No já samozřejmě taky jedu podle toho co se mi líbí, kdyby se mi líbila třeba jediná skladba v jednom žánru, který jinak nesnáším, tak ji poslouchám i tak. Já poslouchám to co se líbí mě i přes stupidní řeči okolí - jde o to, že si klidně pustím písničky zpívané arabsky, čínsky, japonsky...prostě to, nad čím většina lidí v mém okolí ideálně jen ohrne nos..
Další věc jsou tyto názory v souvislosti s mojí hudbou - protože rád poslouchám etnické skladby, tak je i rád zařadím do své tvorby a poslední dobu se mi daří narážet na různé kvalitní materiály, které ale pro ty, jež hrozně žerou politiku a zprávy celkově, by bylo nevhodné je používat.. No těžko popisovat.
No já vím, že jsem na některé věci maniak (a chápu jak jsi to myslel) . Chtěl jsem tím říct, že i když řeším žánry, tak jen proto, abych mohl díky tomu aspoň pro sebe objevovat nové interprety v žánrech, které se mi líbí.
A rozhodně neboj, na nepotřebě škatulkovat hudbu není nic špatného.
---
Tak dobře, jen to bude jako vždy trochu delší.Kazetowich napísal: ↑Sobota, 13. Októbra 2018, 19:29 ...
Treba zladiť veľa vecí - rytmiku, spojiť nejaké prvky - príp nakopírovať nejakú melódiu ? Však napíš Strieborná liško.
Ale dobrý mix určite pre mňa nie je gýč - ale aj to treba vedieť urobiť.
No a skladanie je už o inom ...
Zlý mix reže uši, a chcem ho vypnúť.
Já o sobě nemůžu tvrdit jestli jsem v tomto dobrej nebo ne, to musím nechat na ostatních. Názorům ostatních se rozhodně nebráním, pokud jsou myšleny slušně, tak nemám žádný problém. Avšak styl zpracování si chci ponechat stále svým, aby moje hudba opravdu vycházela odemně. Pokud se mi výsledné zpracování líbí, je to správně, jestli se nelíbí ostatním, tak nevadí, nenutím je to poslouchat.
Co se týká "špatného" mixu, tak tam se přiznám, že někdy do svých skladeb přidávám záměrné chyby různých charakterů - je to třeba i něco, co by ve studiu nebylo přípustné, protože to není "dokonalé".
Chci podotknout, že bohužel nemám schopnost přenést melodii z hlavy do počítače, kdyby to šlo, tak jsem mohl jedno období mít klidně až 30 skladeb měsíčně, protože mě vždy napadaly všelijaké melodie v mnoha žánrech.
Díky této mojí neschopnosti jsem "nucen" být odkázán více méně na materiály jež nakupuji. Tak to ale dnes dělá většina i známých autorů. A i kdybych to uměl přenést, tak bych si stejně nějaké ty materiály koupil, protože vše se jen tak vytvořit nedá.
Spíš než koláž jak uvádíš, jsou to takové puzzle - máš třeba krátké smyčky různých nástrojů a melodií a jen je zeskládáváš podle svého cítění. Máš je všechny separované, takže můžeš mít ve výsledku v projektu i přes 10 jednotlivých stop.
Dříve mě vytvořit vlastní skladbu zabralo klidně i 2 dny (samozřejmě ne v kuse - měl jsem školu, tak jsem na tom dělal potom). Pak se čas zpracování zkracoval a teď jsem schopný vytvořit skladbu i za 2-4 hodiny pokud jedu v kuse. Sice to může vypadat, že neudělám skoro nic, ale když umím pracovat s daným programem, vím co chci, tak je to rychle, než když jsem v začátcích experimentoval.
Co se týká remixů skladeb, tak jak jsem to dělal kdysi - že jsem vzal skladbu od Visage a prodloužil ji, nebo že jsem zmixoval Britney Spears a třeba Rihannu dohromady..to už nedělám, protože nemám pak šanci tyto svoje výtvory někomu pustit.
Třeba ale v takovém žánru Ambient, tam se dokážu vyřádit většinou ze svých vlastních materiálů. Díky ale různým materiálům na něž narážím mám šanci i tento žánr pěkně rozvinout.