Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
oneeeee
čestný člen
Príspevky: 2435
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Septembra 2018, 19:53

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa oneeeee »

u normal kaziet po niekolkých prehratí problém nie je . ale až by som chcel znova nahrať ,tam ten problém je . a to sú orezané výšky . u starých cro2 tento problém nieje až tak viditeľný , alebo nie je žiadny .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Používateľov profilový obrázok
janvys
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2054
Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
Bydlisko: v cassette decku

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa janvys »

oneeeee napísal: Pondelok, 15. Júla 2019, 17:19 u normal kaziet po niekolkých prehratí problém nie je . ale až by som chcel znova nahrať ,tam ten problém je . a to sú orezané výšky . u starých cro2 tento problém nieje až tak viditeľný , alebo nie je žiadny .
Nesouhlasím. Testy to potvrzují. U některých starých cro2 je problém s ořezanýma výškama velmi slyšitelný. Narozdíl od normal type. Ale pozor, bavíme se o vysokých třídách, nikoliv o základních modelech. Vysoké modely jako HF-ES, AD-X, RD-Z(X), PS-Ix a podobně, mají výšky ostré jako břitva, zcela shodné se zdrojem. To se u některých cro2 říct nedá. O chromdioxidu ani nemluvě, ten už se nedá ani nakalibrovat (a to zrovna nemluvím o biasu). Jsou kazety cro2 které jsou vynikající i ve výškách, ale musí to být kvalitní kobalt atd.
Mnohokrát jsem znovu nahrával už předtím nahrané normálky (stále se bavíme o top modelech) a výsledek stále excelentní. Žádný úbytek výšek jak píše One.
SONY ES
Používateľov profilový obrázok
janvys
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2054
Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
Bydlisko: v cassette decku

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa janvys »

orhore napísal: Pondelok, 15. Júla 2019, 10:46
Může být u CrO2 nevhodně zvolena časová konstanta korekčního obvodu decku přímo od výrobce. Jiné chromky jsou ok?
Přesně tak, jiné jsou ok. Většina. Vyjma chromdioxidu samozřejmě, tam je problém na každém z decků, na kterých jsem v poslední době nahrával
SONY ES
Používateľov profilový obrázok
oneeeee
čestný člen
Príspevky: 2435
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Septembra 2018, 19:53

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa oneeeee »

to je môj názor . každý má svoj a aj svoje testy . normal kazety mám len maxell UR .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Používateľov profilový obrázok
janvys
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2054
Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
Bydlisko: v cassette decku

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa janvys »

oneeeee napísal: Pondelok, 15. Júla 2019, 17:40 to je môj názor . každý má svoj a aj svoje testy . normal kazety mám len maxell UR .
:lol: Pokud hodnotíš normalky podle Maxell UR, je pak zbytečné dále cokoliv dodávat...

To je jako bys hodnotil kvalitu kuřecího masa v celé EU a měl ve své laboratoři k dispozici jen to polské...
SONY ES
Používateľov profilový obrázok
oneeeee
čestný člen
Príspevky: 2435
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Septembra 2018, 19:53

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa oneeeee »

mám iba maxell XLII - S UR a TDK SA TDK D a TDK DJ , a ešte SONY UX všetky ako nahraté , niekoľko krát prehraté , čiže použité . ostatok čo bolo , muselo ísť preč .
hodnotenie iných modelov mi neprislúcha hodnotiť , tak sa k tomu ani nevyjadrujem . to už je na vás .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

No ja musím povedať, že keď som nahrával Sony HF-ES tak tiež excelovala, ale ak ju priamo porovnám s inými kazetami typ II a metal, tak je síce ostrá, ale nie je tak moc preostrená, viac taká neutrálna a stavia na basovom základe.
No ale po poslednom update keď začnem testovať tie staré Scotchky čo tam mám, tak bude aj Maxell UR výborná v porovnaní s nimi :D
Používateľov profilový obrázok
janvys
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2054
Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
Bydlisko: v cassette decku

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa janvys »

EZ647 napísal: Pondelok, 15. Júla 2019, 20:05 No ale po poslednom update keď začnem testovať tie staré Scotchky čo tam mám, tak bude aj Maxell UR výborná v porovnaní s nimi :D
No jestli to bude UR staršího data, do roku 1990, tak bude stopro lepší než staré Scotchky. Tyhle staré UR jsou ve své třídě velmi dobré. Bohužel ty novodobé jsou vhodné tak na střední kmitočty, nízké a vysoké kmitočty nezvládají.
SONY ES
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

No myslel som tom tak že tie Scotch budú asi totálne prepadáky.
UR som považoval za kvalitné aj tie novšie do roku 1998, kým to nedali do Indonézie.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Práve prechádzam kazety cez Akai, a tie Scotch Crystal pre Japan trh sú hodne dobré, lepšie než by som si kedy myslel, nestačím sa diviť.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z poslednej aktualizácie 14.7.2019
Akai DX-57 dolby off

Axia BOX 2 60 rok 1997 Made in Japan
+2db bias 0, výstupná úroveň ako na zdroji
Výkonovo je dosť na hrane, aj keď je zvuk pekný a čistý, tak staršie modely boli výrazne lepšie, ale stále hravo prekoná iné značkové kazety.

Axia PS-Is 50 rok 1988 Made in Japan
+6db, špičky +8db, bias -4, výstupná úroveň ako na zdroji
Bolo by to zvukovo dokonalé, ale táto kazeta obsahuje plesne, matné zhluky bordelu na páske ako som kedysi spomínal na Sony CDIT PRO, postihnuté úseky striedajú zdravé miesta, takže páska nie je postihnutá rovnomerne po celej dĺžke, tam kde je čistá hraje dokonale, tam kde sú zlé miesta hraje ako pokrčená. Je to jasný dôkaz že keď sa zle skladuje tak nezáleží na značke, modely, kvalite, postihne to všetky pásky bez rozdielu.

Axia PS-Is 74 rok 1988 Made in Japan
+6db, bias -4, výstupná úroveň ako na zdroji
Rovnaký model a rok ako je vyššie uvedené, ale v dobrom stave, takže maximálna kvalita, ale páska je niečo tenšia, takže už nepotiahne na +8db, ale +6 je také jej maximum. Zvuk excelentný.

Axia PS-IIs 46 rok 1987 Made in Japan
+4db, bias -6, výstupná úroveň ako na zdroji
Nie je to zlé, ale je cítiť že už je mierne staršia, hlavne typ II je na to citlivejší, výkonovo je na hrane, výškovo je tam menší prepad v najvyšších špičkách, ale stále dosť schopné.

Basf Chrome II Plus 90 rok 1996 Made in Germany, reklamná verzia FC St. Paul 1910
+4db, bias -4, výstupná úroveň ako na zdroji
Páska je zhodná s tou používanou v obrázkových edíciách High Performance, kto vyskúšal vie že to je ferrokobalt nového Basf receptu v tej dobe a naozaj páska dosahuje výborných kvalít. Podľa Wilhelma je tam samozrejme pomer chomdioxidu a kobaltu, ale nie je mi teraz jasné koľko tých typov pásov bolo a či bol aj čistý ferrokobalt.
Kazeta je biela, s úzkym oválnym oknom, teda sa nejedná len o celoplošnú potlač priehľadnej kazety ako o tých obrázkových čo ma prekvapilo.
Výkon a výšky so dobré, ale prvé minúty testu trochu plával ľavý kanál, oslaboval sa a vracal späť, potom sa to ustálilo, inak naozaj schopná a netypická kazeta. A Basf mal týchto zvláštnych verzií naozaj takmer nekonečné množstvo, asi nikto na svete nemá zdokumentované naozaj všetky verzie.

Basf Reference II Master 100 rok 1998 Made in Germany
+6db bias -2, výstupná úroveň ako na zdroji
Predpokladám že sa jedná o zhodnú kazetu s Reference Maxima TPII, výborné parametre, zvuková čistota, presnosť a stabilita vedenia pásky, naozaj to najlepšie čo dokázali vyrobiť pred tým než to šlo definitívne Emtecu.
Podľa Wilhelma sa jedná o model, ktorý bol marketingovou anomáliou, kým sa definitívne rozhodli pre Reference Maxima TPII, ale táto kazeta je pomerne nová, takže buď si ho nechali dlhšie, alebo bol ten príbeh úplne iný.

Laser EX 10 Made in China, HongKong
+2db bias -12, výstup slabší o 4db
Klasická Čína, len trochu z tých mierne solídnejších, teda výkon na hrane, bias je takmer bez účinku, takže výšky len náznakom, jemné dropy, ľavý kanál slabší.

Maxell UD 120 rok 1972, Made in Japan
0db, špičky +2db, bias -8, výstup slabší o 4db
Zvukovo táto kazeta prekonala moje očakávania, a rozhodne prekonala kvality posledných UR a retro edície UD z roku 2016.
Výkon je pochopiteľne nižší, kvôli hrúbke C120, výškovo pri správnom nastavení je to použiteľné, nie ako zdroj, ale dosť schopné. Prekvapila stabilita vedenia, žiadne kolísanie, žiadne dropy.
Výrazne žlté cievky boli ako označenie C120 a modré u C90, biele nechali u C60 a myslím že boli ešte ďalšie farebné kombinácie, aj keď nie vždy.

Memorex CRS-X 60 rok 1992, Made in Korea by Saehan
+2db, špičky +4db, výstup slabší o 0,5db cca
Naozaj pomerne slušná, to najlepšie od Saehanu, zhoda so Saehan SX, MA, Konica KX-HR, kde je páska ferrokobalt s nádychom metal vo farbe a niektorých vlastnostiach. Kto vyskúšal pozná.

Scotch Crystal 60 rok 1977 Japonský trh, Made in USA/Japan?
+4db bias -12, výstupná úroveň ako na zdroji
Naozaj veľké prekvapenie, precízne telo kazety, poctivé kladky, cievky aj vankúšik. Zhoda s Metafine 46 čo mám na webe. Výkon je slušný, výškovo sa to nedá doladiť presne na zdroj, stále sa časť spektra stráca, ale použiteľné to je. Žiadne kolísanie, žiadne poruchy.

Scotch Crystal 120 rok 1979 Japonský trh, Made in USA/Japan?

+2db, špičky +4db, bias -4, výstup slabší asi o 6-8db
Naozaj veľké prekvapenie, táto kazeta hravo prekonáva dneska testovanú Maxell UD 120. Ako výkonom, tak výškovo, len do nej treba naozaj tlačiť hodne energie aby to zahralo, ale rozhodne použiteľné. V kazete boli opäť plesne, ale nie priamo na páske ale zhluky bielych a sivých fľakov medzi trecou fóliou a telom kazety a na navinutej cievke len trochu na jednom mieste, čo som očistil, ale je predpoklad že budú poruchy a výpadky zvuku v tých miestach. Na to že sa jedná o základný model normal je to naozaj kvalita, konštrukčne zhodná s tou predošlou.

Scotch Highlander 90 rok 1975 Made in USA
+2db, bias -12, výstup slabší o 2db
V tomto prípade sa jedná o iné telo kazety USA konštrukcie, má niečo ako pevné vodiace kladky, ktoré sa neotáčajú, ak teda nezatuhli, neviem presne ako to má fungovať, kazeta nemá skrutky aby som to presne pozrel ako to tam je. Ale za to má špongiový vankúšik, veľmi obľúbená vec v USA ktorá tam bola ako mor na kazety.
Zvukovo výkon by stačil, výškovo to nejde nastaviť, bias skoro nepomáha, držanie stopy povedzme že je schopné, poruchy takmer nie sú, ale pri tom vankúši by som sa naozaj obával dokedy. Výškovo by sa to zrejme tiež zlepšilo s poriadnym vankúšom.

Scotch Highlander 120 rok 1979 Made in USA
-2db bias -2, výstup slabší o 8db
Kazeta rovnakej konštrukcie ako vyššie uvedené s pevnými kladkami a špongiou.
Kupodivu to výškovo nehraje najhoršie, tenká páska sa ľahšie prispôsobí hlave a lepšie pojem výšky, výkon je ale mizerný, s tou Crystal 120 sa to nedá porovnávať. Bez kolísania a porúch.

Smat SD 60 rok 1977 Made in Korea
+2db bias -12, výstupná úroveň ako na zdroji cca
Bez porúch a kolísania, len výškovo to nejde moc doladiť, inak je páska výkonná a stabilná, a je to najstaršia kazeta od SKC(Smat) čo som kedy mal. Ale zase nie je sa čo diviť, jedná sa o vyšší model normal, tak preto nie je totálne zlá.

Smat SE 60 rok 1996 Made in Korea/China
+4db bias -8, výstup slabší o 2-4db cca
Toto je klasická normalka SKC, už pomerne moderná, vieme že zvukovo to bolo také rôzne a nie vždy práve najlepšie, rozhodne sa tvári že hraje pekne, ale pritom tam chýba časť výškového spektra, ktoré táto kazeta nepojme, takže žiadne zázraky.

Tape 7 Supersound 90, celkom isto Made in China
-2db bias irelevantný
Toto vyhráva cenu shitu z tohto updatu, pravý kanál -2db, ľavý chrčí na -15db, kupodivu to nekolíše a nedropuje ale aj tak. Konštrukčne Čínske, ale tiež vyzerá na tie mierne akože lepšie výrobky tejto kategórie. Páska samotná má ale matné fľaky pripomínajúce zvyšky lepidla.

TDK A 60 fejk, China?
+4db, bias -12, výstupná úroveň ako na zdroji cca
Výkonovo by nebola zlá, ale výškovo je mizerná a nastaviť to nejde. Nekolíše a nedropuje, celkom prekvapenie, je trochu odlišná od bežnej Čínskej koncepcie kaziet, ale veľmi odlišná aj od TDK, úplne iné telo kazety, cievky, páska, zavádzačka, no nebyť tých nedostatočných výšok, bola by na oko dosť schopná.

TDK AE 90 rok 1998 Made in Japan/Thailand?
+6db bias -12, výstupná úroveň ako na zdroji
Dobré parametre, jedná sa o Japonskú alternatívu našej TDK D. Problém tejto konštrukcie aj TDK celkovo je kvalita po rokoch, ľavý kanál tu proste nechodí, chrčí bez výšok na +4db a kolíše stopa, sa u TDK s tým stretávam stále častejšie.

TDK MA 90 rok 1994 Made in Japan, Japonský trh.

+6db, špičky +8db, bias 0, výstup mierne silnejší +1db cca
Naozaj extrémna mohutnosť a zvukový prejav, hodný dokonalosti, aj takto sa dali popísať MA kazety za mlada, táto je na tom podobne, ale ich veľký neduh, biely prášok, kým sa nedostane do štrbiny hlavy, tak hraje dokonale čisto, bez poruchy a kolísania. Po pár minútach testu, boli hlavy totálne biele po okrajoch ako u metaliek TDK býva zvykom.
Používateľov profilový obrázok
janvys
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2054
Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
Bydlisko: v cassette decku

Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet

Príspevok od používateľa janvys »

Super mega test, díky!
SONY ES
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"