Maxell UR
Moderátor: AdmineR
Re: Maxell UR
Tak jsem dneska koupil pár těchto kazet, po 27Kč/ks, hned jsem nedočkavě vyzkoušel jednu nahrát, poslechově v nahrávce chybí trochu výšky, ale dá se to jemně dokorigovat, výšky jsou potom jasné s uchem nezjistitelnym zkreslení. Po aktivaci systému BLE kazoš nastaví bias a výšek pribyde, ale stále to není jako originál. Je fakt, že jsem ji nehnal do nějaké vysoké záznamové úrovně, ale určitě to stojí za vyzkoušení.
Mechanicky je nejspíš docela mizerná, při pretáčení v ní rachotí, ale přehrávání je vlastně v pohodě. Ale co bychom za ty peníze asi tak chtěli...
Mechanicky je nejspíš docela mizerná, při pretáčení v ní rachotí, ale přehrávání je vlastně v pohodě. Ale co bychom za ty peníze asi tak chtěli...
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Maxell UR
Ja som dnes nahral kazetku z iného súdka (TDK DJ2)
ale skúšal som na Nakamichi aj tú Maxell UR a nie je to zlé - treba uznať.
ale skúšal som na Nakamichi aj tú Maxell UR a nie je to zlé - treba uznať.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
-
- stará páka
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 00:09
- Bydlisko: Rožňava
Re: Maxell UR
Tie nové URky su na nenáročné nahravanie uplne v pohode. S tou mechanikou jebto pravda. Rachotí to riadne.
Re: Maxell UR
s tým rachotom pri prevíjaní , ako ktorá . v dvojdecku ani neviem že pretáča , v trojhlaváku je niečo počuť . niektoré ale rachotia a sú hlučné . no nevybereš si . na to že sú normal . a za tú cenu hrajú dobre . to sú také , pre jednorázové nahrávanie .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Re: Maxell UR
Tak po detailnějším poslechu a nahrání druhé kazety musím přiznat, že tato kazeta je horší, než jsem prvně psal a myslel. Zvuk je celkově bez výšek, plochý, hodně upozadněný, detaily chybí. Zvuku chybí taková ta vzdušnost, kterou slyším po přepnutí na zdroj hudby. Kazeta je nejspíš vhodná tak na hoblování v obyčejném kazeťáku, kdy nedostatky zvuku zaniknou díky nedokonalosti reproduktorů.
Příště je v plánu nahrávka bez Dolby a bez asistence obvodu BLE.
Příště je v plánu nahrávka bez Dolby a bez asistence obvodu BLE.
Re: Maxell UR
tak , mne hrajú super , až na ten šum . ale nahrávam , bez dolby a na akai gx 67 . chyba bude niekde inde .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Re: Maxell UR
No nevím, nemám sice žádný technický prostředek na porovnání, ale rozdíl mezi kazeta a je mnoha případech naprosto propastný, i taková letitá AGFA Superferro HDX 90+6, která byla hoblovaná bůhví v čem, prostě hraje až neuvěřitelně, ve své době to nepochybně byla velmi dobrá páska, na rozdíl od výše uvedené maxelky.
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Maxell UR
One oneee... testoval jsem tyhle UR jak na GX-6, tak na GX-75mkII a výsledek je totožný přesně jak píše CharlieCh. Takže ano, chyba bude opravdu někde jinde, ale ne tam kde ty myslíš...
SONY ES
Re: Maxell UR
Přesně tak, ale co bychom taky chtěli od kazety za cca 20 kaček...
PS - Pioneer CT-777 nemá bohužel ruční BIAS, tím se dá teoreticky něco vylepšit, ale jaká je praxe, Janvysi, máš prosím tuto konkrétní zkušenost?
PS - Pioneer CT-777 nemá bohužel ruční BIAS, tím se dá teoreticky něco vylepšit, ale jaká je praxe, Janvysi, máš prosím tuto konkrétní zkušenost?
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Maxell UR
Už jsem o téhle UR psal kriticky x-krát a většinou jsem byl akorát označen za zaujatého, že jim to hraje perfektně atd.. je mi to jedno, jsem splachovací, neřeším kraviny.
Biasem to samozřejmě zlepšíš, dnes potřebuješ manuální bias na decku stejně jako pizza svoji omáčku. Jo, holé těsto se dá také jíst, ale není to ono, že? Takže asi tak. Ruční bias je dnes v podstatě nutnost, protože díky němu dokážeš vyrovnat změnu vlastností té či oné pásky vlivem stáří apod. Hodně kazet dnes potřebuje více či méně podbiasovat. Každý deck/výrobce má interní kalibrační obvody nastavené trošku jinak. U jednoho decku např. vložíš TDK SA a nemusíš na bias šáhnout, máš dokonalý zvuk jako na zdroji, pak tu samou kazetu dáš do jiného decku a musíš už na to šáhnout.
Nicméně abys u téhle UR nahnal výšky podobné zdroji, to znamená čisté, ostré jako břitva a bez parazitních záznějů, ani bias ti nepomůže, protože...ty ho sice dáš dejme tomu na -10, ale přijdeš o výkon a zvukovou kvalitu jako celku. Budeš ty výšky mít rozkřáplé. V limitech budou přesyčené, jakmile do toho přijde ještě spodní kmitočet, roztřepí se většinou oba. Jinými slovy kde nic není ani čert nebere.
Napsal si to zcela správně, tím že tato kazeta je určena do obyč magičů kde nikdo neřeší dokonalý zvuk. Je to převážně středopásmová kazeta určená na nahrávky mluveného slova a nenáročné muziky, kmitočtově nenáročné. A dokonce je to na té kazetě i napsané. O tom to celé je. Ale někteří si stále budou mlít svoje a já pro ně budu zaujatý, podjatý, nekompetentní, neznalý a já nevím co ještě. Tak ať, já to beru s humorem Jsem prostě náročný a dokážu rozeznat rozdíly ve zvuku v širokém spektru kmitočtů a když mi jeden kmitočet zní třeba perfektně ale přitom parazitně zkreslí jiný, už to pro mě není kvalitní páska.
Kazety testuju na kmitočtově velmi náročné muzice (zejména art/prog rock, dark electro i vážnou hudbu + jazz) protože jinak by ty testy byly o ničem. Nahrávat na ně středobasový tuctuc nebo středové dechovky nic neřeknou o zvukové kvalitě pásky. Už jsem to uváděl x-krát.
A když někdo tvrdí, že to přeháním a jemu to přece hraje špičkově, a později dodá, že vlastně ani kazety z vyšší a vysoké třidy nemá aby to porovnal, pak si asi o tom myslíme své, že? Stejně tak jako majitel decku bez možnosti kalibrace nebo s mizerným reprodukčním systémem (sluchátka z Lidlu apod.)
Rozhodně nemá smysl nějak vážněji testovat kazety na decku bez 3hl a manuál biasu. ALE tvůj PIONEER CT-777 je špičkový deck 3 hlavý dokonce s amorfním hlavou jestli se nepletu a navíc jeho systém kalibrace je povedený.
Shrnul bych to tak, že tahle poslední UR nejen že je mechanicky horší, ale ten pásek je prostě určen na něco jiného, než se z něj někteří snaží dělat. Jedná se samozřejmě o tuhle poslední řadu 2011-.
Jo, ta kazeta není špatná, jsou mnohem horší kazety, dá se na to nahrát relativně kvalitně, ale nenáročný záznam. Starší modely mají kvalitnější pásku a podle mě je velmi dobrá UR ta oválová z roku 1988-1990. Ale nemám otestované všechny řady.
Škoda že nejsi poblíž Praze, pozval bych tě do mé "strojovny" a uslyšel bys na vlastní uši ten rozdíl napříč páskama.
Howgh
Biasem to samozřejmě zlepšíš, dnes potřebuješ manuální bias na decku stejně jako pizza svoji omáčku. Jo, holé těsto se dá také jíst, ale není to ono, že? Takže asi tak. Ruční bias je dnes v podstatě nutnost, protože díky němu dokážeš vyrovnat změnu vlastností té či oné pásky vlivem stáří apod. Hodně kazet dnes potřebuje více či méně podbiasovat. Každý deck/výrobce má interní kalibrační obvody nastavené trošku jinak. U jednoho decku např. vložíš TDK SA a nemusíš na bias šáhnout, máš dokonalý zvuk jako na zdroji, pak tu samou kazetu dáš do jiného decku a musíš už na to šáhnout.
Nicméně abys u téhle UR nahnal výšky podobné zdroji, to znamená čisté, ostré jako břitva a bez parazitních záznějů, ani bias ti nepomůže, protože...ty ho sice dáš dejme tomu na -10, ale přijdeš o výkon a zvukovou kvalitu jako celku. Budeš ty výšky mít rozkřáplé. V limitech budou přesyčené, jakmile do toho přijde ještě spodní kmitočet, roztřepí se většinou oba. Jinými slovy kde nic není ani čert nebere.
Napsal si to zcela správně, tím že tato kazeta je určena do obyč magičů kde nikdo neřeší dokonalý zvuk. Je to převážně středopásmová kazeta určená na nahrávky mluveného slova a nenáročné muziky, kmitočtově nenáročné. A dokonce je to na té kazetě i napsané. O tom to celé je. Ale někteří si stále budou mlít svoje a já pro ně budu zaujatý, podjatý, nekompetentní, neznalý a já nevím co ještě. Tak ať, já to beru s humorem Jsem prostě náročný a dokážu rozeznat rozdíly ve zvuku v širokém spektru kmitočtů a když mi jeden kmitočet zní třeba perfektně ale přitom parazitně zkreslí jiný, už to pro mě není kvalitní páska.
Kazety testuju na kmitočtově velmi náročné muzice (zejména art/prog rock, dark electro i vážnou hudbu + jazz) protože jinak by ty testy byly o ničem. Nahrávat na ně středobasový tuctuc nebo středové dechovky nic neřeknou o zvukové kvalitě pásky. Už jsem to uváděl x-krát.
A když někdo tvrdí, že to přeháním a jemu to přece hraje špičkově, a později dodá, že vlastně ani kazety z vyšší a vysoké třidy nemá aby to porovnal, pak si asi o tom myslíme své, že? Stejně tak jako majitel decku bez možnosti kalibrace nebo s mizerným reprodukčním systémem (sluchátka z Lidlu apod.)
Rozhodně nemá smysl nějak vážněji testovat kazety na decku bez 3hl a manuál biasu. ALE tvůj PIONEER CT-777 je špičkový deck 3 hlavý dokonce s amorfním hlavou jestli se nepletu a navíc jeho systém kalibrace je povedený.
Shrnul bych to tak, že tahle poslední UR nejen že je mechanicky horší, ale ten pásek je prostě určen na něco jiného, než se z něj někteří snaží dělat. Jedná se samozřejmě o tuhle poslední řadu 2011-.
Jo, ta kazeta není špatná, jsou mnohem horší kazety, dá se na to nahrát relativně kvalitně, ale nenáročný záznam. Starší modely mají kvalitnější pásku a podle mě je velmi dobrá UR ta oválová z roku 1988-1990. Ale nemám otestované všechny řady.
Škoda že nejsi poblíž Praze, pozval bych tě do mé "strojovny" a uslyšel bys na vlastní uši ten rozdíl napříč páskama.
Howgh
Naposledy upravil/-a janvys v Streda, 8. Januára 2020, 23:21, upravené celkom 1 krát.
SONY ES
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Maxell UR
Aj ja zase prilejem trošku do ohňa.
Všetky základné normal pásky majú bias nižší, čo sa u niektorých uvádzalo na obaloch.
Ďalej je potrebné si uvedomiť že posledná pravá Maxell UR, pravdepodobne originál Maxell výroba bola verzia 1998:
http://www.vintagecassettes.com/maxell/ ... ge1400.jpg
To čo sa navíjalo do posledných modelov Maxell z Malajzie/Indonézie a pod. bola s veľkou pravdepodobnosťou v prvých sériach Saehan, a v posledných Acme páska, už to tu niekto raz písal.
Ďalej orhore tuším robil test skreslenia na 1kHz a vkladal na fórum aj obrázky (asi vlákno s FOX), porovnával totiž poslednú UR s kazetami FOX, kde UR začínalo skreslenie aj pri menšom výkone, pri vyšších bol 1kHz totálne deformovaný.
No a ja mám takú skúsenosť že na prvý posluch hrá skoro pekne, ale potom tam chýba naozaj všetko to čo napísal janvys, no a hlavne nestabilita azimuthu, kusy čo som mal ja mali veľmi podivne vlnitú pásku, proste to nie je Maxell značka a kvalita na ktorú ste zvyknutý, ale je to jedna z mála kaziet s naozaj veľmi dlhým predajom aj v dnešnej dobe.
https://www.vintagehifi.sk/viewtopic.php?p=8661#p8661
Nádherne ukázané ako vyzerá 1kHz pri +8db výstupe z pásky na FOX, Maxell UR a TDK AD
Všetky základné normal pásky majú bias nižší, čo sa u niektorých uvádzalo na obaloch.
Ďalej je potrebné si uvedomiť že posledná pravá Maxell UR, pravdepodobne originál Maxell výroba bola verzia 1998:
http://www.vintagecassettes.com/maxell/ ... ge1400.jpg
To čo sa navíjalo do posledných modelov Maxell z Malajzie/Indonézie a pod. bola s veľkou pravdepodobnosťou v prvých sériach Saehan, a v posledných Acme páska, už to tu niekto raz písal.
Ďalej orhore tuším robil test skreslenia na 1kHz a vkladal na fórum aj obrázky (asi vlákno s FOX), porovnával totiž poslednú UR s kazetami FOX, kde UR začínalo skreslenie aj pri menšom výkone, pri vyšších bol 1kHz totálne deformovaný.
No a ja mám takú skúsenosť že na prvý posluch hrá skoro pekne, ale potom tam chýba naozaj všetko to čo napísal janvys, no a hlavne nestabilita azimuthu, kusy čo som mal ja mali veľmi podivne vlnitú pásku, proste to nie je Maxell značka a kvalita na ktorú ste zvyknutý, ale je to jedna z mála kaziet s naozaj veľmi dlhým predajom aj v dnešnej dobe.
https://www.vintagehifi.sk/viewtopic.php?p=8661#p8661
Nádherne ukázané ako vyzerá 1kHz pri +8db výstupe z pásky na FOX, Maxell UR a TDK AD