C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Jááj ja že Lunetic by mal Spanking New :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Emgeton LH ferro typ I 45min rok 1989 Made in CzechoSlovakia
https://ez647.sk/cc/emgeton_lh.html#89

Dneska sa dostávame k vrcholu vlákna, akože ČSN normou skrátený model C45, keďže som túto dĺžku zaradil k C46 pre príbuzenský vzťah :D

Emgeton je naša domáca značka, alebo bola, informácii o nich nie je ani zďaleka toľko čo o iných kazetách, a niečo málo sa popísalo už aj na fóre. V skratke vyrábali aj cievkové pásy, audiokazety typu normal, modely poznám len tri:
najstarší LN (Low Noise) klasika, aby neostala označením pozadu s okolitým svetom.
Moderný LH ferro typ I, teda podľa predošlého receptu zrejme, ale to novšie a zrejme posledné moderné čo vyrobili.
OP - Osobní počítače, rovnaké kazety ako LH, ale v kratších dĺžkach.
Ešte aj čistiace audiokazety HC-1, ktoré mali podobnú zelenú pásku na suché čistenie ako mali kazety Basf a iné značky v Európe.
Myslím že pod inými značkami a licenciami, spoluprácou boli aj VHS kazety, neviem do akej miery sa tam zapojil aj priamo Emgeton, alebo či existovali aj VHS priamo pod touto značkou.
No a audiokazeta GZ Lodenice, taktiež neviem či bola vyrobená Emgetonom, alebo to zbúchali nejako inakšie.
Na nete som raz našiel aj informácie o existencii C120, ale ktoré som nikdy nevidel, ale popisoval to tam nejaký pán v nejakej diskusii, čo tam vraj kedysi robil, škoda že to bolo už dávno a netuším kde to bolo na akej stránke.
Ja som sa dočítal že veľa technológii, postupov a ktovie čo všetko mali práve z Nemecka od Basfu, ale vieme že tak kvalitne ako Basf to nebolo.
Hovorí sa že aj naše staré originálky boli plnené páskami Basf, alebo Emgeton. Ale problémy starých ohraných origináliek Opus, Supraphon, Panton sú spoločné a to hlavne to škrípanie z hláv zo spojiva, mám ich niekoľko, ktoré tým trpia.
Emgeton a história na fóre.

Emgeton potom v novšej dobe predával aj CD, DVD a BD média s originálnymi retro obalmi, ale od rôznych výrobcov z celého sveta, aj MP3 prehrávače.

Dnešná kazeta, balenie:
Hrubá hranatá svetlá číra krabička, ktorá je presne zhodná s jednou Japonsku, či Čínskou? kazetou, rovnaké stredovky aj nápis High Precision Cassette, takže sa už v tej dobe nakupovalo z Ázie? zaujímavé.
Neboli sme schopný vyrábať vlastné krabičky? teda asi boli, tie staršie, a toto možno bolo nejaké riešenie nedostatku krabičiek?
Booklet na takom matnom papieri, klasická veľkosť, len zopár riadkov na zadnej strane na popis. Dátum sa mi páči ako je pečiatkou vyrazený, 16.6.1989.
Booklet a celý dizajn je zmesou bielej a čiernej farby doplnený o farbu dĺžky, kde každá mala svoju farbu, dnešná je zelená, C60 červená a C90 modrá, ktovie aká bola na C120?
Kazety boli balené len do priesvitnej fólie.
Staršie modely mali samozrejme čierne krabičky, určite boli vyrábané u nás.

Kazeta:
Staršie modely používali základný Philips dizajn v niekoľkých prevedeniach, no a modernosť záveru 80tych rokov a začiatok 90tych rokov znamenal pre Emgeton nástup nového dizajnu s mierne väčším stredovým oknom a niektorými prvkami na kazete, hlavne šípkou a tak akoby sa inšpirovali u TDK, ale tieto kazety sa robili v snehovo bielej farbe, ktovie prečo.
Tvrdí sa že boli výrazne kvalitnejšie než staršia generácia Emgeton, no teda v tej dobe mali Japonský a iný výrobcovia najrôznejšie dizajny, Basf v tej dobe uvádzala veľkooknovú Chrome Maxima a Emgeton zmenu malého okna v bielej farbe.
Celoplošný polep, zase vo farbách bookletu.
Kazeta má pekné skrutky, akoby to vymontovali z Japonských kaziet.
Cievky sú duté so svorkou D, ktorá je mierne prehnutá, zase akoby od TDK, fotka cievky je z originálky Panton, ktorá je zrejme technicky identická s týmito kazetami Emgeton.
Na druhú stranu som sa nemohol sťažovať, mne sa tie kazety celkom páčili kedysi, a tie orignálky v tomto dizajne fungovali dobre, len dneska väčšinou tie pásky už škrípu. Naproti tomu staršie verzie s tým úzkym oknom mali veľmi tuhý chod cievok a často sa zasekávali v prístrojoch.

Páska:
vyzerá byť hnedá železitá, ale od klasickej Basf má zrejme ďaleko, páska má akoby drsnejší povrch, aj pigmentačné fľaky, ale nie na štýl Denonov, ale skôr ako pozostatky vyschnutej nakvapkanej tekutiny. Moja má aj mierne vlnitý okraj, aj na nepoužitých úsekoch.

Kazetu som získal od Českého zberateľa z Brna v 07/2013 za 45KČ.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 2013:
+4db, bias -12
Veľmi dutý zvuk bez výšok, nepomáha ani hlboký bias, poruchy sú celkom výrazné, ale ako tak by to šlo počúvať.
Či necháva oter som si nezapísal, ale je nutné s tým počítať.

Pioneer CT-S550S, 2013:
slabší zvuk, výškovo slabšie, výkon som si nenapísal
BLE XD:
tu som napísal že zlepšil sa výkon a v pohode zvláda +2db, takže predtým to bolo asi horšie
aj to že sú celkom výrazné dropy, dokonca kolísanie pásky

Technics RS-AZ7, 2013:
+6db, totálne dutý zvuk bez výšok, poruchy sú
ATC:
výšky dorovnané na úroveň zdroja, za cenu výrazných dropov a výkonu max 0db, ale stále je to počúvateľné

Technics RS-TR979, 2013:
+4db, slabšie výšky, občas poruchy
ATC:
+4db so silným skreslením, výšky dorovnané na úroveň zdroja, ale páska akoby pláva zľava doprava, poruchy stále

Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky stredne uspokojivé až slabšie, dropy sú

Takže do zbierky taká povinnosť pre našincov, a zahraničný to budú asi považovať za miestny lowend, ktorý asi dajú spolu k typu 0. Samozrejme lepšie skladované kusy asi zahrajú o niečo lepšie. Ako vo svojej dobe, pokiaľ viem z origináliek, tak zahrali slušne, malo to výšky aj výkon, ale dneska už asi na nové nahrávky sa to veľmi nehodí, skôr taká recesia a experimenty.
Ale bolo by zaujímavé skompletovať nejakú celú zbierku kaziet Emgeton vo všetkých dĺžkach a modeloch.
Prílohy
IMAG0350.JPG
IMAG0351.JPG
IMAG0116.JPG
IMAG0117.JPG
IMAG0118.JPG
IMAG0119.JPG
IMAG0120.JPG
IMAG0121.JPG
IMAG0122.JPG
IMAG0123.JPG
IMAG0124.JPG
IMAG0125.JPG
IMAG0126.JPG
IMAG0127.JPG
IMAG0128.JPG
IMAG0129.JPG
IMAG0130.JPG
IMAG0236.JPG
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Paráda

Ani minútu navyše :D
Toto biele telo je úplne iné aj "ázijskými" skrutkami aj materiálom. Do toho tá krabička.
So socialistickou čínou sme boli zadobre, ktovie či komponenty niesú odtiaľ. Iba špekulujem.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

možné to je, ale by sa musel niekto z výroby vyjadriť
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

videl som ako sa dnes cenia medzi zberateľmi tieto kazety takže to nie je artikel pre mňa ale použil by som to iba na hovorené slovo, ide to mimo mňa táto Emgeton vlna
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Fuji CDFan1 46min rok 1998+ Made in Korea by Saehan
https://ez647.sk/cc/fuji_cdfan1.html

Mierne sa vrátime k ozvenám Axie, a ukážeme si nasledujúce dni niekoľko kaziet Fuji.
Nechcel som začať takto novou kazetou, ale je to najslabšia ferro, takže v tomto duchu to poslednú dobu nejako usporiadavam.
Modely CDFan využívajú loptičkové témy a štýl balenia a dizajnu ako u Axia kaziet BOX, kde BOXy boli tri generácie normal a high, a loptičkové témy boli dosť pestré v troch prípadoch, Axia BOX 1 prvej a druhej generácie a BOX 2 len druhej generácie.
U Fuji je to CDFan1 a 2, kde existuje len jedna generácia, ale motívy a farby sú stále vždy extra pre každú dĺžku aj pre každý typ extra pre ferro a high.
Používajú sa štandardne OEM kazety, čo je na tom asi to najsmutnejšie, u CDFan1 väčšinou kazety Saehan, a pre CDFan2 sú to väčšinou kazety SKC. Ale samozrejme podľa šarže šťastia môžete získať všetky verzie od SKC, teda aj typ 1.
Aj keď je CDFan1 v hierarchii uvedená ako druhá v poradí, tak sa samozrejme hralo len na dizajn, a základný DR a tento CDFan1, ste získali len ferro kazetu od Saehan či SKC.
Vyššia už bola jedine K1, kde bola pravá Japan Beridox Dual Layer páska, ale komponenty a montáž zase SKC. Viem že som tu niekde robil nejaké porovnanie modelov a hierarchie v niektorých ročníkoch Fuji, zrejme u nahrávok Fuji DR, ktorých bolo nedávno niekoľko.

Dnešná kazeta, balenie:
Už dlho sme tu nemali extraslim krabičku Fuji, svetlú číru prvej generácie s vynúteným opačným vkladaním kazety.
Fólia a booklet sú robené na štýl Boxov Axia, prevedenie fólie CDFan má najbližší základ v dizajne návrhu Axia BOX 1 pre rok 1995, teda loptičky s jednoduchým jednofarebným pozadím, ale ako podklad je u Fuji použitý CD disk v grafike.
Pre C46 normal je zvolená oranžová farba, no niekto by povedal že žltá, ale to nech si každý rozhodne sám, za žltú považujem napríklad tú na stránke v prevedení C74.
Booklet je ako u Boxov, celý motív prenesený z fólie aj na papier, klasickej veľkosti len s vnútornou stranou pre popis. Pestré nálepky, verím že celý dizajn zrejme našincov potešil, ale nikdy asi neohúril kvalitou, zrejme si každý myslel že sa jedná o slabšie Fuji kazety, ktoré chceli zaujať dizajnom ak to nedokázali kvalitou.
Potlač je dvojfarebná, nie je príliš prehnaná, len jemne, a okrem symbolu CD na kazete je tam aj nápis asi o vhodnosti kazety pre rok a pop štýl, tak neviem, žeby sa nehodila na hovorené slovo? :D

Kazeta:
Celopriehľadná s jemne zeleným nádychom, typ Saehan s povrchovou úpravou dizajnu, ktorý vychádza zo starších Fuji DR-Ix, ktorý Saehan robil extra pre firmu Fujifilm.
Cievky sa väčšinou používajú tie Saehan so štvorčekmi so svorkou C, v bielej farbe, ale v tomto prípade sa jedná o duté cievky bez výstuhy so svorkou C, ide o to že aj Saehan posledné roky zmenil dizajn zo štvorčekov na dutý typ, zrejme kvôli šetreniu plastu, inak to nevidím a tie potom osádzal do svojich aj OEM kaziet. Nebudí to vôbec dôveru, ale zatiaľ si nespomínam na pokrivenie cievok, no treba sa mať na pozore.
Chcel som ešte napísať že výskyt týchto cievok znamená, že je kazeta z novšej produkcie a teda sa tieto modely Fuji vyrábali ešte nejakú dobu, možno aj do roku 2002 a možno ešte dlhšie. Ale zistil som že ich obsahuje aj kazeta JVC GI pre rok 1992, čo môže na jednej strane znamenať že tieto cievky boli vo výrobnom procese už tak dlho, alebo skôr fakt že aj kazeta JVC GI v uvedenom obale pre rok 1992 sa mohla kľudne vyrábať cez 10rokov bez zmien obalu a potlače ale do posledných kusov sa osádzali tieto ľahké cievky.

Páska:
ferro železitá, ale neskutočne bledá, žiadny červený odtieň železitosti, len na niektorých fotkách to železo viac simuluje.
Ako tieto Saehan pásky vyzerajú na prvý pohľad dosť slušne, presné okraje, hladký povrch, žiadne nerovnomernosti vo farbe vrstvy či iné optické problémy, zrejme mali technológiu zvládnutú dosť slušne. Ale pásky sú neskutočne bledé, preto ich bolo aj celkom ľahké odhaliť v novších kazetách TDK Thajsko, aj keď iná generácia pásu, ale pôvod sa nezaprie.

Kazetu som získal z KE, pridaná 05/2018. Aj keď sa u nás tieto kazety takmer nevyskytovali, možno extra v niektorých vybraných obchodoch, ako som popisoval v obaloch kaziet, že C74 mali vo výklade obchodu, ktorý mal nejaké doplnky a rozličný tovar, už si presne nespomínam, a vôbec žiadne kazety ani elektroniku, tak nechápem ako sa tam tá CDFan dostala.
Schválne mi napíšte či ju niekto niekedy videl v predaji na Slovensku, CDFan1 alebo CDFan2.
Ja len doplním že sme raz boli v nejakých potravinách v Taliansku, kde to mali pri kase, asi v roku 2002 pri mojich kamiónových potulkách, mali tam oba druhy normal aj High a celkom pestrý farebný výber tohto modelu, takže zrejme pokrývali celú radu dĺžok, ale vtedy mi nebolo dovolené nakúpiť ani jedinú, rodičovská alergia na môj fanatizmus do kaziet, smola no :D

Akai DX-57, 24.5.2018:
+4db, bias -8
to sú slušné parametre na základnú ferro, ale na ľavej strane nebol zvuk stabilný a úroveň plávala, no a vo výškach bolo počuť jemné dropy, inak by to celkom šlo. Čo som testoval iné dĺžky tejto kazety, nie všetky mali na Akai tieto problémy, takže aj horšie skladovaný kus. Zase tie Saehan nie sú nejako svetoborné, jedinú dieru do sveta robili nízkou cenou. (samozrejme pre veľkoodberateľov, obchodníci v maloobchode ich ešte ovešali zlatými reťazami, ktoré ste pri kúpe síce nedostali, ale zaplatili ste za ne :D )

Predbežne záverom:
Ako je zberateľská asi ako Axia BOX, samozrejme nie každému sa to páči.
Po stránke funkčnosti, už som tu prezentoval aj nahrával veľa základných Saehan kaziet, takže je vhodné si položiť otázku čo očakávate od takej Kórejskej kazety?
By som sa už opakoval, ale veľa kalibrácie, dobrý stav pásky sú nutnosťou, aj tak nie každému tento zvuk sadne. Nehovoriac o tom že u Saehan je mnoho rôznych šarží a kvalít základnej ferro, kde niekto napíše že Fuji DRix hrá krásne ak to a hento a nové Thajské TDK hrajú veľmi zle..... Ja len zopakujem, že kupujete kazetu v zaujímavom modernom vzhľade alá Axia, ale v skutočnosti kupujete Saehan lacného Kórejského Fera.
Prílohy
IMAG0850.JPG
IMAG0851.JPG
IMAG0141.JPG
IMAG0142.JPG
IMAG0143.JPG
IMAG0144.JPG
IMAG0145.JPG
IMAG0146.JPG
IMAG0147.JPG
IMAG0148.JPG
IMAG0149.JPG
IMAG0150.JPG
IMAG0151.JPG
IMAG0152.JPG
IMAG0153.JPG
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Pekný booklet. Ten veľkoplošný obrázok, že ho tam vôbec dali, je takým odkazom na doby dávno minulé. :)
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nec: ale v obchode si to reálne nikdy nevidel?
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

kedysi som toto veľmi chcel ale potom ako som odhalil, že vnútri to také zaujímavé neni ma to prešlo. Dnes jedine na nejaké nahrávky z tuneru, možno kdesi do auta a za 1e
to s tým DRix vs TDK si asi myslel mňa ale skutočne táto https://ez647.sk/cc/fujii/b/fuji_drix9090.jpg, má celkom iný zvuk oproti tým D z posledných rokov, teda aspoň tých čo som ja kúpil, bez plieška. Dala sa nakalibrovať na trojbodovej kalibrácii ale ten zvuk bol skrátka nepekný. Neverím tomu, že obsahujú rovnakú pásku tieto dve kazety

Mne sa zdá, že som to vídal dokonca v PNS
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

hej myslel som teba, ale rovnakú pásku ako celkom nie, je tam rozdiel viac než 15rokov, ale verím že sú obe z jednej fabriky
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

na tej DRix je zaujímavé, že keď ju nekalibrujem tak hrá ľúbivejšie ako keď sa kalibruje, potom je taká Saehan priemerná. Bez kalibrácie to má říz.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Fuji (Range)2 46min rok 1977 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/fuji_range2.html

Aby sa nám uzavrel kruh Fuji, máme tu staršiu kazetu Fuji C46, ktorú som počúval pred niekoľkými mesiacmi na rituálnej mechanike.
A mierne spomenul že sa jednalo o použitú, nahratú kazetu z Japonska.

Zvláštna Japonská rada Fuji 1977-1979
http://www.vintagecassettes.com/fuji_ax ... fuji77.htm

Od iných Japonských Fuji sa celá táto rada vymyká bežnému značeniu a dizajnu obalov kaziet Fuji, Axia prišla až v roku 1985, takže do tej doby boli Japonské často odlíšené od našich verzií, ale nie vždy. Bola móda u viacerých značiek robiť dizajnovo zhodné modely ale pomenovať ich rôzne pre EU, USA a Japan trh, vieme že takéto prípady boli aj u Maxell, Sony a pod.
No toto je celkom odlišný koncept. Zberatelia to často kritizujú za mätúce značenie modelov číslami, ktoré rozhodne nezodpovedajú typu pásky.
Range 2 je základný ferro s páskou Pure-Ferrix.
Range 4 je superferro s extra jemným Pure Ferrix, tiež bez kobaltu, ono je otázne do akej miery to považovať za superferro.
Range 6 je superferro s dvojtým náterom Pure-Ferrix, podobný koncept bez kobaltu ako som popisoval u starej Denon DX3. (obal uvádza oxide Dual Coating, nie Pure Ferrix, ale nebudem to kaziť v tabuľke že :D )
Range 4x je trieda II s páskou Beridox, teda FeCo pre High position
Super Range je metalka, samozrejme prišla až od roku 1979.

Pure-Ferrix.
Ako základný ferro používal Fuji práve pásku/častice zvané Pure Ferrix.
A je to celkom pestré si to pamätať, ako sa volali základné pásky iných výrobcov:
Denon DX1 - Purrix
Fuji DR - Purre-Ferrix
Maxell UR - Pure Crystal
Sony HF -Pure Gamma
TDK D - Grained Ferric
That´s RX - Close Spinelic Gamma
Jedná sa teda vždy o originál Japan výrobu, Japan pásku, Japan kazetu, ale hlavne od prvej polovice 80tych rokov sa model Fuji DR zmenil na OEMkovú produktovú radu Saehan a SKC, aj keď v katalógoch to bolo pomerne trápne písať k obrázkom Kórejských OEMiek do technických údajov zloženie Pure-Ferrix, hlavne po testoch, keď vieme ako vyzerá Saehan a SKC páska, úplne odlišne od Fuji.
Ako som pochopil, niektoré modely a verzie základných kaziet Axia, možno aj Fuji vyrobené v Japonsku ešte mohlo mať nejaké Pure-Ferrix pásky. Ale ono to skôr vyzeralo u Fuji a Axie, že kde nebolo OEMko, ale pravá Japonský výroba, tak prevládal FeCo Beridox pás, napríklad aj v niektorých šaržách Fuji DR a DR-Ix, ktoré boli vyrobené v Japonsku.
Vzhľadom k týmto skutočnostiam a to že vek pásov pokročil, hlavne tých zo 70tych rokov, tak nemám veľmi porovnania testov a kvality, teda je to ešte taká nepreskúmaná oblasť kvality pásky, aby som si spravil jasnejší názor.
To už aj o Denon ferro sme toho zistili postupne viac, či That´s ferro.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá hrubá krabička s čiernou polovicou, štandard tej doby, ale pekne a precízne vyrobené.
Booklet mal byť zrejme veľký skladací typ J, ale jedna časť už chýba nakoľko sa jednalo o použitú kazetu, čierne obaly s číslom a bleskom boli celkom zvláštne pre túto modelovú radu. Rohy bookletu sú zrezané.
Pôvodne sú tieto kazety balené do priesvitnej fólie.

Kazeta:
Pôvodný základný dizajn od Philipsu, takmer každý výrobca tým asi prešiel v začiatkoch, Fuji taktiež, ale telo je robustné, kvalita je dosť slušná, okienko ma plexi kryt na rozdiel od niektorých výrobcov.
Cievky sú jednoduché bez výstuhy s malou svorkou, taktiež začiatky, ale treba si všimnúť tých hrubších stien, myslím že v tej dobe Japonci viac dbali na kvalitu.
Polep celoplošný, svetlo zelený s textom, tak neviem, pripomína to niekomu niečo?

Páska:
stredne hnedá, nemá veľmi hrdzavo železitý vzhľad, už nejaký náznak textúr a pigmentácie by sa našiel, ale vzhľadom k veku a použitom stave, vyzerá vo výbornej kondícii.

Kazetu som pridal v aktualizácii 04/2018, pôvodne asi patrila Japoncovi, ktorý na ňu nahral Japonský album z vinylu. Nahrávka je v dobrej kvalite, nadmieru dobrej, žiadne neduhy starej pásky nie sú pozorované.

Donahrávanie strán na Sony TC-KE600S, 5.4.2021:
H: mimo rozsah / bias na minimum -2 dieliky displeja
L: mimo rozsah / malý level na maximum +1 dielik displeja
Donahrával som asi 4min prázdneho miesta na oboch stranách na konci.
Pás dobre zvládal max +4db, ale nahrával som +2db, výšky boli mierne slabšie, basovo silnejšia, bez porúch a kolísania. Na svoj vek viac než dobrý zvuk.

Síce som písal o málo skúsenostiach s týmito pásmi Pure Ferrix, ale predsa som si spomenul na niekoľko kaziet s takouto páskou čo som testoval novodobalené kusy, a bolo to zlé, nepoužiteľné, opticky páska ako nová, včera vyrobená, mechanicky ani náznak problému, zvukovo vyslovene nejedlé. Až bude príležitosť tak sa tomu povenujem a napíšem viac.

Záverom teda, kazeta je vysoko zberateľská, myslím že táto Japonská rada sa vyskytuje v ponukách minimálne a jej zozbieranie je náročné.
Napriek tomu sa zdá že sa jednalo vtedy o pomerne kvalitné produkty s kvalitnou páskou, kde by som si dneska dal pozor na stav a kvalitu, pretože mi prišli tieto staré Japan Fuji pásky nevybuditeľné, ale test z jedného decku je proste málo a postupne sa k tomu dostanem. Ja ju ale doporučujem na vyskúšanie, nakoľko mechanicky sa tvárila veľmi dobre.

PS: spomenul som si na nahrávanie použitej kazety Fuji FX 90 1974 Japonskej verzie
Dosiahla mimoriadne dobrý výkon napriek svojmu veku a v hierarchii bola stredná normal, teda FL - FX - FX Duo (Dual Coating)
Prílohy
IMAG0630.JPG
IMAG0167.JPG
IMAG0168.JPG
IMAG0169.JPG
IMAG0170.JPG
IMAG0171.JPG
IMAG0172.JPG
IMAG0173.JPG
IMAG0174.JPG
IMAG0175.JPG
IMAG0176.JPG
IMAG0177.JPG
IMAG0178.JPG
IMAG0723.JPG
IMAG0724.JPG
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"