Auta kam se podíváš
Moderátor: AdmineR
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Auta kam se podíváš
Na Š 120 se nikdy nedávaly ty jak říkáš.
Ty ćtvercovější co myslíš, se vydávají dodnes, s unijním proužkem v levém horním rohu a jsou vydávané na požádání v případě, že se ti na tvé auto klasický rozměr nevejde. Typicky na americké vozy.
Samostatnou kapitolou jsou motorky které mají také tento tvar.
Pak jsou, mimo jiné, veteránské značky, které mají klasickou velikost, ale písmo je zelené a mají písmeno V a před ním číslo kraje, a pak klasické yyyy číslo. Např. 01V 1234 - veterán z kraje Praha.
Další mutace jsou třeba přenosky a převozní značky-ty poznáš podle červeného pruhu.
V dobách dávno minulých byl ještě jeden tvar značek, a to kratší obdélník (čtvercovější model-jak jsi řekl)s "ustřiženými" horními rohy, tento formát i dnes ještě zahlédneš na silnicích, na hodně starých nákladních vozech, Liazky, Avie, různé vleky, traktory apod.
Stejný formát se dával na testovací a závodní vozy, jen s jinými písmeny, (typicky F pro testovací vozy, prototypy apod) viz následující obrázek.
Ty ćtvercovější co myslíš, se vydávají dodnes, s unijním proužkem v levém horním rohu a jsou vydávané na požádání v případě, že se ti na tvé auto klasický rozměr nevejde. Typicky na americké vozy.
Samostatnou kapitolou jsou motorky které mají také tento tvar.
Pak jsou, mimo jiné, veteránské značky, které mají klasickou velikost, ale písmo je zelené a mají písmeno V a před ním číslo kraje, a pak klasické yyyy číslo. Např. 01V 1234 - veterán z kraje Praha.
Další mutace jsou třeba přenosky a převozní značky-ty poznáš podle červeného pruhu.
V dobách dávno minulých byl ještě jeden tvar značek, a to kratší obdélník (čtvercovější model-jak jsi řekl)s "ustřiženými" horními rohy, tento formát i dnes ještě zahlédneš na silnicích, na hodně starých nákladních vozech, Liazky, Avie, různé vleky, traktory apod.
Stejný formát se dával na testovací a závodní vozy, jen s jinými písmeny, (typicky F pro testovací vozy, prototypy apod) viz následující obrázek.
SONY ES
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Auta kam se podíváš
janvys: Hm, tak pokud nebyly běžné, tak jsme asi byli vyjímka, páč my jsme měli jednu podlouhlou jako jsou dnes běžné a jednu čtveratou.
Jo, ty veteránský vidívám. Mnohdy jsou i na autech, u kterých bych nečekal, že jsou už považovány za veterány..
Jinak tu čtveratější s ustřiženými rohy znám, ty jsem vídal víckrát.
A fotka je pěkná .
Jo, ty veteránský vidívám. Mnohdy jsou i na autech, u kterých bych nečekal, že jsou už považovány za veterány..
Jinak tu čtveratější s ustřiženými rohy znám, ty jsem vídal víckrát.
A fotka je pěkná .
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Auta kam se podíváš
Veteránské značky můžeš získat s vozem, které:
-je starší 30 let
-projde dvoukolovým schvalovacím procesem, tzv. veteránská atestace.
První kolo je tzv.klubové, kdy auto prochazí prohlídkou před klubovým komisařem, hlavně v otázce technického stavu, autentičnosti, originality, množství původních dílů atd atd atd atd. Jinými slovy, žádná vorezlá šáde nemá šanci.
Pokud je všechno super, komisař vystaví testaci a na základě této skutečnosti už ti většina pojišťoven sníží pojistu(povinné ručení) na 1/10 původní ceny. Značky si můžeš nechat normalní bílé a jezdit dál.
Pokud ale tvůj veterán je bez papírů, tzn. není registrovaný, a nemá eu homologaci, jde auto před krajskou, úřední schvalovací komisi, kde schvalovací proces je komplexní. Pokud je všechno cajk, městský úřad ti vydá oficiální průkaz historického vozidla a veteránské značky. Průkaz nahrazuje klasický techničák. Toto ale dělá jen málo lidí, proč? Takto se přihlašují veteráni, kteří již nemají šanci být přihlášeni na bílé klasické značky. Typicky auta, která již byla v minulosti odhlášena, poté restaurována.
Dále auta, která by vzhledem k parametrům nemohla být registrována na klasické bílé značky, typicky staré americké vozy které nemají evropskou homologaci. U takovýchto aut není jiná možnost legalizace, než veteránské papíry.
Nevýhodou veteránských značek je to, že oficiálně to auto nesmíš používat v běžném provozu, ale jezdit jen na srazy, různé akce a pod.
Proto většina majitelů starých krasných aut, která jsou již normálně v provozu, která jsou originální, v perfektním stavu a chtějí je používat na běžné ježdění, absolvuje jen to první klubové kolo, kvůli nízké pojistce, a dál jezdí na klasických bílých číslech, protože by to byl naprostý nesmysl pořizovat si veteránská čísla, když to auto je již normálně přihlásené.
-je starší 30 let
-projde dvoukolovým schvalovacím procesem, tzv. veteránská atestace.
První kolo je tzv.klubové, kdy auto prochazí prohlídkou před klubovým komisařem, hlavně v otázce technického stavu, autentičnosti, originality, množství původních dílů atd atd atd atd. Jinými slovy, žádná vorezlá šáde nemá šanci.
Pokud je všechno super, komisař vystaví testaci a na základě této skutečnosti už ti většina pojišťoven sníží pojistu(povinné ručení) na 1/10 původní ceny. Značky si můžeš nechat normalní bílé a jezdit dál.
Pokud ale tvůj veterán je bez papírů, tzn. není registrovaný, a nemá eu homologaci, jde auto před krajskou, úřední schvalovací komisi, kde schvalovací proces je komplexní. Pokud je všechno cajk, městský úřad ti vydá oficiální průkaz historického vozidla a veteránské značky. Průkaz nahrazuje klasický techničák. Toto ale dělá jen málo lidí, proč? Takto se přihlašují veteráni, kteří již nemají šanci být přihlášeni na bílé klasické značky. Typicky auta, která již byla v minulosti odhlášena, poté restaurována.
Dále auta, která by vzhledem k parametrům nemohla být registrována na klasické bílé značky, typicky staré americké vozy které nemají evropskou homologaci. U takovýchto aut není jiná možnost legalizace, než veteránské papíry.
Nevýhodou veteránských značek je to, že oficiálně to auto nesmíš používat v běžném provozu, ale jezdit jen na srazy, různé akce a pod.
Proto většina majitelů starých krasných aut, která jsou již normálně v provozu, která jsou originální, v perfektním stavu a chtějí je používat na běžné ježdění, absolvuje jen to první klubové kolo, kvůli nízké pojistce, a dál jezdí na klasických bílých číslech, protože by to byl naprostý nesmysl pořizovat si veteránská čísla, když to auto je již normálně přihlásené.
SONY ES
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Auta kam se podíváš
janvys: Díky za podrobné info.
Tak to je celkem prasárna tohle. Jasný, ty starý auta nemají bezpečnostní záležitosti, ale aby tě omezovali, že s tím nesmíš normálně jezdit, tak to je hnus.
A ten úplně první obrázek - myslíš, že ten by mohl být v běžným provozu nebo už taky ne?
Tak to je celkem prasárna tohle. Jasný, ty starý auta nemají bezpečnostní záležitosti, ale aby tě omezovali, že s tím nesmíš normálně jezdit, tak to je hnus.
A ten úplně první obrázek - myslíš, že ten by mohl být v běžným provozu nebo už taky ne?
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Auta kam se podíváš
Pokud má bílá čísla, tak samozřejmě ano.SilverFox•NSK napísal: ↑Sobota, 28. Septembra 2019, 22:04
A ten úplně první obrázek - myslíš, že ten by mohl být v běžným provozu nebo už taky ne?
Pokud je ten Cadillac dovezený ze země EU kde normálně předtím jezdil, tak šel přihlásit na normální papíry i u nás v ČR.
Pokud je dovezený přimo z USA, pravděpodobně mohl získat pouze veteránské doklady.
Na druhou stranu, kdo tě bude kontrolovat. Takže realita je taková, že ti, kdo chtějí, jezdí s autama na Véčkách jak se jim zachce a nikdo to neřeší.
SONY ES
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Auta kam se podíváš
janvys: Tak ta fotka je skoro 8 let stará, takže si vůbec nevybavuju jakou měl SPZ, proto jsem se ptal .
Hm, tak pokud se to opravdu nikde nezaznamenává, tak aspoň že tak. Ale víš jak to je, dneska jsou všude kamery, který snímají SPZky (prý kvůli měření provozu v určitých hodinách a úsecích), ale jestli se tomu dá věřit..
Hm, tak pokud se to opravdu nikde nezaznamenává, tak aspoň že tak. Ale víš jak to je, dneska jsou všude kamery, který snímají SPZky (prý kvůli měření provozu v určitých hodinách a úsecích), ale jestli se tomu dá věřit..
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Auta kam se podíváš
Zdravím všechny .
Po dlouhé době bych to oživil s trochu zajímavou přílohou .
Ze zvědavosti, zda je alespoň nějaká malá šance odfotit digitálním foťákem snímek z 35mm filmu, jsem vyhrabal pár pásků a zkusil jsem to. Výsledek nic moc. Až za pomoci jednoho skla se mi podařilo dosáhnout lepšího výsledku, ale kvalita je stále velmi špatná, tak to prosím berte s rezervou.
Snímky jsem získal z 35mm výukových filmů, které byly vydány v roce 1977, takže rok uvedený na snímku je spíš přibližný.
Jak jsem zjistil, tak význam "Soukromý archiv" bych použít nemohl, protože ten vzniká jen jakousi akreditací, tak jsem tam raději neuváděl nic. Přesto se ale jedná o filmy v mé sbírce, tak nevím jak bych to měl správně nazývat.
A nyní konečně, jak vypadaly dálnice v polovině 70. let.
.
Po dlouhé době bych to oživil s trochu zajímavou přílohou .
Ze zvědavosti, zda je alespoň nějaká malá šance odfotit digitálním foťákem snímek z 35mm filmu, jsem vyhrabal pár pásků a zkusil jsem to. Výsledek nic moc. Až za pomoci jednoho skla se mi podařilo dosáhnout lepšího výsledku, ale kvalita je stále velmi špatná, tak to prosím berte s rezervou.
Snímky jsem získal z 35mm výukových filmů, které byly vydány v roce 1977, takže rok uvedený na snímku je spíš přibližný.
Jak jsem zjistil, tak význam "Soukromý archiv" bych použít nemohl, protože ten vzniká jen jakousi akreditací, tak jsem tam raději neuváděl nic. Přesto se ale jedná o filmy v mé sbírce, tak nevím jak bych to měl správně nazývat.
A nyní konečně, jak vypadaly dálnice v polovině 70. let.
.
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Auta kam se podíváš
No jak vypadaly...zeblité od oleje
Tenkrát úniky oleje nikdo příliš neřešil, je to krásně vidět na tom posledním snímku. Každá Liazka, Tatra a Karosa, kapku po kapce, až je z toho krásně černý pruh
Tenkrát úniky oleje nikdo příliš neřešil, je to krásně vidět na tom posledním snímku. Každá Liazka, Tatra a Karosa, kapku po kapce, až je z toho krásně černý pruh
SONY ES
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Auta kam se podíváš
janvys: Tak ono počmárané silnice není problém najít i dnes, ale je pravda, že v menší míře. Ovšem zase aspoň poznáš, kdy to s tebou houpne, pokud se silnice zdá být rovná, ale ve skutečnosti je tam citelná vlna.
Co se týká vln, tak největší nářez je to na ostravské dálnici, ta je nová, ale přesto horší než ty staré - když jedeš vyšší rychlostí v tom rychlém pruhu a máš naloženou dodávku, tak ti to může ten náklad rozhodit - proto je tam i omezení rychlosti tuším na 80km/h .
Jinak já ty obrázky spíš myslel jako to, jak krásně prázdné ty dálnice byly.
Co se týká vln, tak největší nářez je to na ostravské dálnici, ta je nová, ale přesto horší než ty staré - když jedeš vyšší rychlostí v tom rychlém pruhu a máš naloženou dodávku, tak ti to může ten náklad rozhodit - proto je tam i omezení rychlosti tuším na 80km/h .
Jinak já ty obrázky spíš myslel jako to, jak krásně prázdné ty dálnice byly.
- Duke_Dragon
- stará páka
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 19:42
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Auta kam se podíváš
To mi uplne pripomenulo videa o autach na slovensku v tom obdobySilverFox•NSK napísal: ↑Nedeľa, 6. Septembra 2020, 21:16 ...
A nyní konečně, jak vypadaly dálnice v polovině 70. let.
.
CIMG1767 – kopie.JPG
CIMG1772 – kopie.JPG
CIMG1773 – kopie.JPG
CIMG1774 – kopie.JPG
Specialne toto ma zaujalo lebo tam jazdia okolo mojho sucasneho bydliska, tie nadchody nad cestou v tej dobe mali aj schody, tie potom odstranily a po dalsich 20 rokoch tj, v roku 2018 cele nadchody aj slavnostne ... zburaly
Su to tieto:
Stav 1986 Stav 2019
Najdi rozdiel
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Auta kam se podíváš
Duke_Dragon: K tomu krátkému filmu (či jak to nazvat), i dnes se najdou řidiči co se před jízdou nachlastali a to není vůbec dobře, ale jediný co mě na tom dokumentu zajalo byly právě ty staré auta i ten jeden autobus.
By mě ale zajímalo z čeho to video bylo, mě to přišlo jako jedna z reportáží v Československém filmovém týdeníku.
Jinak k těm fotkám. Je to dost rozdíl a hned to vypadá jinak, ale vzhledem k tomu, že tam udělali zastávku by se na takové frekventované silnici hodil nadchod.
By mě ale zajímalo z čeho to video bylo, mě to přišlo jako jedna z reportáží v Československém filmovém týdeníku.
Jinak k těm fotkám. Je to dost rozdíl a hned to vypadá jinak, ale vzhledem k tomu, že tam udělali zastávku by se na takové frekventované silnici hodil nadchod.