C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

vkladať sem denne kazety C100 podobne ako vo vlákne kaziet C120 ?

áno
9
69%
nie
2
15%
je mi to jedno
2
15%
 
Celkom hlasov: 13

Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Nec »

Nstar: dakujem :)

EZ: jediná UR, čo som kúpil novú a používal bola tá s oválom a modrozeleným bookletom. Tesne oo revilúcii. Zvuk ok ale tá farebná kombinácia bookletu sa mi neoáčila. Vtedy sme mali dvojča a na ňom mi
Sony HF výšky nejak nedávala. Jasné, že tie stroje išli tak do 10khz, takže o kvalite kazety to nič nehovorilo.
U nás v obchodoch boli všade TDK. Iba v jednom tlačili BASF, mám odtiaľ ferro extra a ferro maxima. Obe "digitálne" verzie. Ferro extra mala hnedú pásku a to bol vtedy znak slabej kvality. :D takže som obdivoval iba to telo kazety s vrúbkami. Aj v českom stereu vychádzali v testoch TDK vynikajúco. Tak sme brali tie.
Aby som sa vrátil k Sony. HF S verziu 1990 som tiež vtedy kúpil a to je krásna kazeta. Na mňa pôsobí luxusne. Zvukovo tiež super. Potom mám aj poslednú verziu 1992. To už mi dizajnivo tak nesadlo. Aj páska bola hnedšia. Ale zvukovo výborné. LEILA K - abraka dabra mi hrávala vo walkmane. Na tieto Sony mi nahrávali kamoši z CD. Ale ako vravím, spolu s Basf to boli kusovky pre spestrenie. :)

Potom keď už som mal poriadny deck a aj CD player. kupovali sa typ 2 kazety. Sony UX, UX S a UX pro hrali super.
Ak bolo treba normalku na niečo nenáročné tak zase iba TDK D.
Na spestrenie nejaká Basf record Sony cd it a tak.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony UX-S 100min rok 1990 Made in France
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#90

Model UX-S používa pásku s časticami zvané Super Uniaxial, teda o jednu triedu vyššie od pásky UX.
Sony vyrobila superhustú magnetické pásku už okolo roku 1982 a dala jej názov UCX-S, kde sa chválili všemožnými zlepšeniami, extra hustými časticami a vysokým výkonom, viem že niekde sa o tom písalo, aká je táto páska dokonalá. V tej dobe to bol možno naozaj pokrok, ale pokiaľ si spomínam, tak Fuji svoje FRII Super malo tiež v 80tych rokoch, možno až v polovici, Basf svoju chromdioxid super ešte v závere 70tych rokov a TDK s Avilyn SA-X ešte skôr, takže sa mohlo zdať že Sony zaspalo dobu, ale proste je to tu :D
od roku 1986 podobne ako UX, tak aj vyšší model dostal nový názov UX-S, model ktorý zotrval v zostave Sony najdlhšie až do cca 2005, možno aj dlhšie.
Samozrejme verzie od roku 2002 obsahujú novú čiernu pásku, podobne ako UX z Mexica, alebo možno aj iných zdrojov, ktovie, ale do tej doby sa vždy jednalo o pravé Sony Super Uniaxial pásky, kde sa behom rokov 1986-2000 samozrejme recepty menili niekoľko krát, ale základ ostal.
Pásky sú kupodivu ešte svetlejšie hnedé než samotný UX, ktorý sa zdá oproti UX-S vyslovene čierny :)

Tak našiel som popis z prehľadu týchto kaziet:
UCX-S s úplne novou vrstvou s jemnejšími magnetickými časticami s novou orientáciou nanesené hustejšie na základnom filme, s lepším vyhladením povrchu pásky posúvajú kvalitu triedy II na nový level.

Prehľad UCX-S a UX-S na fóre:
viewtopic.php?f=28&t=77

Okrem toho, páska UX-S (Super Uniaxial) sa ešte používala do modelu UX Turbo a Esprit II , obe 1992, do Amerického CDit PRO, kým tam nezačali dávať nebezpečnú Aurex pásku z Mexica, v Japonsku to boli myslím modely 90tych rokov XSII a ESII, ale s istotou presne neviem, tieto Japan modely mi chýbajú, ale zrejme ESII môže mať pásku UXPRO, zatiaľ len dohady.

Dnešná kazeta verzie 1990 je len obrázok čo mi bol poslaný na mail, reálne v tejto verzii mám len C90, chcel som pôvodne načať aj ďalšiu verziu aby to bolo aj s fotkami, ale k nasledujúcej C100 kazete sa aktuálne fyzicky nedostanem, vzhľadom k problémom, bordelu a môjmu kolenu si to v kľude pripravím až zajtra. Aspoň je tu teraz menší priestor na popis tej UX-S pásky vyššie.

Kazeta 1990 a jej balenie, krabička a dizajn je zhodná s UX 1990, jedine pre fóliu a obal zvolili zelenú, vlastne je to prvý krát v tomto roku keď zelenú určili ako hlavnú farbu tohto modelu a zelenou ostala až do konca výroby pre EU trh, pre iné trhy sa to môže samozrejme odlišovať.
Kazeta má taktiež dvojité, dvojfarebné cievky, ktorej stredy sú tiež zelené.
A nemusím hovoriť že dizajn kazety predošlej verzie 1988 bol takmer identický s UX, len mierne odlišná potlač, ale stredy cievok čierne.
USA verzia má v tomto prípade tiež zelenú fóliu, dosť v podobnej schéme ako EU verzia, len je potlač metalická, ako v prípade kazety UX USA.
http://www.vintagecassettes.com/sony/so ... ge8023.jpg

No a musím povedať že páska UX-S bola naozaj veľmi obľúbená záležitosť, za čerstva poskytovala mimoriadne vysoký výkon MOL aj SOL, extrémne výšky, väčšinou hrb na výškach, aspoň u novších modelov značil pri biase 0 silnejšiu odozvu výšok, alebo ako bolo tu už viac krát napísané, bias + a výkon tiež plus, výsledkom je menšie skreslenie, dneska po rokoch to samozrejme už s biasom do plusu nejde, ale stále je cítiť istá sviežosť a vysoký výkon, hlavne u starších modelov do roku 1990, kde je tá hranica kedy sa výraznejšie menilo zloženie pásky a hovorí sa že 1992 a novšie už nikdy neboli tak kvalitné.
Ale tie zmeny mali asi všetky veľké firmy, Basf vtedy začala experimentovať s kobaltom, TDK menila výrazne svoje recepty a jej obrovské priepastné rozdiely pásov SF, SA medzi verziou 1988 a 1990.
Maxell v roku 1990-1992 prechádzal z Epitaxial na Black Magnetite, no čo viac povedať? že to celé poku*vili? Viete ako sa hovorí, oni verili že robia dobre, že bude lepšie, a možno na nejaký čas a v istých ohľadoch naozaj bolo...ale to je zase príliš filozofické a špekulatívne, a k novším UX-S sa dostanem neskôr.
V krátkosti zhrniem dojmy z tejto verzie UX-S 1990 ale pre C90, ktorú som testoval, tak to snáď tentokrát nebude vadiť že som to obmenil, ale keď už ju mám fyzicky, tak C90:

Akai DX-57, 13.10.2013:
+6db, bias -4
Veľmi pekný a mohutný zvuk, neskutočný výkon, vlastne farba zvuku a celý dojem nahrávky v teste mi prišiel zaujímavo a svojsky zafarbený, vzhľadom k tomu že to bolo už dávno, pred 8 rokmi, tak neviem presne popísať detailne v čom, ale celé roky som plánoval že na ňu nahrám niečo extra a doteraz som to extra nenašiel...

Pioneer CT-S550S, 15.10.2013:
veľmi ostrý zvuk, +2db, jemne skreslenie, dropy
BLE XD:
+2db, jemné skreslenie, výšková zhoda, dropy, v podstate je to príšerné, nepoužiteľné, ale zase to zachraňuje kalibrácia po inej kazete, tentokrát pred touto bola v decku Sony UX-Pro 50 1992, a UX-S na tejto kalibrácii dosiahla výškovú zhodu bez porúch, čo nechápem ako je možné a výkonu +4db !

Technics RS-AZ7, 15.10.2013:
+4db, výšky ako zdroj, ale jemné skreslenie, na +2db by to bolo možno vhodné
ATC:
výšky ako zdroj, ale skreslený zvuk je dosť silne aj pri +2db, nepoužiteľné

Technics RS-TR979, 15.10.2013:
+4db s kvalitnými výškami, výborný zvuk
ATC:
+4db, kvalitné výšky, nepatrný dojem skreslenia, bez ATC vhodnejšie

Technics RS-TR575MII:
+4db, kvalitné výšky, výborný zvuk

Takže vo výsledku kazeta je výborná v strojoch bez kalibrácie, alebo s manuálnou kalibráciou, automatika si nerozumie s jemnosťou a hustotou vrstvy tejto konkrétnej UX-S pásky. Kazeta je ale vysoko zberateľská aj cenená, už len pre tie cievky, ale kvalita, v dobrom stave môžem silne doporučiť na nahrávky.

No a zajtra ďalšia kazeta už samozrejme s fotkami.
Prílohy
sony_uxs10090c.jpg
sony_uxs10090c.jpg (71.01 KiB) 1296 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Nstar »

toto je pre mňa proste špica, toto šedé telo sa mi moc nepáči väčšinou, pôsobí tak lacno na pohľad ale tu s tými krásnymi zelenými cievkami je to skvelé.
UX-S je trochu enigma pre mňa, najlepšie vynikne ako si hovoril na strojoch bez kalibrácie ale čo ma viac zaujíma je ten nákres vzadu, ten hrb. Vôbec neviem ako to mysleli, mne tá páska príde vyrovnaná a skvelá aj na dolby, takže už dlhšie lúštim čo je to zač a kde je pravda. Možno je to všetko tak citlivo namiešané, že ten zdvih je tak akurát ale to mi zasa nesedí s tou dolby kompatibilitou, neviem a asi toto nerozlúštim, je to každopádne skvelá kazeta aj keď niekomu možno nemusí úplne sedieť, hlavne cenovo ale ak je magneťák čo nemá kalibráciu tak toto je životabudič
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa EZ647 »

to písal orhore, že kazeta je citlivá na výškach, takže je vhodné pridať bias do plusu, a zníži sa tak skreslenie a zvýši výkon, to mala asi každá kazeta nad limit základnej referenčnej pásky v rámci triedy IEC
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Nstar »

može byť, že to písal
keď si porovnám SA-X tak tam je ten hrb zrejmý a niekedy nie celkom príjemný, na dolby zabudni ale tu pri UX-S dolby kľudne a celkovo ten zvuk je taký síce výraznejší ale tak vyrovnane, niečo na spôsob toho (ako znovu písal Orhore) UDI ale možno nie tak "nudne" ako UDI
možno použili tak fajnové častice, že boli schopné poňať výrazne aj najmenšie detaily...
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Nec »

Veľmi sa mi páči. Keby mi nebolo ľúto sypať ďalšie peniaze do kaziet, vyčistím bazoš. Sú tam v dvoch ponukách. :D
Používateľov profilový obrázok
oneeeee
čestný člen
Príspevky: 2435
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Septembra 2018, 19:53

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa oneeeee »

EZ647
k tým testom . páska ktorá v jednom decku skresľuje - ako popisuješ , skresľuje aj v ostatných deckoch ? to ma zaujíma .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa EZ647 »

nerozumiem, vždy popisujem všetky testy čo mám, skreslenie z nadmerného vybudenia na basoch je najpočuteľnejšie zo všetkých zvukov
samozrejme kazeta nahratá skreslene takto potom hrá aj na inom stroji
ale nahrávky na rôznych strojoch sú zase niečo odlišné
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony UX-S 100min rok 1996 Made in EC
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#96

O dve generácie novšia verzia UX-S než včera prezentovaná.
Kazeta je v novom dizajne od roku 1992 - 1997, ktorý obsahuje vodiaci blok pásky v kazete rovnakého tvaru ako už známe kazety UX-Pro, rozdiel je vo farbe, a možno aj v materiáli?
Kazeta sa zmenila po starom veľkom okne dostala nová UX-S stredové veľké okno, ktoré je zaujímavé a dostatočné na sledovanie pásky, ale nie jej navíjania a odvíjania. Napriek tomu bol to pomerne zaujímavý počin, a zrejme mala kazeta v Európe naozaj úspech, po TDK a Maxellkách bola táto verzia Sony UX-S ďalšia s najvyššími predajmi v našich obchodoch. Tam zrejme naozaj dobre zapôsobila reklama o vodiacom bloku a ono to vyzeralo trochu aj exoticky a inako a myslím že v tej dobe to celkom lákalo, že výrobca poskytol nejakú blbosť navyše.
Čo sa týka materiálu vodiaceho bloku, už vo verzii UX-Pro 1988 sa písalo o Ceramic Guide, ale mal som ho v rukách a pôsobí to skôr ako biely plast, možno nejaká extra upravená prímes tam môže byť čo do toho dávajú a vieme že plast je tiež široký pojem a existuje veľa druhov.
Na obale UX-S sa píše len o guide blocku, teda zrejme klasický plastový odliatok, vraj potlačuje rezonanciu a vibrácie. Na tapeheads.net a pod fórach sa vlastne nezhodol nikto čo je vlastne ta rezonacia a antirezonančný mechanizmus, a už vôbec nie ako ich absorbuje oddelený kus plastu v kazete. Aj sám Wilhelm z Basfu a podobný znalci písali že sú to nezmysly, a jediný pozitívny vplyv tejto súčiastky (okrem dizajnovej zvláštnosti) vidím v tom že tento blok spojuje akoby dve oddelené polovice plášťa kazety a páska je vedená cez diel, ktorý nie je nikde spojený a v tomto sa zlepšuje presnosť vedenia pásky, tým sa eliminujú odchýlky azimuthu a nerovnováha kanálov. Ale to je zase teoreticky, ak kazeta sedí presne, tak je dobre, ak je výlisok nepresný a odfláknutý tak to nezachráni ani ten vodiaci blok. Okrem toho Sony kazety aj vyšších modelov z Talianskej produkcie boli pod kritikov, že k problémom s kanálmi a presným vedením je u niektorých šarží z Talianska aj u kaziet ako UX-Pro, no a vzhľadom k tomu že prvé verzie v tomto dizajne UX-S boli Made in France, tak novšie už boli Italy, alebo sa to zakrývalo ako v tomto prípade Made in EC (Europian Community) čo mohlo značiť Taliansko, ale aj Francúzsko.
Samotná páska už nie je označovaná ako Super Uniaxial, ale ako Super Chrome Class. Aj keď je opticky podobná tým predošlým, je o niečo svetlejšia hnedá než UX, myslím že spravili to čo iné firmy, viac sa zameriavali na ten výškový hrb, aby boli výšky lepšie a kvalitnejšie, ale rokmi sa na nízkych frekvenciách nedá tak ľahko vybudiť ako staré verzie, rovnako tak výšky ako boli kvalitné a citlivé za nova, tak sú dneska precitlivelé na zlé skladovanie a tieto nové verzie nielen UX-S pásov sú podľa mňa náchylnejšie na zhoršenie kvality podľa skladovacieho prostredia.

Kazeta je štandardne balená do hrubých tmavých zaoblených krabičiek Sony, s fóliou so zeleným objektom, a priesvitnou časťou kde je kladený dôraz na vodiaci blok, ktorý vidíte fyzicky na zabalenej kazete, kvôli čomu je booklet vnútri násilne zohnutý.
Panuje viacero názorov že tieto verzie už neboli tak dobré ako tie staré, ale rozhodne je to zaujímavý dizajnový pokrok, no zase je zvláštne, že nie je známe aby sa tento dizajn použil niekedy v kazetách UX-S, alebo akýchkoľvek iných pre USA alebo Japonský trh. Za to ostatné puzdra Sony boli bežné, ako som spomínal aj v prípade veľkého UX okna, ktoré bolo obľúbené v Japonsku pre radu X, tak tento dizajn sa nikdy nepoužil mimo EU.

Prítlačný vankúš:
Na fotke si môžete všimnúť že prítlačný vankúš má pliešok rozdelený akoby na dve rovné časti s medzerou v strede, ale spája sa až na podklade pre plsť. Tieto vankúše sa dávali asi od začiatku 90tych rokov až do verzie 1996 pre chrome a metal kazety, pre iné trhy to môže byť ešte odlišné, ale od roku 1997 ich už takmer nenájdete.
Prišla mi to ako frajerina, že si dali trochu záležať aj na detailoch, keďže aj iné firmy mali také somariny, tvarované podpery plste vankúša mala aj TDK, Fuji a dokonca aj Raks.
No len nedávno som sa dočítal niečo z katalógu Sony v zmysle, že stopy na páske pre jednotlivé strany sú na jednej a druhej strane šírky pásu, a že tie dva body akoby majú rovnomerne rozdeľovať prítlak na hlavu presne na stopy strany A aj strany B. Mne to prišlo zase významné len z marketingového hľadiska, ale bavilo ma to čítať :D
No a potom psychosugescia, verzie 1997 majú obyčajný vankúš, takže už to nehrá tak kvalitne, aj priestor nahrávky je mierne narušený a nepresný :D

Jeden obal, dve verzie:
Tento dizajn fólie a potlače kazety, aj balenia bol zhodný pre dve prechodové verzie, dneska na fotkách prezentovanú C100 kazetu, ktorá patrí do staršej verzie, podľa môjho katalógu je to 1996 jeseň:
https://ez647.sk/cc/c/b/sony_96_01.jpg

Novšia verzia mala červený rámček o tom že kvalita išla hore :D
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_chrome/sony_uxs9096alt.jpg
Ale neviem pre aké obdobie zodpovedá táto novšia verzia, pretože v katalógu 1997 je už nasledujúca generácia s "X" na obale, takže niečo medzi tým.
Okrem drobnosti na obale a booklete je rozdiel v tom že staršia kazeta bola čierna a nová je výrazne šedá. Rovnako tak staršia kazeta mala jednu skrutku v strede a zvyšok je lepený a nová je aj bez tej jednej skrutky, nechápem na čo je jediná skrutka dobrá ak sa aj tak nedá podobrom dostať do kazety.
Podobne to riešili aj v prípade modelu UX-Pro, jedine u UX a Metal si niesom vedomí takýchto detailov, a tiež ani u normal modelov.
No a páska má zrejme zase lepší recept zrejme aj narástol výškový hrb :)

Dnešnú kazetu nemám zabalenú, tie mám len C60 a C90, a s testami oboch šarží som prišiel nedávno, kto si to nájde, tak sa dozvie tu:
viewtopic.php?p=34402#p34402

Môj kus som dostal v rámci krabice použitých kaziet, kde tieto UX-S a iné dĺžky boli už nahraté a so zvukom som bol spokojný aj s celkovým stavom kazety.
Rozhodne tak ako UX tejto doby, aj UX-S doporučím na nahrávky, aj do zbierky, ak sú v dobrom stave, poslúžia, ale kto je náročný a čaká kvalitu, tak parametre svojich starých kolegýň zrejme nedosiahne.
Prílohy
IMAG0291.JPG
IMAG0291.JPG (108.12 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0292.JPG
IMAG0292.JPG (106.56 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0293.JPG
IMAG0293.JPG (82.82 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0294.JPG
IMAG0294.JPG (77.97 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0295.JPG
IMAG0295.JPG (105.84 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0296.JPG
IMAG0296.JPG (67.64 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0297.JPG
IMAG0297.JPG (58.46 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0298.JPG
IMAG0298.JPG (63.08 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0299.JPG
IMAG0299.JPG (63.16 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0300.JPG
IMAG0300.JPG (83.63 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0301.JPG
IMAG0301.JPG (63.65 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0302.JPG
IMAG0302.JPG (69.94 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0303.JPG
IMAG0303.JPG (96.13 KiB) 1238 zobrazení
IMAG0304.JPG
IMAG0304.JPG (111.87 KiB) 1238 zobrazení
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Nec »

Presne takúto púšťal kolega na Panasonic Cobra, tom najväčšom, čo sa u nás predával.
Vdedy som si povedal, že túto verziu UX-S nemusím mať. Platí to dodnes. :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Nstar »

dnes by sa možno niektorí vedeli dohadovať, že počujú keď otočia ten pliešik...aj keď vlastne u kazety to môže byť pravda :roll:
niečo sa mi zdá že som kdesi čítal nejaké kritiky na toto telo, že spôsobuje nejaký hluk, môžem skúsiť polistovať ale mne to vždy prišlo bezproblémov, vynikajúca kazeta, na to vodiacom bloku som tiež trochu vtedy uletel, myslel som, že je to niečo proti poškodeniu pásu aby ho nepokrčilo alebo nenamotalo ale to som bol ešte sopeľ
zvuk pre mňa výborný jedna z najlepších kaziet aj keď po včerajšku som to zabalil
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)

Príspevok od používateľa Stano »

Nstar:
Nevzdávaj sa koníčkov.
Budeš ľutovať, tak ako ja :D, teraz musím všetko naprávať.

Ja k tejto UX-S len toľko, že aspoň niektoré Sony sa dajú zohnať relatívne lacno😁

PS: Smajliky,ten horný mi príde ako hetero, ten dolný je....
Som sa zamyslel v tento teplý deň 😁
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"