seznamu TDK kazet. Nedělaly to všechny, jen některé série.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Hifi zvuk, normy, Japonci a Európa
no chcelo by to poexperimentovať, a prehodiť pásky naprieč puzdrami kaziet, problémovú s dobrou a opačne.
či bude problémová TDK zle fungovať v kazete Sony?
Alebo sa spravia na Sony páske ryhy ak bude v kazete TDK?
samozrejme testy len u pásov, kde je počítané s tým že sa môžu takto poničiť, aby niekto potom nemal slzy
či bude problémová TDK zle fungovať v kazete Sony?
Alebo sa spravia na Sony páske ryhy ak bude v kazete TDK?
samozrejme testy len u pásov, kde je počítané s tým že sa môžu takto poničiť, aby niekto potom nemal slzy