Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
no , nič s tým nenarobíme . musíme sa s tým zmieriť . bral som ich skôr na testovanie , ako na pozeranie . časť z nich sa už porúčala kamarátom .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
spraviť jemný výbrus vrtákom v oboch poloviciach kazety a prilepiť tam kovovú osku by mohlo byť lepšie riešenie než nič
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
pásku som dal do druhého obalu . aj tak som musel vyhodiť tú zvlnenú časť , lebo to hralo zle .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Komponenty, hlavne vankúše prosím nevyhadzovať, tie zúfalo zháňam vo veľkom množstve desiatok až stovku kusov. A ostatné komponenty tiež.
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
mne zase chýbajú obaly na kazety . nové obaly .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
to je všeobecne nedostatkový tovar, čas od času sa na aukru predávajú zo starých kaziet celé sady.
Ešte v roku 2010cca v BA v jednom kráme tuším Carefour mali prázdne krabičky za pár centov, som ich vtedy kúpil asi len 10ks, neviem či to ešte existuje, ale nemajú stredovky a na priloženom letáku je foto hranatého obalu s jasne viditeľným logom SONY
Ešte v roku 2010cca v BA v jednom kráme tuším Carefour mali prázdne krabičky za pár centov, som ich vtedy kúpil asi len 10ks, neviem či to ešte existuje, ale nemajú stredovky a na priloženom letáku je foto hranatého obalu s jasne viditeľným logom SONY
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Takéto?
https://www.prodejdvd.cz/p/177033/obal- ... audiokazet
https://www.prodejdvd.cz/p/178510/obal- ... etu-2xpins
https://www.prodejdvd.cz/p/177033/obal- ... audiokazet
https://www.prodejdvd.cz/p/178510/obal- ... etu-2xpins
Naposledy upravil/-a Stano v Nedeľa, 6. Septembra 2020, 18:21, upravené celkom 1 krát.
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
10 € aj s poštovným . asi ich zoberem . škoda že nie su aj tmavé .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Dneska druhá a zatiaľ na nejaký čas posledná C120, zatiaľ im dám chvíľku pokoj
Realistic Supertape XR-120 rok 1988
https://ez647.sk/cc/supertape_xr.html
Výrobcom je Tandy USA Santa Clara California, oni vyrábali aj pre Memorex, kým to neprešlo pod OEM produkciu, niečo málo som o tom písal tu:
viewtopic.php?f=29&t=1567
Realistic predával kazety typu normal v dvoch základných prevedeniach v tejto dobe:
LN - klasika, ale s veľmi mizernými hodnotami na dnešné pomery
XR - Extended Range - čo by superferro páska, ale na dnešné pomery dosahuje kvalít bežnej normal kazety
Zároveň je to moja prvá Realistic/Tandy/Memorex kazeta C120 vyrobená v USA.
Celá dizajnová rada roku 1988 trvala až do roku 1994 a boli určené pre USA trh, v roku 1995 ich nahradila nová séria, ktorá už bola OEM výroby. Neviem či použili v tejto superferro Kobalt, alebo nie.
Kazeta obsahuje základné telo s malým oknom, jedno z mála čo vedeli v tej dobre v Tandy vyrábať, kvalitou nie je nijak svetoborné a cievky taktiež nie, ale o tom neskôr.
staršie testy:
Akai DX57 26.12.2016:
+2db, bias -12, ako vždy u C120 je zvuk mierne slabší a basy menej výrazné, v tomto prípade aj miernejší vokálny prednes. Je to počuť že je páska tenšia, pri teste rovnakej kazety ale C45 to bolo dosť poznať že je výkon u tejto nižší.
Pioneer CTS550S 16.7.2019:
+2db, výškovo ako zdroj, slabší výstup úrovne, ale je to pochopiteľné
BLE XD:
+3db na hrane možností, ale výškovo je to dosť pekné, bez porúch a kolísania, použiteľné v tomto stroji
Technics RSAZ7 16.7.2019:
+4db, slabšie výšky ale výkon dosť vysoký na C120
ATC:
+2db, výšky sú mierne viac zvýraznené, ale hrá to pomerne pekne, celkom použiteľné
Technics RSTR979 dvojhlava 16.7.2019:
+2db v špičkách, výškovo dosť ostrá
ATC:
výškovo dorovnané, je to jedna balada, +4db s miernym skreslením, vhodné nahrávať na +2db, vhodná kazeta
Technics RSTR575MII dvojhlava:
+4db s jemne slabšími výškami, bez kolísania
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S dolby C
kalibrácia:
H: mimo rozsah, na min kolíše medzi 0 až +2db
L: mimo rozsah, na max kolíše -4 až 0, čo je strašne veľký rozdiel
Zvukový dojem je dobrý na prvé počutie, výkon je porovnateľný s Konicou testovanou nedávno. +2db nahrávka jej svedčí, nejaké občasné väčšie špičky nie sú na škodu. Výškový prejav, to je zaujímavejšie, je ostrejšia než zdroj jemne, ale po dvoch minútach je mierne horšia od zdroja a to sa opakuje, ale našťastie to kolíše pomaly a v tak malom rozsahu že to nepoznať bez prepínania tape/source. Čistota výšok ale nie je tak presvedčivá, ich presnosť je malinko rozpitá, v tomto kazeta Konica XRI 120 bola lepšia, výrazne ostrejšia a precíznejšia. Poruchy a výpadky zvuku sa nekonajú, ale stala sa nemilá vec, s ktorou ešte nemám veľa skúseností.
Hneď po začatí nahrávania, klavírne dlhé ťahavé tóny neskutočne plakali, naťahovali, neskutočné tremolo. Takýto problém sa deje ak máte zlú kladku, zle nastavený stroj, alebo sa na páske rozkladá spojivo, alebo je ťah cievok veľmi ťažký. Tak som poriadne drhol kladku, vyskúšal aj Akai, ale tam bol problém presne rovnaký. Už si nespomínam či sa to v teste pred rokmi neprejavilo, alebo to bolo len jemné že som to nezapísal, ale teraz to bol extrém. Pri teste pred nahrávkou v štvrtine previnutej pásky sa problém nevyskytol. Nevyskytol sa ani na konci druhej strany, keď som otočil kazetu, to vylúčilo chybu spojiva. Pomohlo až mierne pribrzdenie odvíjacej cievky s páskou, takže som spravil niečo čo ešte nikdy, otvoril som kazetu a poprehýbal závity cievky aby boli nerovnomerné a sťažil som tak jej ľahké odvíjanie, len v oblasti niekoľkých prvých minút. A naozaj to pomohlo, nahrávka bola na začiatku plynulá, žiadne tremolo sa nekonalo, to sa postupne vrátilo veľmi jemne asi po piatich minútach, ale ako páska pribúdala, tak sa to samo stratilo.
Myslím že sa jedná o mechanické vlastnosti hrúbky a povrchu pásky v spojení s nie príliš presným vedením pásky v kazete. Ona totiž neutekala mimo kladku, nemenil sa azimut a stereováha ani výšky nahrávky, len ťah, doslova preklzávala na kladke. Plne funkčný dual casptan by to možno zlepšil, alebo aj zhoršil, ktovie.
Záverom. Kazeta je zberateľky pekná, skompletovať celú sadu pre tento rok je farebný pestrý zážitok
Kvalita vedenia pásky nie je najlepšia, ale dobrý stroj si s ňou poradí, možno, cievky sú ľahké, navíjacia cievka po 30minútach začala tvoriť hrby na návine, čo môže výrazne skomplikovať fungovanie, to platí pre celý tento ročník kaziet.
Telo kazety má niektoré netypické riešenia, trochu inšpirované Maxellom, ale tmavá trecia fólia zakrýva nezmyselne celú plochu čistej plastovej cievky, teda zakrýva náznaky pohybu pri sledovaní, aj to málo čo by mohlo byť cez okienko vidieť je prekryté.
Krabička je hrubá hranatá, netypický systém otvárania dovolí vyklopenie len asi do pravého uhla.
Napriek tomu že páska XR superferro sa svojim výkonom dá porovnať s obyčajnými ferro kazetami z Japonska a Nemecka je stále použiteľná, vhodná na nahrávanie aj do zbierky, ale opatrne s C120.
Realistic Supertape XR-120 rok 1988
https://ez647.sk/cc/supertape_xr.html
Výrobcom je Tandy USA Santa Clara California, oni vyrábali aj pre Memorex, kým to neprešlo pod OEM produkciu, niečo málo som o tom písal tu:
viewtopic.php?f=29&t=1567
Realistic predával kazety typu normal v dvoch základných prevedeniach v tejto dobe:
LN - klasika, ale s veľmi mizernými hodnotami na dnešné pomery
XR - Extended Range - čo by superferro páska, ale na dnešné pomery dosahuje kvalít bežnej normal kazety
Zároveň je to moja prvá Realistic/Tandy/Memorex kazeta C120 vyrobená v USA.
Celá dizajnová rada roku 1988 trvala až do roku 1994 a boli určené pre USA trh, v roku 1995 ich nahradila nová séria, ktorá už bola OEM výroby. Neviem či použili v tejto superferro Kobalt, alebo nie.
Kazeta obsahuje základné telo s malým oknom, jedno z mála čo vedeli v tej dobre v Tandy vyrábať, kvalitou nie je nijak svetoborné a cievky taktiež nie, ale o tom neskôr.
staršie testy:
Akai DX57 26.12.2016:
+2db, bias -12, ako vždy u C120 je zvuk mierne slabší a basy menej výrazné, v tomto prípade aj miernejší vokálny prednes. Je to počuť že je páska tenšia, pri teste rovnakej kazety ale C45 to bolo dosť poznať že je výkon u tejto nižší.
Pioneer CTS550S 16.7.2019:
+2db, výškovo ako zdroj, slabší výstup úrovne, ale je to pochopiteľné
BLE XD:
+3db na hrane možností, ale výškovo je to dosť pekné, bez porúch a kolísania, použiteľné v tomto stroji
Technics RSAZ7 16.7.2019:
+4db, slabšie výšky ale výkon dosť vysoký na C120
ATC:
+2db, výšky sú mierne viac zvýraznené, ale hrá to pomerne pekne, celkom použiteľné
Technics RSTR979 dvojhlava 16.7.2019:
+2db v špičkách, výškovo dosť ostrá
ATC:
výškovo dorovnané, je to jedna balada, +4db s miernym skreslením, vhodné nahrávať na +2db, vhodná kazeta
Technics RSTR575MII dvojhlava:
+4db s jemne slabšími výškami, bez kolísania
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S dolby C
kalibrácia:
H: mimo rozsah, na min kolíše medzi 0 až +2db
L: mimo rozsah, na max kolíše -4 až 0, čo je strašne veľký rozdiel
Zvukový dojem je dobrý na prvé počutie, výkon je porovnateľný s Konicou testovanou nedávno. +2db nahrávka jej svedčí, nejaké občasné väčšie špičky nie sú na škodu. Výškový prejav, to je zaujímavejšie, je ostrejšia než zdroj jemne, ale po dvoch minútach je mierne horšia od zdroja a to sa opakuje, ale našťastie to kolíše pomaly a v tak malom rozsahu že to nepoznať bez prepínania tape/source. Čistota výšok ale nie je tak presvedčivá, ich presnosť je malinko rozpitá, v tomto kazeta Konica XRI 120 bola lepšia, výrazne ostrejšia a precíznejšia. Poruchy a výpadky zvuku sa nekonajú, ale stala sa nemilá vec, s ktorou ešte nemám veľa skúseností.
Hneď po začatí nahrávania, klavírne dlhé ťahavé tóny neskutočne plakali, naťahovali, neskutočné tremolo. Takýto problém sa deje ak máte zlú kladku, zle nastavený stroj, alebo sa na páske rozkladá spojivo, alebo je ťah cievok veľmi ťažký. Tak som poriadne drhol kladku, vyskúšal aj Akai, ale tam bol problém presne rovnaký. Už si nespomínam či sa to v teste pred rokmi neprejavilo, alebo to bolo len jemné že som to nezapísal, ale teraz to bol extrém. Pri teste pred nahrávkou v štvrtine previnutej pásky sa problém nevyskytol. Nevyskytol sa ani na konci druhej strany, keď som otočil kazetu, to vylúčilo chybu spojiva. Pomohlo až mierne pribrzdenie odvíjacej cievky s páskou, takže som spravil niečo čo ešte nikdy, otvoril som kazetu a poprehýbal závity cievky aby boli nerovnomerné a sťažil som tak jej ľahké odvíjanie, len v oblasti niekoľkých prvých minút. A naozaj to pomohlo, nahrávka bola na začiatku plynulá, žiadne tremolo sa nekonalo, to sa postupne vrátilo veľmi jemne asi po piatich minútach, ale ako páska pribúdala, tak sa to samo stratilo.
Myslím že sa jedná o mechanické vlastnosti hrúbky a povrchu pásky v spojení s nie príliš presným vedením pásky v kazete. Ona totiž neutekala mimo kladku, nemenil sa azimut a stereováha ani výšky nahrávky, len ťah, doslova preklzávala na kladke. Plne funkčný dual casptan by to možno zlepšil, alebo aj zhoršil, ktovie.
Záverom. Kazeta je zberateľky pekná, skompletovať celú sadu pre tento rok je farebný pestrý zážitok
Kvalita vedenia pásky nie je najlepšia, ale dobrý stroj si s ňou poradí, možno, cievky sú ľahké, navíjacia cievka po 30minútach začala tvoriť hrby na návine, čo môže výrazne skomplikovať fungovanie, to platí pre celý tento ročník kaziet.
Telo kazety má niektoré netypické riešenia, trochu inšpirované Maxellom, ale tmavá trecia fólia zakrýva nezmyselne celú plochu čistej plastovej cievky, teda zakrýva náznaky pohybu pri sledovaní, aj to málo čo by mohlo byť cez okienko vidieť je prekryté.
Krabička je hrubá hranatá, netypický systém otvárania dovolí vyklopenie len asi do pravého uhla.
Napriek tomu že páska XR superferro sa svojim výkonom dá porovnať s obyčajnými ferro kazetami z Japonska a Nemecka je stále použiteľná, vhodná na nahrávanie aj do zbierky, ale opatrne s C120.
- Prílohy
-
- IMAG0622.JPG (81.03 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0623.JPG (86.42 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0001.JPG (109.43 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0002.JPG (123.66 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0003.JPG (91.78 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0004.JPG (60.87 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0005.JPG (70.09 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0006.JPG (101.77 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0007.JPG (109.78 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0008.JPG (86.85 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0009.JPG (64.89 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0011.JPG (60.66 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0014.JPG (77.48 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0013.JPG (65.47 KiB) 3586 zobrazení
-
- kalibrácia bez nastavenia
- IMAG0015.JPG (67.8 KiB) 3586 zobrazení
-
- kalibrácia nadoraz
- IMAG0016.JPG (71.44 KiB) 3586 zobrazení
-
- hodnoty kolíšu
- IMAG0017.JPG (77.45 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0018.JPG (89.01 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0020.JPG (77.51 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0019.JPG (97.52 KiB) 3586 zobrazení
-
- IMAG0023.JPG (95.15 KiB) 3586 zobrazení
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Dnes v noci byl test této krasavice. Čekal jsem slušný výsledek a nakonec to bylo ještě lepší než jsem si myslel. Japonský trh, co dodat. Páska je extrémně výkonná, výstup je o 2db silnější než zdroj(!). Korekce biasu vůbec nebyla potřeba. Potrápil jsem ji přes EQ a snese toho hodně. Extrémně hluboké basy zvládá do +4db bez náznaku zkreslení, a to společně s výškama které netřepí. Celkově si dá líbit +6db ve špičkách aniž by limitovala. To nás ale až tak nezajímá, nahrávám do +4db ve špičkách abych měl rezervu. Zajimá nás zvuk! Zvuk je jak jinak dokonalost, živější než zdroj. Čekal jsem že bude o něco méně výkonná než HF-ES, ale v tomto konkrétním případě je tato HF-X rovnocenná k HF-ES pro evropský trh. Není co vytknout, není o čem přemýšlet. Jen stále dokola si potvrzuji že když chci opravdu top zvuk, vyplatí se připlatit za hi-end JDM kazety.
SONY ES
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
mohol by niekto rozvinut tu poslednu vetu o JDM?
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Ja nič v zlom, to že paska vykazuje väčšiu citlivosť oproti fabrickej kalibracii stroja je rovnaký ukaz ako keď vykazuje nižšiu citlivosť. Poukazuje to na nutnosť kalibracie.