AKAI GX-67
Moderátor: AdmineR
AKAI GX-67
Už roky mám nevyužitý uvedený deck .Prehral snáď dve kazety.Krátko po jeho kúpe som nadobudol Revox B710MkII.Nemusím vysvetľovať.Či predsa iba v krátkosti.Zvuk z Revoxu bol ako nádych na horskej čistinke.Zvuk z Akai akoby ste nádych previedli cez slamku...Požičal som si aj GX 95MkII po servisnom nastavení aj GX 75 ku.To samé.Zvuku chýbala otvorenosť .Mal výŠka až až,no netešilo.Bez zrovnania by som to bral ako ,,nutnosť,,Tak som sa dnes rozhodol,že GX 67 otvorím a skontrolujem nastavenia...pár foto.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: AKAI GX-67
Tento má tuším kamarát a nutne potrebuje výmenu kladiek, mimo to Orhore veľmi dobre vedel niektoré technické a elektronické bolesti tejto rady a ich riešenia na zlepšenie zvuku. Ja sám som zrejme ešte nikdy nepočul kvalitný deck, lebo po Technicsoch sa mi zdal Akai ako nebo a peklo, a Akai bol ten lepší, a to mám len DX57, ktorý ma konvenčné hlavy.
Re: AKAI GX-67
Jedna dosť zásadná zmena oproti ,,ťažším,, GX 75,GX95 je pásková dráha.Zmizlo ,,titerné,, plastové vodítko napravo od kombi hlavy.Znova sa objavilo vodítko z nereze priamo spojené od výroby s kombi hlavou!!!
Re: AKAI GX-67
ja ho mám po kalibrácii a som spokojný . to bude tými ušami . nie každy ich má v poriadku . a k tomu treba pripočítať zosik a bedne . až sa to zladí , je to super . ale ... na gx 620 to nemá .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Re: AKAI GX-67
Akai decky DX-67, GX-67 a GX-69 mají na chlup stejnou mechaniku, která je stejná i v decku Yamaha KX-930.
Já si kdysi po řadě Technics decků, které hrály špatně pořídil GX-69, která je kromě novějšího (spíše hnusnějšího) designu na chlup stejná jako GX-67. V momentě kdy jsem do ní strčil kazetu nahranou na Technics decku, tak jako by jste otevřeli okna a pustili do pokoje čerstvý vzduch. Byl jsem fakt nadšený, ale jen do doby, než jsem začal pořizovat nahrávky na různé kazety.
Pak jsem začal objevovat ty nedostatky ve zvuku, ale i v koncepci této střední třídy. Prostě ten deck nedokázal žádnou kazetu tak dobře nahrát jako Technics! Každý deck, který budí záznamovou hlavu obyčejným operákem je v záznamu velmi omezen a nestojí to za moc. Tyto akai decky moc upravit v elektronice nejdou. Krom výměny CMOS switche tomu nepomůže ani výměna operačních zesilovačů. Doladí se akorát charaker zvuku, ale to je tak vše. Podobně na tom jsou i některé řady Sony, Aiwa, Yamaha a spousta dalších.
Naopak Technics decky ve stavu od výrobce hrají sice velmi špatně, ale úpravy jim prospívají tak, že se z nich stanou jedny z nejlépe hrajících strojů. Navíc používají v záznamu na kazetu zesilovače z diskrétních součástek, čili tranzistory, nebo speciální obvody se silným proudovým výstupem, který vybudí i nízkoimpedanční záznamové hlavy bez zaváhání. A tohle těmhle řadám Akai, ale i jiným deckům prostě chybí.
Ale takový Akai GX-6 nebo GX-9 má v záznamovém zesilovači i komplementární dvojici tranzistorů a podle toho to také hraje. Ale to už není z mých zkušeností, ale od uživatele kubrta, který má tyhle decky doma.
Já si kdysi po řadě Technics decků, které hrály špatně pořídil GX-69, která je kromě novějšího (spíše hnusnějšího) designu na chlup stejná jako GX-67. V momentě kdy jsem do ní strčil kazetu nahranou na Technics decku, tak jako by jste otevřeli okna a pustili do pokoje čerstvý vzduch. Byl jsem fakt nadšený, ale jen do doby, než jsem začal pořizovat nahrávky na různé kazety.
Pak jsem začal objevovat ty nedostatky ve zvuku, ale i v koncepci této střední třídy. Prostě ten deck nedokázal žádnou kazetu tak dobře nahrát jako Technics! Každý deck, který budí záznamovou hlavu obyčejným operákem je v záznamu velmi omezen a nestojí to za moc. Tyto akai decky moc upravit v elektronice nejdou. Krom výměny CMOS switche tomu nepomůže ani výměna operačních zesilovačů. Doladí se akorát charaker zvuku, ale to je tak vše. Podobně na tom jsou i některé řady Sony, Aiwa, Yamaha a spousta dalších.
Naopak Technics decky ve stavu od výrobce hrají sice velmi špatně, ale úpravy jim prospívají tak, že se z nich stanou jedny z nejlépe hrajících strojů. Navíc používají v záznamu na kazetu zesilovače z diskrétních součástek, čili tranzistory, nebo speciální obvody se silným proudovým výstupem, který vybudí i nízkoimpedanční záznamové hlavy bez zaváhání. A tohle těmhle řadám Akai, ale i jiným deckům prostě chybí.
Ale takový Akai GX-6 nebo GX-9 má v záznamovém zesilovači i komplementární dvojici tranzistorů a podle toho to také hraje. Ale to už není z mých zkušeností, ale od uživatele kubrta, který má tyhle decky doma.
Re: AKAI GX-67
A ja,že tu pridám ďalšie info a hov...! Pustím signál na source a pravý kanál ani písk...Roky ,,ležiaci stroj,, ako nový .Nedám hádanku.Čí ??? No dajte tip !?
Re: AKAI GX-67
Roky ležící stroj většinou potřebuje generálku. Veškeré kontakty jak ve vstupních cinch konektorech, tak mechanických přepínačích budou už zoxidované. Chce to čistící přípravek na kontatky, nějaké hadříky, vatové tyčinky a čistit a čistit. Pak to zkus znova. Někdy stačí ten kabel s konektorem pár krát sem tam zasunout do zdířky . Potenciometry budou asi také dobře chrastit a to je jen začátek.
Re: AKAI GX-67
POTENCIOMETER - rec level. Nepomohlo ani prestriekanie,ani rozobratie a vyčistenie.Nanitované prívody ku odporovej dráhe akoby bez kontaktu.Ani ich ,,doklepnutie,, jamkárom-dúlčikom nezabralo,ani jemný ťuk jamkárom vedľa nitovaného kontaktu do kovovej nožičky.Čiže idem obj. nový poťák...
Ne niektorom modeli stačí povoliŤ pár šroubikov a z dna oddelíme plechovú záplatu a prístup ku plošáku paráda.A tu ?-
- metál za zásluhy
- Príspevky: 282
- Dátum registrácie: Pondelok, 3. Júna 2019, 20:50
- Bydlisko: Opava
Re: AKAI GX-67
K tomu chci jen dodat a děkuji orchorovi,orhore napísal: ↑Štvrtok, 3. Októbra 2019, 20:04 Akai decky DX-67, GX-67 a GX-69 mají na chlup stejnou mechaniku, která je stejná i v decku Yamaha KX-930.
Já si kdysi po řadě Technics decků, které hrály špatně pořídil GX-69, která je kromě novějšího (spíše hnusnějšího) designu na chlup stejná jako GX-67. V momentě kdy jsem do ní strčil kazetu nahranou na Technics decku, tak jako by jste otevřeli okna a pustili do pokoje čerstvý vzduch. Byl jsem fakt nadšený, ale jen do doby, než jsem začal pořizovat nahrávky na různé kazety.
Pak jsem začal objevovat ty nedostatky ve zvuku, ale i v koncepci této střední třídy. Prostě ten deck nedokázal žádnou kazetu tak dobře nahrát jako Technics! Každý deck, který budí záznamovou hlavu obyčejným operákem je v záznamu velmi omezen a nestojí to za moc. Tyto akai decky moc upravit v elektronice nejdou. Krom výměny CMOS switche tomu nepomůže ani výměna operačních zesilovačů. Doladí se akorát charaker zvuku, ale to je tak vše. Podobně na tom jsou i některé řady Sony, Aiwa, Yamaha a spousta dalších.
Naopak Technics decky ve stavu od výrobce hrají sice velmi špatně, ale úpravy jim prospívají tak, že se z nich stanou jedny z nejlépe hrajících strojů. Navíc používají v záznamu na kazetu zesilovače z diskrétních součástek, čili tranzistory, nebo speciální obvody se silným proudovým výstupem, který vybudí i nízkoimpedanční záznamové hlavy bez zaváhání. A tohle těmhle řadám Akai, ale i jiným deckům prostě chybí.
Ale takový Akai GX-6 nebo GX-9 má v záznamovém zesilovači i komplementární dvojici tranzistorů a podle toho to také hraje. Ale to už není z mých zkušeností, ale od uživatele kubrta, který má tyhle decky doma.
Nevím čeho chtěli výrobci dosáhnout. .. stačí pravděpodobně dat na výstup záznamové ho zesilovače proudový buffer, jako má GX6 a je vymalováno. Hlavy Akai GX jsou skvělé. .
Ale když si uvědomím, že zdvih na výškách je cca 20dB (v podstate i na basech)a ještě k tomu nízká impedance záznamových hlav, tak prostě a jednoduše, opěrák tu hlavu nezvládne . Výstup opěráku má nízký proudový výstup. .. a jeste k tomu primo z vystupu rizena zpetna vazba, ktera dotvoří zvukovy paskvil. Abyse naplno využila nízká histereze a nízká impedance záznamové hlavy, je třeba silný proudový výstup. .. kovové hlavy mají obecně vyšší impedanci, pak už mají operaky šanci, ale tam je zas jiný problém, s histerezí...
Hifisti poslouchají hudbu, highendisti svoje přístroje...
Re: AKAI GX-67
Tak ! Poťáky dorazili.Vybral som s naj súbehom a napájkoval.Mgf zložený,základné nastavenia vykonané.Akai GX 67 bol ,,panenský,, teda neotváraný stroj.Neviem,či náhoda alebo zámer výrobcu pre ,,dokonalejší,, zvuk lebo snímací ,,PB,, zosik mal zdvihnuté korekcie cca 3 db na 10kHz.Po nastavení do jednej úrovne s 1kHz je zvuk počúvateĽnejši.
Re: AKAI GX-67
na opravu kontaktů z poťáku se nechá použít tekuté stříbro - ale nový je samozřejmě lepší.