C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
no spomenul som si na toto
viewtopic.php?p=16166#p16166
viewtopic.php?p=16166#p16166
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Denon K-RI 120min rok 1994 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/denon_kri.html
Denon K-RI je asi taký novodobý a posledný pravý Japonský výrobok firmy Denon v základnej triede ferro. Vyrábal sa len v tomto jednom ročníku a k nemu ešte bola aj verzia K-RII High.
Japonci mali viacero druhov modelov základnej ferro kazety v priebehu rokov, začalo to s DX1 prešlo cez RE až teraz po K-RI a potom to OEMkovali firmami ako GMS či Saehan.
prehľad Denon normal na fóre
Balenie:
Slim jemne zaoblená svetlá krabička s logom DENON.
Fólia je jednoduchá, farebná pre každú dĺžku extra, teda pre C120 v oranžových odtieňoch.
Hlavnou témou dizajnu je písané písmo ako v prvej triede základnej školy.
Zadná strana je celkom skromná na informácie, mimo rozpisu dĺžok, žiadne detailnejšie informácie.
Booklet je extra krátky typ L. Vnútro šedé s málo riadkami a vonkajšia strana zase s riadkami, ale už popísanými zmieneným písaným štýlom, ako v šlabikári na začiatku základnej školy.
Nálepky sú tie typické Denonovské pre toto obdobie, také viacmenej univerzálne.
Kazeta:
Toto je trochu zvláštnosť, jedná sa o posledný elipsovitý dizajn kazety Denon, ktorý som prezentoval viac krát vo vláknach C100 aj C46, ale tu je prvýkrát ako jednoliata celopriehľadná verzia, kde je časť kazety lesklá a zvyšok matný ako u pôvodnej verzie, celé je to ladené v tmavšej takej žltohnedej farbe. Cievky sú klasické mriežkované Denon v bielej farbe a oranžovou svorkou. Všetky komponenty sú pravé Denon a kazeta je plne vybavená, ostatne ak sa nejedná o OEMko, tak Denon už nestihol vyrábať ochudobnené verzie kaziet ako iné firmy, bez magnetického tienenia a pod.
Jediné naozaj čo je na tej kazete zlacnené je ten celopriehľadný elipsovitý vzhľad, stále dosť luxusný.
Taká perlička, že tento dizajn v priehľadnej verzii používali takmer výhradne pre tento model K-R verzie normal a High a jediná výnimka je model CR-II, ktorý štandardne obsahuje síce kazetu General Magnetics, ale výnimočne v niektorých šaržách, asi tých skorších je práve takáto priehľadná elipsa, o tom som tu už tuším písal v prezentácii modelu CR-II.
Zavádzacia páska v schéme Denon, ale v svetlo zelenej farbe, čo je veľká rarita u tejto firmy.
Páska:
Svetlá hnedá, taký stredný, len jemne železitý odtieň ako u iných DX1, aj s tými jej typickými pigmentačnými znakmi.
Kazetu som získal z KE v 11/2021, test len Akai, určite ju chcem raz nahrať na moje nekonečné dlhé výbery
Akai DX-57, 17.5.2022:
+2db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 4db.
Z Denon som tu mal C120 ako OEM Saehan, ale pravú Denon kazetu a pásku mám v C120 prvýkrát.
Ako bežná C120 je celkom schopná, síce väčší prepad výkonu, ale zvukový prejav je veľmi pekný, bez porúch a hlavne bez kolísania, priestor je tiež dobrý.
Zvukový prejav je teda jemnejší, ale veľmi slušný výškovo pri mohutnejšom podbiasovaní. Samozrejme trošku toho šumu bude asi viac, dolby síce funguje, ale mohlo aj lepšie.
Po teste bohužiaľ dve jemné rysky po Akai na okraji a v strede pásky.
Do zbierky určite zaujímavá kazeta z modernej doby Denonu.
Na nahrávky, ako aj keď má síce nejaký ten prepad, tak je zvukovo príjemná, len zase podbiasovať, kalibrovať. Na druhú stranu sú to stále mechanicky veľmi podarené kazety a zo základných ferro sú dobrou voľbou pre nahrávky aj dneska, už je otázna len ich cena, pre ten podivný obal by nemusela byť tak vysoká, ale ono to asi nebude vždy tak.
Rozhodne odporúčam ako obyčajnú ferro kazetu s luxusnou mechanikou v akejkoľvek dĺžke aj 120
https://ez647.sk/cc/denon_kri.html
Denon K-RI je asi taký novodobý a posledný pravý Japonský výrobok firmy Denon v základnej triede ferro. Vyrábal sa len v tomto jednom ročníku a k nemu ešte bola aj verzia K-RII High.
Japonci mali viacero druhov modelov základnej ferro kazety v priebehu rokov, začalo to s DX1 prešlo cez RE až teraz po K-RI a potom to OEMkovali firmami ako GMS či Saehan.
prehľad Denon normal na fóre
Balenie:
Slim jemne zaoblená svetlá krabička s logom DENON.
Fólia je jednoduchá, farebná pre každú dĺžku extra, teda pre C120 v oranžových odtieňoch.
Hlavnou témou dizajnu je písané písmo ako v prvej triede základnej školy.
Zadná strana je celkom skromná na informácie, mimo rozpisu dĺžok, žiadne detailnejšie informácie.
Booklet je extra krátky typ L. Vnútro šedé s málo riadkami a vonkajšia strana zase s riadkami, ale už popísanými zmieneným písaným štýlom, ako v šlabikári na začiatku základnej školy.
Nálepky sú tie typické Denonovské pre toto obdobie, také viacmenej univerzálne.
Kazeta:
Toto je trochu zvláštnosť, jedná sa o posledný elipsovitý dizajn kazety Denon, ktorý som prezentoval viac krát vo vláknach C100 aj C46, ale tu je prvýkrát ako jednoliata celopriehľadná verzia, kde je časť kazety lesklá a zvyšok matný ako u pôvodnej verzie, celé je to ladené v tmavšej takej žltohnedej farbe. Cievky sú klasické mriežkované Denon v bielej farbe a oranžovou svorkou. Všetky komponenty sú pravé Denon a kazeta je plne vybavená, ostatne ak sa nejedná o OEMko, tak Denon už nestihol vyrábať ochudobnené verzie kaziet ako iné firmy, bez magnetického tienenia a pod.
Jediné naozaj čo je na tej kazete zlacnené je ten celopriehľadný elipsovitý vzhľad, stále dosť luxusný.
Taká perlička, že tento dizajn v priehľadnej verzii používali takmer výhradne pre tento model K-R verzie normal a High a jediná výnimka je model CR-II, ktorý štandardne obsahuje síce kazetu General Magnetics, ale výnimočne v niektorých šaržách, asi tých skorších je práve takáto priehľadná elipsa, o tom som tu už tuším písal v prezentácii modelu CR-II.
Zavádzacia páska v schéme Denon, ale v svetlo zelenej farbe, čo je veľká rarita u tejto firmy.
Páska:
Svetlá hnedá, taký stredný, len jemne železitý odtieň ako u iných DX1, aj s tými jej typickými pigmentačnými znakmi.
Kazetu som získal z KE v 11/2021, test len Akai, určite ju chcem raz nahrať na moje nekonečné dlhé výbery
Akai DX-57, 17.5.2022:
+2db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 4db.
Z Denon som tu mal C120 ako OEM Saehan, ale pravú Denon kazetu a pásku mám v C120 prvýkrát.
Ako bežná C120 je celkom schopná, síce väčší prepad výkonu, ale zvukový prejav je veľmi pekný, bez porúch a hlavne bez kolísania, priestor je tiež dobrý.
Zvukový prejav je teda jemnejší, ale veľmi slušný výškovo pri mohutnejšom podbiasovaní. Samozrejme trošku toho šumu bude asi viac, dolby síce funguje, ale mohlo aj lepšie.
Po teste bohužiaľ dve jemné rysky po Akai na okraji a v strede pásky.
Do zbierky určite zaujímavá kazeta z modernej doby Denonu.
Na nahrávky, ako aj keď má síce nejaký ten prepad, tak je zvukovo príjemná, len zase podbiasovať, kalibrovať. Na druhú stranu sú to stále mechanicky veľmi podarené kazety a zo základných ferro sú dobrou voľbou pre nahrávky aj dneska, už je otázna len ich cena, pre ten podivný obal by nemusela byť tak vysoká, ale ono to asi nebude vždy tak.
Rozhodne odporúčam ako obyčajnú ferro kazetu s luxusnou mechanikou v akejkoľvek dĺžke aj 120
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
tie nálepky sú ale podarené, celkovo je to zaujímavá kazeta a vzal by som to na nejaký mix. Najviac sa mi páči fólia, to je fakt dobré a celá rada môže byť pekná, booklet je taký ako naozaj od prváka, celkovo pekná položka len stále neviem, je to normalka alebo high?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Maxell UDI 150min rok 1996 Made in Japan, Japonský model, reálny dátum výroby tejto kazety 20.2.1995
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1.html#96j
Tento ročník Japonskej UD som tu zatiaľ neprezentoval. V podstate sa jedná o graficky zložitejší a modernejší dizajn obalov rady UD 1996, ale kazeta je v základe identická s verziou 1994 , kde sme sa pozastavili nad tým podivným tvarom okna v tvare Ázijského oka?
Katalóg na webe píše 1996, ale reálne začali asi o rok skôr, no nevadí.
Balenie:
Extraslim tmavá krabička s rohmi pre booklet, s logom Maxell.
Po predošlých dvoch ročníkoch Maxell UD kde bola fólia s mimoriadne jednoduchým vzorom, tak tu trochu pritvrdili a fólia je pomerne graficky komplikovaná, ale s neurčitým abstraktným zmyslom akých si vĺn, bublín, alebo niečoho scifi, riešená v modrej farbe so zeleným nápisom UDI a žltým nápisom dĺžky.
Zadná strana je už v tom modernom duchu Japonských kaziet, dva piktogramy na začiatok, výpis dĺžok, kde je C150 vrcholom dokonalosti výroby pásky a Japonský text, nesmie chýbať priezor na kazetu.
Booklet je skladací typ J v skrátenej modernej verzii, ktorý veľmi pekne ladí s fóliou aj po stranách, miesto na popis s riadkami je 1,5strany a zvyšok info o kazete aj s nákresom kazety a okienok. Nálepky jednoduché v modro sivom prevedení.
Celú verziu pobrali pomerne slušne čo sa týka grafiky, celé to pôsobí sviežejšie než predošlé verzie.
Kazeta:
Pre porovnanie buď prezentovaná staršia UDII 46 1994 s odkazom vyššie, alebo iná dĺžka verzie normal 1994
s tou dnešnou je dizajn okna zhodný, ale jemný výrez pre samolepku je na predošlej riešený pod oknom a nad oknom je text.
Dnešná má miesto pre samolepku nad oknom a text je pod ním. Stále používa starší luxusný typ cievok, a skrutky v kazete čo je maximálne priateľské k užívateľovi.
Páska:
Podľa obalu sa jedná o High Power Black Magnetite, čo by u nás písali ako Cobalt Sigma, ale v základe je to zhodný pás, sivočierna páska, žiadne odtiene hnedej nenájdete, u typu normal Maxell je to taká rarita čo iný výrobcovia bežne nemajú.
Páska veľmi jemne presvitá voči svetlu, myslím že tá novšia čo som tu ukazoval verzia 1998 asi nepresvitala a bola možno ešte trochu odlišná aj v testoch.
Je príliš tenká a Akai ju bohužiaľ poznačil jemne, viac v popise testov, mimo iné na návine cievky je vidieť že ani tak vysoká značka ako Maxell nedokáže zabezpečiť presný návin na tak tenkej páske ako C150 a preto je tam mierna vlnitosť na cievke, toto musí byť naozaj veľmi náročné na výrobu a návrh.
Kazetu som získal v 09/2021, test len Akai, do budúcna by som tam chcel mať nejaký výber.
Akai DX-57, 1.6.2022:
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 3db
Po minulých skúsenostiach s C150 som trochu prehodnotil nastavenia a objavil novinku, že regulátor bias funguje ako regulátor basov Zrejme stav a vek pásky budú na toto ale veľmi vplývať, ako to bude alebo nebude vo výsledku fungovať.
Najprv priestor, ten je výborný, kolísanie ani poruchy žiadne, toto si tieto Maxellky držia priam ukážkovo a to som sa tak bál C150 na dual capstane.
No a teraz výkon, pri biase 0 je tak 0db, pri biase -12 je +2db, basová zložka je veľmi oslabená, ale nízkym biasom sa aspoň trochu vráti jej časť, aj keď oproti zdroju je stále zvuk slabší a jemnejší basovo, takto sa to dá solídne počúvať. Výšky sú veľmi dobré pri biase 0 aj pri biase -12, ale celé je to také zvláštne, pri biase 0 ako je celý zvuk basov a stredov v pozadí a výšky do toho vyslovene prenikajú, ako keď na EQ dáte výšky na max a ostatné na low.
No a pri biase -12 sa zdá, že to hrá celkom obstojne, dolby funkčné, bez neho páska zvláštne šumí.
Čo sa týka skreslenia, vo vokáloch som občas počul také zapraskanie ako keď je prebudený mikrofón, podobne aj pri iných zvukoch v okolí stredov.
Myslel som si že ju dual capstan hneď zničí, ale nie, no bez ujmy to nebolo, asi nebude vhodná na časté hranie v takom stroji, po Akai sa spravili jemne vlnité oba okraje a jemný náznak stredovej čiary.
Myslím že do zbierky sa jedná o úžasnú kazetu, na nahrávky, na veľmi dobre zladenom stroji mechanicky sa dá tiež čo to dosiahnuť, naozaj treba veľmi experimentovať s kalibráciou, výkonom a hudbou, ale táto kazeta aj jej ďalšie kolegyne si využitie nájdu a pás UDI od Maxellu je niečo veľmi nevšedné a jedinečné vo svete ferro kaziet, takže určite odporúčam.
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1.html#96j
Tento ročník Japonskej UD som tu zatiaľ neprezentoval. V podstate sa jedná o graficky zložitejší a modernejší dizajn obalov rady UD 1996, ale kazeta je v základe identická s verziou 1994 , kde sme sa pozastavili nad tým podivným tvarom okna v tvare Ázijského oka?
Katalóg na webe píše 1996, ale reálne začali asi o rok skôr, no nevadí.
Balenie:
Extraslim tmavá krabička s rohmi pre booklet, s logom Maxell.
Po predošlých dvoch ročníkoch Maxell UD kde bola fólia s mimoriadne jednoduchým vzorom, tak tu trochu pritvrdili a fólia je pomerne graficky komplikovaná, ale s neurčitým abstraktným zmyslom akých si vĺn, bublín, alebo niečoho scifi, riešená v modrej farbe so zeleným nápisom UDI a žltým nápisom dĺžky.
Zadná strana je už v tom modernom duchu Japonských kaziet, dva piktogramy na začiatok, výpis dĺžok, kde je C150 vrcholom dokonalosti výroby pásky a Japonský text, nesmie chýbať priezor na kazetu.
Booklet je skladací typ J v skrátenej modernej verzii, ktorý veľmi pekne ladí s fóliou aj po stranách, miesto na popis s riadkami je 1,5strany a zvyšok info o kazete aj s nákresom kazety a okienok. Nálepky jednoduché v modro sivom prevedení.
Celú verziu pobrali pomerne slušne čo sa týka grafiky, celé to pôsobí sviežejšie než predošlé verzie.
Kazeta:
Pre porovnanie buď prezentovaná staršia UDII 46 1994 s odkazom vyššie, alebo iná dĺžka verzie normal 1994
s tou dnešnou je dizajn okna zhodný, ale jemný výrez pre samolepku je na predošlej riešený pod oknom a nad oknom je text.
Dnešná má miesto pre samolepku nad oknom a text je pod ním. Stále používa starší luxusný typ cievok, a skrutky v kazete čo je maximálne priateľské k užívateľovi.
Páska:
Podľa obalu sa jedná o High Power Black Magnetite, čo by u nás písali ako Cobalt Sigma, ale v základe je to zhodný pás, sivočierna páska, žiadne odtiene hnedej nenájdete, u typu normal Maxell je to taká rarita čo iný výrobcovia bežne nemajú.
Páska veľmi jemne presvitá voči svetlu, myslím že tá novšia čo som tu ukazoval verzia 1998 asi nepresvitala a bola možno ešte trochu odlišná aj v testoch.
Je príliš tenká a Akai ju bohužiaľ poznačil jemne, viac v popise testov, mimo iné na návine cievky je vidieť že ani tak vysoká značka ako Maxell nedokáže zabezpečiť presný návin na tak tenkej páske ako C150 a preto je tam mierna vlnitosť na cievke, toto musí byť naozaj veľmi náročné na výrobu a návrh.
Kazetu som získal v 09/2021, test len Akai, do budúcna by som tam chcel mať nejaký výber.
Akai DX-57, 1.6.2022:
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 3db
Po minulých skúsenostiach s C150 som trochu prehodnotil nastavenia a objavil novinku, že regulátor bias funguje ako regulátor basov Zrejme stav a vek pásky budú na toto ale veľmi vplývať, ako to bude alebo nebude vo výsledku fungovať.
Najprv priestor, ten je výborný, kolísanie ani poruchy žiadne, toto si tieto Maxellky držia priam ukážkovo a to som sa tak bál C150 na dual capstane.
No a teraz výkon, pri biase 0 je tak 0db, pri biase -12 je +2db, basová zložka je veľmi oslabená, ale nízkym biasom sa aspoň trochu vráti jej časť, aj keď oproti zdroju je stále zvuk slabší a jemnejší basovo, takto sa to dá solídne počúvať. Výšky sú veľmi dobré pri biase 0 aj pri biase -12, ale celé je to také zvláštne, pri biase 0 ako je celý zvuk basov a stredov v pozadí a výšky do toho vyslovene prenikajú, ako keď na EQ dáte výšky na max a ostatné na low.
No a pri biase -12 sa zdá, že to hrá celkom obstojne, dolby funkčné, bez neho páska zvláštne šumí.
Čo sa týka skreslenia, vo vokáloch som občas počul také zapraskanie ako keď je prebudený mikrofón, podobne aj pri iných zvukoch v okolí stredov.
Myslel som si že ju dual capstan hneď zničí, ale nie, no bez ujmy to nebolo, asi nebude vhodná na časté hranie v takom stroji, po Akai sa spravili jemne vlnité oba okraje a jemný náznak stredovej čiary.
Myslím že do zbierky sa jedná o úžasnú kazetu, na nahrávky, na veľmi dobre zladenom stroji mechanicky sa dá tiež čo to dosiahnuť, naozaj treba veľmi experimentovať s kalibráciou, výkonom a hudbou, ale táto kazeta aj jej ďalšie kolegyne si využitie nájdu a pás UDI od Maxellu je niečo veľmi nevšedné a jedinečné vo svete ferro kaziet, takže určite odporúčam.
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
ten dizajn je trochu zvláštny, nálepky zaujímavé a netradičný výber na nich. Povedal by som, že to bude zlé s Dolby ale ak funguje tak super, tu asi nájde využitie. Neviem či by to prehral volkmen ale mohlo by to byť zaujímavé taká dlhá minutáž a k tomu mega bass, ja by som to asi skôr využil na nejaké rozhlasové hry alebo záznam show z tuneru
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
dolby je také no, pre nenáročných
ale s tým megabass by to asi šlo, walkmany so slabým ťahom a jednou kladkou by sa mohli s takými páskami kamarátiť
možno by to aj hralo celkom schopne
ale s tým megabass by to asi šlo, walkmany so slabým ťahom a jednou kladkou by sa mohli s takými páskami kamarátiť
možno by to aj hralo celkom schopne
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Basf LH 120min rok 1970 Made in Germany
https://ez647.sk/cc/basf_lh.html#70
Dneska sa pozrieme na veľmi starú kazetu Basf a hneď vo verzii C120. Ja som osobne nikdy také kazety priamo nevyhľadával, ale keďže poslednú dobu mi prišlo takých a podobných starých Basf pomerne dosť, zisťujem že sú celkom zaujímavé. Mal som vždy dojem že je to jednoliaté a nudné rozdelenie modelov, ale je v tom celkom systém.
Na počiatku bolo Low Noise.
Dalo by sa to tak povedať, že každý výrobca mal v prvých modeloch kazetu s označením LN, ale ani to nebola celkom pravda, prvý model Philips nemal žiadne označenie, rovnako tak niektoré kazety Basf, napriek tomu po LN prišlo väčšinou u každého výrobcu niečo mierne odlišné, Maxell mal UL, Sony malo staré HF a Basf prišiel teda s LH (Low Noise, High Output). Toto označenie sa držalo pomerne dlho kým v 80tych rokoch neprišiel LH-Extra, krátko po ňom Ferro Extra a ten príbeh ďalej už bol prezentovaný
1970 a 1971 Basf LH ?
V týchto rokoch, tieto kazety vyzerali naozaj veľmi podobne, ale keď už ich tu mám takto pokope, tak som si mohol spraviť jasno v rozdieloch aj viac než len z fotiek na rôznych weboch.
Obaly vyzerajú skoro identicky, ale verzia 1971 má logo SM mechanizmu, teda naozaj, do tých novších začali dávať tie vodiace lišty SM, v tejto dnešnej 1970 proste nie sú.
Okrem toho dnešná verzia používa dizajn kazety podľa základnej Philips, ten univerzálny, verzia 1971 používa to super úzke okno, ako naše Supraphon/Opus, čo môžete vidieť u mňa na webe.
Klasický obal vs knižný BOX.
Toto je ďalšia novinka, ktorú si dneska ukážeme, klasické kazetové krabičky, zvané inak aj puzdro Norelco, už pozná asi každý. Basf mal však aj zvláštny knižný typ obalu, ktorý sa otváral z boku a kazeta tam bola zasunutá, zdôvodnili to dvoma hlavnými vlastnosťami:
1. BOX určený pre archiváciu
2. BOX vhodný na posielanie poštou, bez ďalšieho balenia.
Ja síce neviem či to boli až také výhody, ale na fotkách si to pozrite a vyjadrite názor. Basf používal v niekoľkých generáciách tento typ boxu súčasne s klasickými krabičkami, preto mám na webe v rade LH poradie štýlu kazety LH 1970, LH 1971, LH v knižnom boxe 1971 a pod., proste som to oddelil samostatne.
Aby toho nebolo málo neskôr prišiel na krátko do módy aj takzvaný C-BOX čo bolo zase niečo trochu odlišné
Dnešná kazeta, balenie:
Knižný sivý BOX s bočným otváraním, ako som popisoval vyššie. Balené v potlačenej fólii.
Do boxu sa vkladajú inštrukcie s popisom a pravidlami ako poslať kazetu poštou v tomto balení, riadky na popis, ale je to tak celé zložené dokopy a zlepené.
Je tam ešte niečo malé kovové čo vyzerá ako pripináčik, ale skôr to bude asi sponka na dané papiere, vždy to pri otvorení a vyberaní kazety vypadne von
Samozrejme v tomto roku sa nedozvieme z obalov žiadne technické informácie.
Kazeta:
V tomto prípade sa jedná o svetlú sivú kazetu v základnom dizajne podľa Philipsu, s plexi okienkom, ktoré je nejaké príliš poškrabané, celoplošný polep.
Na fotke otvorenej kazety vidíme že SM ešte neexistuje, cievky obsahujú starú verziu C svorky, ktorá ma veľký plochý tvar, takže pri návine je tam celkom prepad, ale celý mechanizmus u tejto kazety ide veľmi z tuha.
Horší stav samolepky, či je to pleseň, alebo iný rozklad z papiera, mi môžete povedať do diskusie
Páska:
Okrem toho že je klasický hnedá, nie až tak železitá ako niektoré novšie Basf, tak je veľmi matná a pôsobí pomerne zvláštne.
Kazetu som získal nedávno v 04/2022, test len Akai, aj keď neškrípe, neviem ako to bude s nahrávkami, či tam dám niečo extra slabé, duplicitné, alebo sa jej budem precízne vyhýbať, zatiaľ sa zdá že funguje, otázne je či bude fungovať po celej dĺžke, možno sa ju raz pokúsim nahrať ako aj ostatné Basf tejto generácie.
Akai DX-57, 5.6.2022:
-4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 8db
Tak ako je tam extrémny výkonový prepad, výškovo asi štvrtinu dole, dolby sa nehodí, ale nie je to extrémne zle, na ľahké počúvanie to bohate stačí.
Ľavý kanál je oslabený o ďalšie 2db, ale trvale, páska nekolíše, poruchy nie sú, priestor je skoro dobrý až na ten posun. Vlastne to celé ide veľmi stabilne, ani náznak zlého spojiva, škrípania, kolísania rýchlosti, vie mi to niekto vysvetliť prečo novšie Basf takmer všetky s tým musia mať problémy a tieto extra staré nie?
Kazeta je bez SM mechanizmu, veľký prepad návinu pásky na plochej svorke typu C na cievke, ťažký chod mechanizmu.
Oter minimálny, náznak hnedej farby na jednom okraji hlavy.
Akai nechal jemne vlnitý okraj pásu.
Toto je vyslovene zbierková kazeta a v tom boxe veľmi zaujímavá. Na nahrávky až tak neodporúčam, aj keď na rozdiel od niektorých novších receptov Basf sa zdá že stále funguje, takže každému na vlastné riziko (ne)funkčnosti.
https://ez647.sk/cc/basf_lh.html#70
Dneska sa pozrieme na veľmi starú kazetu Basf a hneď vo verzii C120. Ja som osobne nikdy také kazety priamo nevyhľadával, ale keďže poslednú dobu mi prišlo takých a podobných starých Basf pomerne dosť, zisťujem že sú celkom zaujímavé. Mal som vždy dojem že je to jednoliaté a nudné rozdelenie modelov, ale je v tom celkom systém.
Na počiatku bolo Low Noise.
Dalo by sa to tak povedať, že každý výrobca mal v prvých modeloch kazetu s označením LN, ale ani to nebola celkom pravda, prvý model Philips nemal žiadne označenie, rovnako tak niektoré kazety Basf, napriek tomu po LN prišlo väčšinou u každého výrobcu niečo mierne odlišné, Maxell mal UL, Sony malo staré HF a Basf prišiel teda s LH (Low Noise, High Output). Toto označenie sa držalo pomerne dlho kým v 80tych rokoch neprišiel LH-Extra, krátko po ňom Ferro Extra a ten príbeh ďalej už bol prezentovaný
1970 a 1971 Basf LH ?
V týchto rokoch, tieto kazety vyzerali naozaj veľmi podobne, ale keď už ich tu mám takto pokope, tak som si mohol spraviť jasno v rozdieloch aj viac než len z fotiek na rôznych weboch.
Obaly vyzerajú skoro identicky, ale verzia 1971 má logo SM mechanizmu, teda naozaj, do tých novších začali dávať tie vodiace lišty SM, v tejto dnešnej 1970 proste nie sú.
Okrem toho dnešná verzia používa dizajn kazety podľa základnej Philips, ten univerzálny, verzia 1971 používa to super úzke okno, ako naše Supraphon/Opus, čo môžete vidieť u mňa na webe.
Klasický obal vs knižný BOX.
Toto je ďalšia novinka, ktorú si dneska ukážeme, klasické kazetové krabičky, zvané inak aj puzdro Norelco, už pozná asi každý. Basf mal však aj zvláštny knižný typ obalu, ktorý sa otváral z boku a kazeta tam bola zasunutá, zdôvodnili to dvoma hlavnými vlastnosťami:
1. BOX určený pre archiváciu
2. BOX vhodný na posielanie poštou, bez ďalšieho balenia.
Ja síce neviem či to boli až také výhody, ale na fotkách si to pozrite a vyjadrite názor. Basf používal v niekoľkých generáciách tento typ boxu súčasne s klasickými krabičkami, preto mám na webe v rade LH poradie štýlu kazety LH 1970, LH 1971, LH v knižnom boxe 1971 a pod., proste som to oddelil samostatne.
Aby toho nebolo málo neskôr prišiel na krátko do módy aj takzvaný C-BOX čo bolo zase niečo trochu odlišné
Dnešná kazeta, balenie:
Knižný sivý BOX s bočným otváraním, ako som popisoval vyššie. Balené v potlačenej fólii.
Do boxu sa vkladajú inštrukcie s popisom a pravidlami ako poslať kazetu poštou v tomto balení, riadky na popis, ale je to tak celé zložené dokopy a zlepené.
Je tam ešte niečo malé kovové čo vyzerá ako pripináčik, ale skôr to bude asi sponka na dané papiere, vždy to pri otvorení a vyberaní kazety vypadne von
Samozrejme v tomto roku sa nedozvieme z obalov žiadne technické informácie.
Kazeta:
V tomto prípade sa jedná o svetlú sivú kazetu v základnom dizajne podľa Philipsu, s plexi okienkom, ktoré je nejaké príliš poškrabané, celoplošný polep.
Na fotke otvorenej kazety vidíme že SM ešte neexistuje, cievky obsahujú starú verziu C svorky, ktorá ma veľký plochý tvar, takže pri návine je tam celkom prepad, ale celý mechanizmus u tejto kazety ide veľmi z tuha.
Horší stav samolepky, či je to pleseň, alebo iný rozklad z papiera, mi môžete povedať do diskusie
Páska:
Okrem toho že je klasický hnedá, nie až tak železitá ako niektoré novšie Basf, tak je veľmi matná a pôsobí pomerne zvláštne.
Kazetu som získal nedávno v 04/2022, test len Akai, aj keď neškrípe, neviem ako to bude s nahrávkami, či tam dám niečo extra slabé, duplicitné, alebo sa jej budem precízne vyhýbať, zatiaľ sa zdá že funguje, otázne je či bude fungovať po celej dĺžke, možno sa ju raz pokúsim nahrať ako aj ostatné Basf tejto generácie.
Akai DX-57, 5.6.2022:
-4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 8db
Tak ako je tam extrémny výkonový prepad, výškovo asi štvrtinu dole, dolby sa nehodí, ale nie je to extrémne zle, na ľahké počúvanie to bohate stačí.
Ľavý kanál je oslabený o ďalšie 2db, ale trvale, páska nekolíše, poruchy nie sú, priestor je skoro dobrý až na ten posun. Vlastne to celé ide veľmi stabilne, ani náznak zlého spojiva, škrípania, kolísania rýchlosti, vie mi to niekto vysvetliť prečo novšie Basf takmer všetky s tým musia mať problémy a tieto extra staré nie?
Kazeta je bez SM mechanizmu, veľký prepad návinu pásky na plochej svorke typu C na cievke, ťažký chod mechanizmu.
Oter minimálny, náznak hnedej farby na jednom okraji hlavy.
Akai nechal jemne vlnitý okraj pásu.
Toto je vyslovene zbierková kazeta a v tom boxe veľmi zaujímavá. Na nahrávky až tak neodporúčam, aj keď na rozdiel od niektorých novších receptov Basf sa zdá že stále funguje, takže každému na vlastné riziko (ne)funkčnosti.
- Prílohy
-
- IMAG0613.JPG (175.23 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0614.JPG (171.36 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0683.JPG (102.5 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0684.JPG (108.42 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0685.JPG (129.54 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0686.JPG (150.92 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0687.JPG (139.53 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0688.JPG (102.45 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0689.JPG (92.78 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0690.JPG (80.14 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0691.JPG (74.14 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0692.JPG (92.64 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0693.JPG (135.37 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0694.JPG (120.19 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0695.JPG (114.6 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0696.JPG (79.26 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0697.JPG (85.84 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0698.JPG (139.99 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0699.JPG (106.71 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0700.JPG (152.11 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0701.JPG (104.1 KiB) 1685 zobrazení
-
- IMAG0702.JPG (104.56 KiB) 1685 zobrazení
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
podľa mňa by si mohol kúsok cez mikrák nahrať a skúsiť poslať a ten zasa pridá a pošle ďalej až sa kruh uzavrie, pásik sa minie a vráti sa to k tebe a ty budeš mať 120min parádnych informácii alebo a to by bolo ešte lepšie, keby každý z nás vymyslí, zhudobní a zaranžuje no a napokon nahrá jedno hudobné číslo a budeš mať various...NSK má výhodu no
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
myslel som si, ale prečo má výhodu?
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
pretože tvorí muziku