Ako na dobrý zvuk v aute
Moderátor: AdmineR
Ako na dobrý zvuk v aute
Názov témy príde viacerým asi ako blbosť, lebo si povedia, že dobrý zvuk v aute, Nemožné. Ako sa to vezme.
V minulosti začali automobilky svoje povozy vybavovať otvormi pre rádiá, neskôr aj pre reproduktory, dokonca od istého času začali s tým, že do auta, ako brutal príplatkovú výbavu montovali komplet muziku. Že to boli veci odreté na kosť a že je to tak aj dnes, je jasné, že pokiaľ automobilka nemusí investovať čo i len jeden cent, tak ho neinvestuje a tak nejak to potom vypadá s tým zvukom v aute. NIČ MOC. Potiaľto majú skeptici pravdu.
V nedávnej minulosti sa začali navyše automobilky silne priečiť z užívateľmi s tým, že do áut začali montovať rádia debilných tvarov a veľkostí (nemožné zameniť za niečo slušné) a o reproduktoroch ani nehovoriac. Zvuk doťahujú cez vstavané DSP a výsledok ťahááá za uši.
Mnoho ľudí vylepšuje (pokiaľ to ide) zvuk v aute nasledovne. Vyhodíme to rádio a kúpime na tržnici/u vietnamca/v NAJke najlacnejšie rádio a určite sa to zlepší! Nezlepší. Tie rádiá sú presne také ísté šunty ako tie, čo tam dáva automobilka, mnohokrát ešte slabšie.
Nasleduje druhý level a to je výmena reproduktorov, čo "nestíhajú" za iné. Takže kolotoč tržnica/vietnamec/Jablonka/NAjka sa opakuje a výsledok? Zasa PRD. Do dverí, ktoré sú deravé ako ementál a rezonujú jak splašené (tapacíre, mechanizmi, kabláž, pelchy) narvú iné repro (zas z mizernej kategórie), navyše do strašného akustického skratu a čudujú sa, že zas to nehrá dobre.
Ide sa na to inak. Aj minimálne akustické úpravy zaručia, že aj s originálnou zostavou to bude hrať o kus slušnejšie. Vystužiť dvere, uzavrieť otvory, spevniť plechy, zafixovať kabeláž, zaťažiť tapacírung a ajhľa, stal sa malý zázrak.
Na teraz tu je pár foto, ako asi vyzerá také "spevňovanie" plechov, aby sa znížil hluk od kolies, či nápravy a zvuk zo zostavy to mal lahšie pri svojej ceste od reproduktoru k uchu.
Pred (odstrojiť, odmastniť, natrieť prípadné hrdzance) Po Dnes už má majiteľ tohoto povozu polepený celý spodok auta, zhruba do výsky úchytu bezpečnostných pásov.
Nabudúce o tých dverách a potom príde aj na nejaké železo.
V minulosti začali automobilky svoje povozy vybavovať otvormi pre rádiá, neskôr aj pre reproduktory, dokonca od istého času začali s tým, že do auta, ako brutal príplatkovú výbavu montovali komplet muziku. Že to boli veci odreté na kosť a že je to tak aj dnes, je jasné, že pokiaľ automobilka nemusí investovať čo i len jeden cent, tak ho neinvestuje a tak nejak to potom vypadá s tým zvukom v aute. NIČ MOC. Potiaľto majú skeptici pravdu.
V nedávnej minulosti sa začali navyše automobilky silne priečiť z užívateľmi s tým, že do áut začali montovať rádia debilných tvarov a veľkostí (nemožné zameniť za niečo slušné) a o reproduktoroch ani nehovoriac. Zvuk doťahujú cez vstavané DSP a výsledok ťahááá za uši.
Mnoho ľudí vylepšuje (pokiaľ to ide) zvuk v aute nasledovne. Vyhodíme to rádio a kúpime na tržnici/u vietnamca/v NAJke najlacnejšie rádio a určite sa to zlepší! Nezlepší. Tie rádiá sú presne také ísté šunty ako tie, čo tam dáva automobilka, mnohokrát ešte slabšie.
Nasleduje druhý level a to je výmena reproduktorov, čo "nestíhajú" za iné. Takže kolotoč tržnica/vietnamec/Jablonka/NAjka sa opakuje a výsledok? Zasa PRD. Do dverí, ktoré sú deravé ako ementál a rezonujú jak splašené (tapacíre, mechanizmi, kabláž, pelchy) narvú iné repro (zas z mizernej kategórie), navyše do strašného akustického skratu a čudujú sa, že zas to nehrá dobre.
Ide sa na to inak. Aj minimálne akustické úpravy zaručia, že aj s originálnou zostavou to bude hrať o kus slušnejšie. Vystužiť dvere, uzavrieť otvory, spevniť plechy, zafixovať kabeláž, zaťažiť tapacírung a ajhľa, stal sa malý zázrak.
Na teraz tu je pár foto, ako asi vyzerá také "spevňovanie" plechov, aby sa znížil hluk od kolies, či nápravy a zvuk zo zostavy to mal lahšie pri svojej ceste od reproduktoru k uchu.
Pred (odstrojiť, odmastniť, natrieť prípadné hrdzance) Po Dnes už má majiteľ tohoto povozu polepený celý spodok auta, zhruba do výsky úchytu bezpečnostných pásov.
Nabudúce o tých dverách a potom príde aj na nejaké železo.
Väčšinou som ticho...
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
Fajná téma - prispejem trošku - potom kludne pokračuj ... s tým tlmením súhlas.
Reprák čo vidno v zatlmených dverách (GZ) bol nahradený Infinity 652.9i kappa series (165 mm)
Je sranda keď teraz položím ruku na dvere v ktorých hrá repro, aj potichu - cítim ako sa dvere "nafukujú"
Vytlmil som s tým zvnútra aj PC skrinku.
Do auta boli použité rôzne samolepiace asfaltové pláty - STP asi aj iná značka - nespomínam si - bolo to v 2013
Reprák čo vidno v zatlmených dverách (GZ) bol nahradený Infinity 652.9i kappa series (165 mm)
Je sranda keď teraz položím ruku na dvere v ktorých hrá repro, aj potichu - cítim ako sa dvere "nafukujú"
Vytlmil som s tým zvnútra aj PC skrinku.
Do auta boli použité rôzne samolepiace asfaltové pláty - STP asi aj iná značka - nespomínam si - bolo to v 2013
Naposledy upravil/-a Kazetowich v Pondelok, 24. Septembra 2018, 11:11, upravené celkom 1 krát.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
Trochu teórie:
Zvuk poslucháč počúva spredu. Bodka. Aj na koncerte sedí tak, že má kapelu pred sebou, doma má budky pred sebou. Vnem sa vytvára v nejakom priestore pred poslucháčom a preto aj v aute je potrebné ten "zvuk" dostať pred seba hore, ideálom je, aby frekvencie od aspoň cca 500 - 600 Hz dostal na vrch prístrojovky a čo najďalej od seba. V aute dosť problém, ale popasovať sa s tým treba.
Takže. Treba zabudnúť na reproduktory vzadu, či zadných dverách, nemajú tam čo robiť. Ono síce to dokáže urobiť veľký zvuk, ale so stereom a nejakou kvalitou to nemá nič spoločné. Ani na koncerte nepočúvame hudobníkov otočený ku nim chrbtom. Že odrazy? OK, nechajme to na odrazivé plochy aute. Pokiaľ nejde o viackanalový zvuk, tak zásadne LEN vpredu.
Nebudem tu teraz preberať nejaké šialené laminátové zástavby pre trojpásma na prístrojovke, pobavme sa o bežnom dvojpásme a čo sa s tým dá urobiť.
Stredobas dole pri nohách, výška na prístrojovku a hotovo. PRD! S tým stredobasom väčšinou nepohneme, lebo nie je veľmi kam, bez rezania, laminovania a čalúnenia. Tak ho aspoň osadíme na pevnú, rovnú podložku - MDF, hliník, tvrdý plast, ktorá zabezpečí, že plocha koša dosadne na rovnú plochu. Načim ďalej odizolovať priamy akustický skrat okolo tej podložky, páskou, tlmiacim materiálom, vhodným lepidlom. Napríklad klasické silikony sú fest nevhodným lepidlom, nakoľko pri ich schnutí a žiaľ aj neskôr, z nich unikajú octové zlúčeniny (výpary) a tie fajne vedia posrať záves, či former reproduktoru. Pokiaľ je vo dverách veľa otvorov, aspoň ich zosilníme, či zakryjeme vhodným materiálom - umakart (tenký), AL plech, v núdzi nanitovať nejaké pásiky plechu (osvedčili sa závesy na sadrokartón) a prelepiť tým tlmiacim materiálom. Zaistit kabeláž, držiaky, mechaniky, rozmyslieť si, kde bude výhybka pre repro, nakáblovať stredobas a zavrieť tlmením a nasadiť tapacír.
S výškou treba laborovať. Niekedy je potrebné tlmiť o niekoľko decibelov, niekedy hľadať miesto, niekedy prehadzovať fázu. Málokedy to výjde do fabrických otvorov. Niekedy tento prístup - nazývaný PurPassive nikam nevedie a treba vyhodiť klasickú výhybku a začať s aktívom. Pokiaľ však nie sú skúsenosti a možnosť merať mikrofónom priamo v aute, radšej s do aktívu nepúšťať.
pohľadám foto auta, kde rodinný príslušník robil dvere vo svojom povoze. Raz vidieť je lepšie ako opisovať kreslený vtip.
Zvuk poslucháč počúva spredu. Bodka. Aj na koncerte sedí tak, že má kapelu pred sebou, doma má budky pred sebou. Vnem sa vytvára v nejakom priestore pred poslucháčom a preto aj v aute je potrebné ten "zvuk" dostať pred seba hore, ideálom je, aby frekvencie od aspoň cca 500 - 600 Hz dostal na vrch prístrojovky a čo najďalej od seba. V aute dosť problém, ale popasovať sa s tým treba.
Takže. Treba zabudnúť na reproduktory vzadu, či zadných dverách, nemajú tam čo robiť. Ono síce to dokáže urobiť veľký zvuk, ale so stereom a nejakou kvalitou to nemá nič spoločné. Ani na koncerte nepočúvame hudobníkov otočený ku nim chrbtom. Že odrazy? OK, nechajme to na odrazivé plochy aute. Pokiaľ nejde o viackanalový zvuk, tak zásadne LEN vpredu.
Nebudem tu teraz preberať nejaké šialené laminátové zástavby pre trojpásma na prístrojovke, pobavme sa o bežnom dvojpásme a čo sa s tým dá urobiť.
Stredobas dole pri nohách, výška na prístrojovku a hotovo. PRD! S tým stredobasom väčšinou nepohneme, lebo nie je veľmi kam, bez rezania, laminovania a čalúnenia. Tak ho aspoň osadíme na pevnú, rovnú podložku - MDF, hliník, tvrdý plast, ktorá zabezpečí, že plocha koša dosadne na rovnú plochu. Načim ďalej odizolovať priamy akustický skrat okolo tej podložky, páskou, tlmiacim materiálom, vhodným lepidlom. Napríklad klasické silikony sú fest nevhodným lepidlom, nakoľko pri ich schnutí a žiaľ aj neskôr, z nich unikajú octové zlúčeniny (výpary) a tie fajne vedia posrať záves, či former reproduktoru. Pokiaľ je vo dverách veľa otvorov, aspoň ich zosilníme, či zakryjeme vhodným materiálom - umakart (tenký), AL plech, v núdzi nanitovať nejaké pásiky plechu (osvedčili sa závesy na sadrokartón) a prelepiť tým tlmiacim materiálom. Zaistit kabeláž, držiaky, mechaniky, rozmyslieť si, kde bude výhybka pre repro, nakáblovať stredobas a zavrieť tlmením a nasadiť tapacír.
S výškou treba laborovať. Niekedy je potrebné tlmiť o niekoľko decibelov, niekedy hľadať miesto, niekedy prehadzovať fázu. Málokedy to výjde do fabrických otvorov. Niekedy tento prístup - nazývaný PurPassive nikam nevedie a treba vyhodiť klasickú výhybku a začať s aktívom. Pokiaľ však nie sú skúsenosti a možnosť merať mikrofónom priamo v aute, radšej s do aktívu nepúšťať.
pohľadám foto auta, kde rodinný príslušník robil dvere vo svojom povoze. Raz vidieť je lepšie ako opisovať kreslený vtip.
Naposledy upravil/-a *AMS* v Pondelok, 24. Septembra 2018, 11:23, upravené celkom 1 krát.
Väčšinou som ticho...
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
Výškače (origo) ktoré zahrajú aj časť stredov sú hore na prístrojovke v rohoch vpredu. Zvuk pod nohami by bol na dve veci že ...
Autíčko je už vlastne veterán, takže sem do vintage právom patrí.
To, čo píšeš
mi vŕta v hlave, lebo neviem od čoho sa úplne zapiekla cievka ľavého repro v magnete že nešla ani pohnúť (membrána ani mm) - v prvých Ground Zero čo som dával keď som tlmil dvere a dával aj tie podložky pod repro - lepil silikonom - repro boli nové a isto som ich nezaťažil nikdy aby sa výkonom odpálili / pripiekli... Aj tak hrali naprd. Tieto Infinity, to je iný fičák. GZ mohli odísť aj skôr -:)
Autíčko je už vlastne veterán, takže sem do vintage právom patrí.
To, čo píšeš
Napríklad klasické silikony sú fes nevhodným lepdlom, nakoľko pri ch schnutí a žiaľ aj neskôr z nich unikajú octové zlúčeniny a tie fajde vedia posrať záveš, či former reproduktoru.
mi vŕta v hlave, lebo neviem od čoho sa úplne zapiekla cievka ľavého repro v magnete že nešla ani pohnúť (membrána ani mm) - v prvých Ground Zero čo som dával keď som tlmil dvere a dával aj tie podložky pod repro - lepil silikonom - repro boli nové a isto som ich nezaťažil nikdy aby sa výkonom odpálili / pripiekli... Aj tak hrali naprd. Tieto Infinity, to je iný fičák. GZ mohli odísť aj skôr -:)
- Prílohy
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
So súhlasom autora foto:
Dvere odstrojené, vo vnútri upravené a na "hulváta" nanitované závesy na sadrokartón, čoby výplň dier a spevnenie, natiahnuté nové vodiče Cya 2,5, nalisované a naletované fastony a zabužírkované konce Skúška osadenia tapacíru pred rezaním Vyrezaný plast, osadený krúžok z 10mm preglejky Osadené repro, nalepený plát aj pod repro, aby zatesnil okolie a odstránil akustický skrat Dvere pred zadeklovaním AL plechom najväčších dier A po nasadení tapecu a mriežky Použité boli komponenty Clarion, kúpené na aukcí za 20 euro, zapojené boli ako "aktív" s tým, že v kufry auta bola aktívna výhybka Alpine a dokopy 6 kanálov pre pohon repro. Dva pre výšky, dva pre stredobasy a dva zmostované pre woofer.
Super vec v danom aute bolo to, že reproduktory mali svoje miesto vysoko vo dverách a v predu, takže nebola medzi stredobasom a výškou nejaká šialená medzera, čo by moc pohla s fázovaním.
Dvere odstrojené, vo vnútri upravené a na "hulváta" nanitované závesy na sadrokartón, čoby výplň dier a spevnenie, natiahnuté nové vodiče Cya 2,5, nalisované a naletované fastony a zabužírkované konce Skúška osadenia tapacíru pred rezaním Vyrezaný plast, osadený krúžok z 10mm preglejky Osadené repro, nalepený plát aj pod repro, aby zatesnil okolie a odstránil akustický skrat Dvere pred zadeklovaním AL plechom najväčších dier A po nasadení tapecu a mriežky Použité boli komponenty Clarion, kúpené na aukcí za 20 euro, zapojené boli ako "aktív" s tým, že v kufry auta bola aktívna výhybka Alpine a dokopy 6 kanálov pre pohon repro. Dva pre výšky, dva pre stredobasy a dva zmostované pre woofer.
Super vec v danom aute bolo to, že reproduktory mali svoje miesto vysoko vo dverách a v predu, takže nebola medzi stredobasom a výškou nejaká šialená medzera, čo by moc pohla s fázovaním.
Väčšinou som ticho...
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
Ku tým výškam
Niekedy proste vyjdu inde, ako v tomto prípade, tak isto ide o auto Fiat
Niekedy proste vyjdu inde, ako v tomto prípade, tak isto ide o auto Fiat
Väčšinou som ticho...
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
V tom Fiate sa pod dvojitou podlahou ukrývali 3 zosíky Audison, pohľad je z obdobia montáže, bola tam ešte aktívna výhybka a celé to poháňalo komponentné repro od Morelu a sub od MB Quart
Takto to vyzeralo zakrytované
Väčšinou som ticho...
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
clarion a alpine ... same mňamky
Tie origo výškové v palubke vo fiatke sa ti zdali daleko?
Lebo tu dialku tam celkom dobre kompenzuje odraz od skla a myslím že sa celkom vyhrali s umiestnením toho tweetra - má to priestor pri počúvaní. Uvažujem nahlas že prečo ste dali tvítre na dvere ...
Tie origo výškové v palubke vo fiatke sa ti zdali daleko?
Lebo tu dialku tam celkom dobre kompenzuje odraz od skla a myslím že sa celkom vyhrali s umiestnením toho tweetra - má to priestor pri počúvaní. Uvažujem nahlas že prečo ste dali tvítre na dvere ...
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
Tie výškové vo Fiatoch v tom období mali pár slabín:
1. Kvalita zvuku
2. Vysoké delenie výhybkou
3. Práve to umiestnenie a odrazy
1. Úplne klasické plastové výškače s mizerným pohonom, síc mali nejakého pavúka pred membránou, ale ten skôr plnil len funkciu spevnenia výlisku, ako akustickú, dosť otravný zvuk, čo robil všetky výška, či sykavky rovnako nepočuvateľnými. Pravda je, že v danej zostave, výška/stredobas (mimochodom rozmer 5x8", plast, malilinký magnet, výrobca Nokia) bola tá výška tým lepším z dvojice. Ďalším problémom bolo to, že človek úplne v pohode vedel vnímať každé repro zvlášť, čo teda je pekná prasačina.
2. Ako výhybka slúžil elektrolyt, ktorý to rezal niekde na 5,5 kHz a to je teda pekne mimo s tým vedomým, že stredobas hral fullrange a výšky tak hrali oba repráky.
3. Pri meraní s pôvodným osadením tá charakteristika vyzerala ako vyštrbená píla bruchačka, kedy na niektorých miestach boli diery typu Grand Canyon a občas zas, to hlavne na výškach niekoľko Everestov. Pokiaľ sa na predné okno prilepila len obyčajná molitanová utierka na riady (vecheť), aby sa zabránilo priamemu odrazu,. tak tie Everesty sa celkom friško zmenili na nejakú Veľkú Fatru.
Beriem, že väčšina uživateľov neriešila výšky, riešili skôr ten stredobas, aj to málokto dal podložku a 6,5", väčšinou kúpili nejaký koax v rozmere 5x8" a prišróbovali ho rovno na plech, pričom festovne potom ten reprák hral pod tapacír), no moc si nepomohli. Hrať to hralo, len dobre zrovna nie.
1. Kvalita zvuku
2. Vysoké delenie výhybkou
3. Práve to umiestnenie a odrazy
1. Úplne klasické plastové výškače s mizerným pohonom, síc mali nejakého pavúka pred membránou, ale ten skôr plnil len funkciu spevnenia výlisku, ako akustickú, dosť otravný zvuk, čo robil všetky výška, či sykavky rovnako nepočuvateľnými. Pravda je, že v danej zostave, výška/stredobas (mimochodom rozmer 5x8", plast, malilinký magnet, výrobca Nokia) bola tá výška tým lepším z dvojice. Ďalším problémom bolo to, že človek úplne v pohode vedel vnímať každé repro zvlášť, čo teda je pekná prasačina.
2. Ako výhybka slúžil elektrolyt, ktorý to rezal niekde na 5,5 kHz a to je teda pekne mimo s tým vedomým, že stredobas hral fullrange a výšky tak hrali oba repráky.
3. Pri meraní s pôvodným osadením tá charakteristika vyzerala ako vyštrbená píla bruchačka, kedy na niektorých miestach boli diery typu Grand Canyon a občas zas, to hlavne na výškach niekoľko Everestov. Pokiaľ sa na predné okno prilepila len obyčajná molitanová utierka na riady (vecheť), aby sa zabránilo priamemu odrazu,. tak tie Everesty sa celkom friško zmenili na nejakú Veľkú Fatru.
Beriem, že väčšina uživateľov neriešila výšky, riešili skôr ten stredobas, aj to málokto dal podložku a 6,5", väčšinou kúpili nejaký koax v rozmere 5x8" a prišróbovali ho rovno na plech, pričom festovne potom ten reprák hral pod tapacír), no moc si nepomohli. Hrať to hralo, len dobre zrovna nie.
Väčšinou som ticho...
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
No - škoda že si tak odruky. Iste by som ti zveril veteránika na nejaké hrátky so zvukom.*AMS* napísal: ↑Utorok, 25. Septembra 2018, 10:59 Tie výškové vo Fiatoch v tom období mali pár slabín:
1. Kvalita zvuku
2. Vysoké delenie výhybkou
3. Práve to umiestnenie a odrazy
1. Úplne klasické plastové výškače s mizerným pohonom, síc mali nejakého pavúka pred membránou, ale ten skôr plnil len funkciu spevnenia výlisku, ako akustickú, dosť otravný zvuk, čo robil všetky výška, či sykavky rovnako nepočuvateľnými. Pravda je, že v danej zostave, výška/stredobas (mimochodom rozmer 5x8", plast, malilinký magnet, výrobca Nokia) bola tá výška tým lepším z dvojice. Ďalším problémom bolo to, že človek úplne v pohode vedel vnímať každé repro zvlášť, čo teda je pekná prasačina.
2. Ako výhybka slúžil elektrolyt, ktorý to rezal niekde na 5,5 kHz a to je teda pekne mimo s tým vedomým, že stredobas hral fullrange a výšky tak hrali oba repráky.
3. Pri meraní s pôvodným osadením tá charakteristika vyzerala ako vyštrbená píla bruchačka, kedy na niektorých miestach boli diery typu Grand Canyon a občas zas, to hlavne na výškach niekoľko Everestov. Pokiaľ sa na predné okno prilepila len obyčajná molitanová utierka na riady (vecheť), aby sa zabránilo priamemu odrazu,. tak tie Everesty sa celkom friško zmenili na nejakú Veľkú Fatru.
Beriem, že väčšina uživateľov neriešila výšky, riešili skôr ten stredobas, aj to málokto dal podložku a 6,5", väčšinou kúpili nejaký koax v rozmere 5x8" a prišróbovali ho rovno na plech, pričom festovne potom ten reprák hral pod tapacír), no moc si nepomohli. Hrať to hralo, len dobre zrovna nie.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
Na staré kolená som sa pustil do môjho youngtimera aj ja
Sony TC-K666ES + TC-K555ES MkII + TA-F555ES + ST-S555ES + CD-P501ES
Pioneer A757 MkII + CT-S810S + CT-S910 + PD-S901 + D05 + MJ-D707
Philips 900 series
Pioneer A757 MkII + CT-S810S + CT-S910 + PD-S901 + D05 + MJ-D707
Philips 900 series
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ako na dobrý zvuk v aute
fajn.
Potom daj ďalšie foto ako pokračuješ.
Mňa čaká výmena autorádia Blaupunkt čo bolo v Idee za Pioneer na kazety od Moniatka
Potom daj ďalšie foto ako pokračuješ.
Mňa čaká výmena autorádia Blaupunkt čo bolo v Idee za Pioneer na kazety od Moniatka
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers