Kazetowich napísal: ↑Štvrtok, 11. Októbra 2018, 21:07
Jasne ze aj vlastnit ju
Ale mat aj tuto druhu je fajn
Jo, tak dobře
.
Jen by mě zajímalo, jestli se pojem OEM dá použít i pro tuto první kazetu - když je plněná páskem Basf a není tak kompletní od Philipse..
Ono co se toho pásku týká, tak by mě fakt zajímalo, jaký by mohla mít zvuk, když jde vlastně o pásek pro kotoučáky.
Jinak já mám třeba hromady starých studiových pásků (páč jsem se na ně hodně zaměřil) a jsou tuším už i z půlky 50. let (ale je to jen můj hrubý odhad - možná jsou starší, novější určitě ne). Důvod proč jsem se na ně zaměřil je ten, že to byly první pásky této značky, které jsem kdy měl, takže k tomu mám určitý vztah a navíc mají i zvláštní vůni, kterou si překvapivě dokázaly uchovat i po takové době. Jen se v tomto chci ospravedlnit, že nejsem nějaký úchyl - tedy aspoň myslím - protože jsem párkrát někde četl, že někdo psal třeba o "vůni" jež vydává zahřátý lampový přístroj.
A zpět k páskům. Jedná se o pásky, které byly po vyřazení ze studia nabízeny často pod značkou Supraphon jako pásky nové, přitom však byly různě a mnohdy i častokrát slepovány a zůstaly na nich fragmenty předchozího záznamu. Fragmenty proto, že pásek smazali bez nutnosti jej přehrávat - jen vložením do nějakého přístroje vyvýjející silné magnetické pole.
Pásky byly na hřbetu (tedy na opačné straně než se nahrávalo) popsány klasickou frází:
"VEB FILMFABRIK AGFA WOLFEN" za níž následovalo typové značení. A za typovým označením jakési sériové číslo.
Prvním známým typem byl "TYP C", který se objevuje v menší míře než následující, ale nouze o něj není. Násedujícím byl "TYP CH", který kvalitativně byl asi na stejné úrovni jako jeho předchozí typ "C" i přesto, že jeden z průvodních materiálů tvrdí opak. Poté naslédoval neuvěřitelně lepší "TYP CR", který byl však tuším i posledním známým. Jeho kvalita zvuku je oproti takovému typu "C" a "CH" mnohem ostřejší, živější a s menším množstvím šumu a to i při běžných rychlostech jako 9.5cm/s. Pásky typu "C" a "CH" byly doporučovány pro 19cm/s, ale i s touto rychlostí byly celkem slabé (až na pár záhadných vyjímek). Ve studiích se tyto první dva typy používali základně při rychlosti 38cm/s pro mluvené slovo a nechci kecat, ale myslím i na 76cm/s v případě hudby.
Nejistý si jsem v použití při této rychlosti, protože jsem zatím vědomě nenarazil na takový materiál.
Holt, když nemám kotoučák na AEG středovky, tak si nemůžu pustit všechno.
Ještě chci dodat, že existovali i jinak psané fráze, které zřejmě byly jedny z prvních - někde je mám, ale netuším teď kde.
A pokud se toto bere jako Spam, tak se zakladateli vkládna moc omlouvám.