C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Vo filme mechanický pomaranč počúval na takom decku Ludwiga van Beethovena
Túto dnešnú kazetu budeš nahrávať alebo takéto máš len na testy a do poličky?
Túto dnešnú kazetu budeš nahrávať alebo takéto máš len na testy a do poličky?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
tak ja mám všetky kazety na nahrávanie, otázka je kedy sa dostanú na rad, je toho veľké množstvo a nie je veľká šanca že si vyberiem práve túto, ale nikdy nevieš
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
prave tato je celkom zaujimava, na nejaké hovorené slovo by som ju aj zužitkoval ak by mi ju niekto dal alebo tak za 1e
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
potreboval by som si niekoho najať domov, aby mi poskytol hovorené slovo
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
jaj tak, ty to chces takto original.. a rovno 120 minut
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
na šmejdovské pásky si viem predstaviť mp3 mixy s nízkym bitratom, len aby sa niečo točilo
len sa obávam o stav hláv po jej opakovanom použití, aj keď Čínske pásky sú rôznych kvalít, niektoré celkom použiteľné, iné extrémne zlé, no a toto je ten lepší prípad
myslím že som raz získal nejakého interpreta, ktorý má zaujímavé trance mixy, asi 120GB mp3, ale všetko nízke bitraty, som si povedal v roku 2012 že to budem postupne počúvať, no nenašiel som si čas a chuť, vždy niečo iné to predčilo, ale keby niekedy náhodou, hudby mám dosť pre kvalitné aj nekvalitné pásky
len sa obávam o stav hláv po jej opakovanom použití, aj keď Čínske pásky sú rôznych kvalít, niektoré celkom použiteľné, iné extrémne zlé, no a toto je ten lepší prípad
myslím že som raz získal nejakého interpreta, ktorý má zaujímavé trance mixy, asi 120GB mp3, ale všetko nízke bitraty, som si povedal v roku 2012 že to budem postupne počúvať, no nenašiel som si čas a chuť, vždy niečo iné to predčilo, ale keby niekedy náhodou, hudby mám dosť pre kvalitné aj nekvalitné pásky
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
kazety mali rozne určenie nebolo to vždy na hudbu, boli to záznamníky, diktafóny, ako korešpondencia, výučba atd.. takže aj nejaký šunt našiel opodstatnenie
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
KEEP XG 120min vyrobená firmou SKC Korea/China
https://ez647.sk/cc/keep_xg.html
Môj hrubý odhad roku bude 1992-1996, teda ešte veľmi schopné obdobie pre Kórejské pásky
Značka Keep bude ďalšou z Japonských značiek predajní, alebo elektroniky, alebo niečo také.
Kazety Keep sú pre mňa zatiaľ zberateľský zaujímavé, pretože sa tam objavujú rôzne verzie SKC a GoldStar kaziet ktoré bežne nevidím, ja som získal len dve túto a model CDX od GoldStaru 60min, ale viem že sú aj krátke verzie GoldStar s veľkými cievkami a iné perly, ale značka je u nás aj na ebay zastúpená pomerne málo. Skoro by som povedal že je to niečo ako Daiso, len vyzerá trochu slušnejšie čo do kvality.
Konkrétny kus je kazeta SKC, celkom iste základný typ ferro, tak ako som predstavoval pred niekoľkými dňami, teda týždňami, kazetu Axia A1 120, ktorá bola tiež od SKC, teda mohutné pevné telo, priehľadné ale tmavé, cievky tiež bez deformácii teplom, aj keď sa podobajú na Emtec, ale nepresné svorky môžu občas spôsobovať hrb a poškodenie pásky na začiatku, konci. Inak klasické znaky SKC.
U Axie som písal kvalitu zvuku okolo 0db s nižším biasom kde ešte výškam trochu chýbalo k dokonalosti. Túto som testoval trochu skôr teda:
Akai DX-57, 23.7.2017:
0db bias -8
Výkon je teda ako u tej SKC pod značkou Axia, ale tu výškovo boli lepšie výsledky, teda starnutie, rozdielne skladovanie a pod, ale táto výškovo hrá ako zdroj, bez porúch a kolísania, veľmi príjemný zvuk.
Takže povedal by som že sú pásky zhodné u oboch značiek, ale rovnaký výrobca, teda taký záver SKC C120, nízky výkon okolo 0db je kompenzovaný veľmi čistým zvukom pri vhodnej kalibrácii stroja. Nebudem váhať a kľudne takýmto kazetám zverím aj nahrávky z lepších zdrojov ako Flac a pod, s kvalitnými výškami, ale výkonom na uzde. Osobne mám vždy radšej čistý zvuk bez porúch a kolísania než prehnane vysoký výkon bez výšok.
No ale obal sa im veľmi nepodaril, pôsobí chaoticky, tá fólia je zmesou nezmyslov na ktorej sa nedá čítať uvedený text a vyslovene z toho bolia oči, pôsobí to až rozmazane, a potlač na kazete je extra drobná, inak možno trochu priveľmi tmavá kazeta, ale chválim červené svorky na cievkach, čo kompenzuje dizajnové zápory, ktoré som vymenoval. Samozrejme každý iná chuť, takže niekomu to bude vyhovovať a niekomu vyhovňovať.
https://ez647.sk/cc/keep_xg.html
Môj hrubý odhad roku bude 1992-1996, teda ešte veľmi schopné obdobie pre Kórejské pásky
Značka Keep bude ďalšou z Japonských značiek predajní, alebo elektroniky, alebo niečo také.
Kazety Keep sú pre mňa zatiaľ zberateľský zaujímavé, pretože sa tam objavujú rôzne verzie SKC a GoldStar kaziet ktoré bežne nevidím, ja som získal len dve túto a model CDX od GoldStaru 60min, ale viem že sú aj krátke verzie GoldStar s veľkými cievkami a iné perly, ale značka je u nás aj na ebay zastúpená pomerne málo. Skoro by som povedal že je to niečo ako Daiso, len vyzerá trochu slušnejšie čo do kvality.
Konkrétny kus je kazeta SKC, celkom iste základný typ ferro, tak ako som predstavoval pred niekoľkými dňami, teda týždňami, kazetu Axia A1 120, ktorá bola tiež od SKC, teda mohutné pevné telo, priehľadné ale tmavé, cievky tiež bez deformácii teplom, aj keď sa podobajú na Emtec, ale nepresné svorky môžu občas spôsobovať hrb a poškodenie pásky na začiatku, konci. Inak klasické znaky SKC.
U Axie som písal kvalitu zvuku okolo 0db s nižším biasom kde ešte výškam trochu chýbalo k dokonalosti. Túto som testoval trochu skôr teda:
Akai DX-57, 23.7.2017:
0db bias -8
Výkon je teda ako u tej SKC pod značkou Axia, ale tu výškovo boli lepšie výsledky, teda starnutie, rozdielne skladovanie a pod, ale táto výškovo hrá ako zdroj, bez porúch a kolísania, veľmi príjemný zvuk.
Takže povedal by som že sú pásky zhodné u oboch značiek, ale rovnaký výrobca, teda taký záver SKC C120, nízky výkon okolo 0db je kompenzovaný veľmi čistým zvukom pri vhodnej kalibrácii stroja. Nebudem váhať a kľudne takýmto kazetám zverím aj nahrávky z lepších zdrojov ako Flac a pod, s kvalitnými výškami, ale výkonom na uzde. Osobne mám vždy radšej čistý zvuk bez porúch a kolísania než prehnane vysoký výkon bez výšok.
No ale obal sa im veľmi nepodaril, pôsobí chaoticky, tá fólia je zmesou nezmyslov na ktorej sa nedá čítať uvedený text a vyslovene z toho bolia oči, pôsobí to až rozmazane, a potlač na kazete je extra drobná, inak možno trochu priveľmi tmavá kazeta, ale chválim červené svorky na cievkach, čo kompenzuje dizajnové zápory, ktoré som vymenoval. Samozrejme každý iná chuť, takže niekomu to bude vyhovovať a niekomu vyhovňovať.
- Prílohy
-
- IMAG0981.JPG (130.38 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0982.JPG (99.36 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0819.JPG (113.61 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0820.JPG (102.2 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0821.JPG (96.03 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0822.JPG (85.09 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0823.JPG (82.25 KiB) 2498 zobrazení
-
- IMAG0824.JPG (73.29 KiB) 2498 zobrazení
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Ta zlta cast obalu je fajnova, ten pasik od pohladu pripomina Sony HF z obleho obdobia
Kludne nahravky z cd, lp alebo tuner
Kludne nahravky z cd, lp alebo tuner
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Konica XR-I 120 rok 1990 vyrobená v Kóreii firmou Saehan
viewtopic.php?p=28104#p28104
*
takže prejdem rovno na ďalšiu kazetu
Konica XR1 120 rok 1993, Made in China, pre Japonský trh
https://ez647.sk/cc/konica_xr1.html#93j
Táto kazeta bola vyrobená zrejme firmou Forward, a s páskou GreenCorp Australia, viac podrobností v súvislosti s GreenCorp tu:
viewtopic.php?p=19060#p19060
taktiež obsahuje cievky ako Emtec, pretože to pochádza od univerzálneho Čínskeho alebo Kórejskeho výrobcu, ale asi skôr ten Čínsky, malý popis tu:
viewtopic.php?p=19922#p19922
Forward, toto meno som zistil len nedávno, preto sa tu ešte veľmi neobjavuje v mojich textoch, ale len v spojení s GreenCorp, teda vyrába kazety naozaj pre rôzne značky po celom svete, s rôznymi dizajnmi, podľa prianí zákazníka, ale obsahuje nie pravé kvalitné cievky, ktoré strieda s pomerne kvalitnými vystuženými (podrobnosti v odkaze o cievkach)
Pekne farebne rozlíšené svorky podľa dĺžky, pokiaľ to zákazník nezmení, pre C120 je to oranžová farba.
Telo kazety tmavé so skromnou potlačou, má v strede také rozšírenie, asi sa trochu inšpirovali TDK priehľadnými krytmi.
Pásky GreenCorp, sú bohužiaľ ďalšie po Basf a Ampex, kde je naozaj poslednou dobou problém rozklad spojiva, prejaví sa pískaním, alebo prilepením a totálnou nefunkčnosťou. Teda týchto funkčných kaziet mám zatiaľ pomerne dosť, a stalo sa to možno pri dvoch modeloch, jednej JVC AFI 90 1990, a potom niekoľkých Philips FX Ferro 46 1994, ktoré nakúpil kamarát pre nahrávky z vinylov, tak niektoré na dualcapstane škrípu, ale až po viacerých prechodoch, počas nahrávania sa problém neobjavil. Je to smutné o to viac, pretože tieto pásky nie sú zvukovo tak veľmi zlé, ale pomerne schopné, takže to zamrzí keď je kvalitný zvuk ale spojivo to znehodnotí.
Ale veľmi dôležité je myslieť na to, že do kaziet Forward sa môže navíjať, použiť akákoľvek Čínska, Ázijská páska z rôznych zdrojov od rôznych výrobcov, ale GreenCorp z Austrálie sa vyskytuje pomerne často.
Firma vyrába typ I a typ II, kde sa občas hovorí aj o pravom chromdioxide (Philips CD Extra, Master 1990-1996) Ale potvrdené to nemám, skôr sú to dohady a rôzne názory zberateľov a užívateľov.
Okrem toho je si možné všímať pri ich typoch ferro, pásky od svetlo hnedej ako Basf, čo je aj v tomto prípade, až po temnú hnedú takmer čiernu a to sme stále len pri základnom type ferro. Tých variácii je veľké množstvo a zatiaľ je v tom bordel a nepoznám veľmi nikoho s nejakým prehľadom. Hlavne blázni z fór ktoré čítam vedia dokonale rozoberať Európske kazety, ale na Áziu sú tam viacmenej dohady a pod.
Značka Konica je zase Japonskou značkou, ktorú niektorý poznajú tiež z inej série produktov než kaziet, a jej staršie modely boli vyrobené v Japonsku firmou Magnax (Ampex), ak to nepatrí priamo im. Neskôr sa ale začali vyskytovať OEMká pod značkou Konica od firiem ako Saehan, Forward, SKC.
Táto kazeta je z poslednej známej modelovej rady, určená pre Japonsko, na zadnej strane fólie je rozsypaný čaj, ale nedivil by som sa ak by boli úplne rovnaké aj pre EU trh, ono je to v podstate jedno u takého Čínskeho výrobku.
No a taktiež podľa šarže môžte naraziť na tieto slabé cievky, pre C120 maximálne nevhodné, je len otázka času kedy sa deformujú, alebo na tie lepšie vystužené, ktoré napríklad používali v kazetách JVC a Victor RZ.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+2db, bias -12
Zvukovo by som povedal že je niečo horšia než Saehan uvedená vyššie, alebo SKC - Keep uvedená včera. Zvuk je teda zase o štvrtinu displeja slabší než zdroj, ako aj u predošlých C120 z Kórei, ale príde mi trochu viac rozhodená frekvenčná charakteristika. Tam kde u Saehan a SKC boli slabšie basy ale vynikali vokály a výšky, tú sú trošku akoby nerovnomerné, basy slabšie samozrejme, ale vokály a výšky neprirodzene posilnené, proste chce sa to pohrať s nastavením a kalibráciou viac než u iných kaziet, ale rozhodne je použiteľná, kým ste zadobre so spojivom.
U C90 a C60 tejto verzie nie sú také výrazné problémy s frekvenčnou charakteristikou. No zase je to aj o chuti a zafarbení zvuku, nech si to každý vyskúša sám.
Vzhľadom k tomu že som ju nahrával a testoval s popisom aj podrobnými obrázkami, tak sem hodím link na tento materiál:viewtopic.php?p=28104#p28104
*
takže prejdem rovno na ďalšiu kazetu
Konica XR1 120 rok 1993, Made in China, pre Japonský trh
https://ez647.sk/cc/konica_xr1.html#93j
Táto kazeta bola vyrobená zrejme firmou Forward, a s páskou GreenCorp Australia, viac podrobností v súvislosti s GreenCorp tu:
viewtopic.php?p=19060#p19060
taktiež obsahuje cievky ako Emtec, pretože to pochádza od univerzálneho Čínskeho alebo Kórejskeho výrobcu, ale asi skôr ten Čínsky, malý popis tu:
viewtopic.php?p=19922#p19922
Forward, toto meno som zistil len nedávno, preto sa tu ešte veľmi neobjavuje v mojich textoch, ale len v spojení s GreenCorp, teda vyrába kazety naozaj pre rôzne značky po celom svete, s rôznymi dizajnmi, podľa prianí zákazníka, ale obsahuje nie pravé kvalitné cievky, ktoré strieda s pomerne kvalitnými vystuženými (podrobnosti v odkaze o cievkach)
Pekne farebne rozlíšené svorky podľa dĺžky, pokiaľ to zákazník nezmení, pre C120 je to oranžová farba.
Telo kazety tmavé so skromnou potlačou, má v strede také rozšírenie, asi sa trochu inšpirovali TDK priehľadnými krytmi.
Pásky GreenCorp, sú bohužiaľ ďalšie po Basf a Ampex, kde je naozaj poslednou dobou problém rozklad spojiva, prejaví sa pískaním, alebo prilepením a totálnou nefunkčnosťou. Teda týchto funkčných kaziet mám zatiaľ pomerne dosť, a stalo sa to možno pri dvoch modeloch, jednej JVC AFI 90 1990, a potom niekoľkých Philips FX Ferro 46 1994, ktoré nakúpil kamarát pre nahrávky z vinylov, tak niektoré na dualcapstane škrípu, ale až po viacerých prechodoch, počas nahrávania sa problém neobjavil. Je to smutné o to viac, pretože tieto pásky nie sú zvukovo tak veľmi zlé, ale pomerne schopné, takže to zamrzí keď je kvalitný zvuk ale spojivo to znehodnotí.
Ale veľmi dôležité je myslieť na to, že do kaziet Forward sa môže navíjať, použiť akákoľvek Čínska, Ázijská páska z rôznych zdrojov od rôznych výrobcov, ale GreenCorp z Austrálie sa vyskytuje pomerne často.
Firma vyrába typ I a typ II, kde sa občas hovorí aj o pravom chromdioxide (Philips CD Extra, Master 1990-1996) Ale potvrdené to nemám, skôr sú to dohady a rôzne názory zberateľov a užívateľov.
Okrem toho je si možné všímať pri ich typoch ferro, pásky od svetlo hnedej ako Basf, čo je aj v tomto prípade, až po temnú hnedú takmer čiernu a to sme stále len pri základnom type ferro. Tých variácii je veľké množstvo a zatiaľ je v tom bordel a nepoznám veľmi nikoho s nejakým prehľadom. Hlavne blázni z fór ktoré čítam vedia dokonale rozoberať Európske kazety, ale na Áziu sú tam viacmenej dohady a pod.
Značka Konica je zase Japonskou značkou, ktorú niektorý poznajú tiež z inej série produktov než kaziet, a jej staršie modely boli vyrobené v Japonsku firmou Magnax (Ampex), ak to nepatrí priamo im. Neskôr sa ale začali vyskytovať OEMká pod značkou Konica od firiem ako Saehan, Forward, SKC.
Táto kazeta je z poslednej známej modelovej rady, určená pre Japonsko, na zadnej strane fólie je rozsypaný čaj, ale nedivil by som sa ak by boli úplne rovnaké aj pre EU trh, ono je to v podstate jedno u takého Čínskeho výrobku.
No a taktiež podľa šarže môžte naraziť na tieto slabé cievky, pre C120 maximálne nevhodné, je len otázka času kedy sa deformujú, alebo na tie lepšie vystužené, ktoré napríklad používali v kazetách JVC a Victor RZ.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+2db, bias -12
Zvukovo by som povedal že je niečo horšia než Saehan uvedená vyššie, alebo SKC - Keep uvedená včera. Zvuk je teda zase o štvrtinu displeja slabší než zdroj, ako aj u predošlých C120 z Kórei, ale príde mi trochu viac rozhodená frekvenčná charakteristika. Tam kde u Saehan a SKC boli slabšie basy ale vynikali vokály a výšky, tú sú trošku akoby nerovnomerné, basy slabšie samozrejme, ale vokály a výšky neprirodzene posilnené, proste chce sa to pohrať s nastavením a kalibráciou viac než u iných kaziet, ale rozhodne je použiteľná, kým ste zadobre so spojivom.
U C90 a C60 tejto verzie nie sú také výrazné problémy s frekvenčnou charakteristikou. No zase je to aj o chuti a zafarbení zvuku, nech si to každý vyskúša sám.
- Prílohy
-
- IMAG0442.JPG (82.42 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0443.JPG (98.99 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0842.JPG (110.69 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0843.JPG (105.27 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0844.JPG (71.15 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0846.JPG (111.25 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0847.JPG (97.36 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0848.JPG (85.34 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0849.JPG (84.67 KiB) 2462 zobrazení
-
- IMAG0850.JPG (62.39 KiB) 2462 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Maxell UR 120min rok 1994, tento kus na fotkách vyrobený 5.2.1994
https://ez647.sk/cc/maxell_ur.html#94
https://ez647.sk/cc/c/b/maxell_94.jpg
Téma C120 značky Maxell bude pomerne rozsiahlejšia než u iných kaziet, aspoň sa to tak skoro nevyčerpá a ja môžem dávať každý deň jednu
Začnem teda Európskymi verziami základných a lacných typov normal, potom prejdem na USA, Japan, potom vyššie typy normal, chrome a pod.
Aj keď mal Maxell asi v každom prevedení URky aj C120, tak mám len niektoré, a niektoré len použité, takže postupne to nahodím, a do budúcna veľmi rád zakúpim aj iné verzie a modely C120 nech sa to pekne kompletuje.
Táto verzia URky a zároveň prvá C120, ktorú som v živote videl, skúšal sa mi prvý krát veľmi nepáčila. Vždy ma hnevalo ako je ten okraj matný a nevidieť dobre presný pohyb pásky, už keď je priesvitná kazeta, tak prečo nevidieť všetko? prečo robiť matné okraje? No to som ešte nevedel o ich legendárnom oválnom dizajne z kaziet XLII ..., ale dneska to považujem za jednu z najlepších základných normal kaziet C120 aké kedy existovali, aj najkrajších, z doby keď sa aj priehľadne kazety robili poriadne a luxusne. Rovnako jeden z mojich obľúbených dizajnov fólie a celej tejto dizajnovej rady Maxell na ktorej som vyrastal. Moje zážitky podrobnejšie ohľadne tejto kazety, som rozoberal v obaloch:
viewtopic.php?p=28937#p28937
Kazeta na fotkách je nový kus, ktorý som získal v roku 2014, a premýšľal som že reštaurujem pôvodné plánované nahrávky, ktoré mali byť, resp. boli krátku dobu na tej pokrčenej a poničenej UR 120 zo skoršej doby. Ale neviem či by som dokázal získať všetky materiály k nahrávkam, boli tam nejaké staré disco vinyly, teda jeden z roku 1982, ktorý som raz hľadal na nete, aspoň zoznam skladieb a fotky, a vraj ta séria existovala ale ten konkrétny vinyl nie, tak neviem, kazeta je po testoch inak stále čaká na vhodné nahrávky.
Jedná sa teda o verziu cca už od 1992-1995, možno aj skôr, a bola to jedna z najdostupnejších C120 kaziet predávaných u nás, o čom som aj v obaloch hovoril, že 120 Maxell sa dali veľmi ľahko zakúpiť v rôznych prevedeniach od normal, super ferro, high, a cenovo boli veľmi priaznivé, kdežto Sony HF a TDK D 120 boli cenovo cez stovku korún a teda prevyšovali cenami aj Maxell UDII-CD 120, čomu dneska nerozumiem, pretože Maxellky boli oveľa kvalitnejšie z môjho pohľadu za nižšiu cenu, často krát nižšiu o 50% oproti konkurencii, za málo peňazí ste dostali naozaj veľa muziky.
Dneska aj tie poškodené staré, aj tie nové sú v perfektnom stave, neškrípu, spojivo sa neotiera, chod je úžasný ako za mlada, ako to že niektoré iné veľké firmy s tým majú dneska také problémy?
Takže znova, táto Maxell UR v hranatej krabičke, s Maxellovským priehľadným telom podľa oválneho dizajnu XLII bola legenda, jej cena 59Sk bola bezkonkurenčná v tej dobe. Cievky plné Maxellovské a v tomto prevedení mali vzorované Maxell cievky len kazety C46 a C60.
(ak to tu číta niektorý z predajcov, veľmi si prajem skompletovať UR 46 pre roky 1994-96-98, pekne prosím - C46 UR v tejto fólii mali v Astre od 46-120 všetky 4 kusy naskladané pod sebou pod skleneným pultom, ja som na to čumel ako blbý a nechápal som, kto by si kúpil cievku s tak malým návinom, na čo? )
Ešte drobná perlička, na booklete zadnej strany tejto URky je uvedený frekvenčný rozsah na booklete 90min pre C90 a na booklete 120min C120, čo nedodržovali ani novšie Maxelly, ktoré dávali na všetky booklety všeobecné info a grafy pre C90.
Nebáli sa na URke napísať že C60 a C90 má 58,5db, ale u C120 len 56,5db (315Hz)
Akai DX-57,
+4db, bias -8
zvuk je len nepatrne slabší od zdroja, inak výborný, preto si myslím že sú URky najlepšie základné pásky C120 zo všetkých testovaných, pretože Sony, a TDK mali výraznejší pokles od zdroja na výkone, ale Maxell len malý.
Vtedy pri teste som ale narazil na kolísanie zvuku s kolísaním úrovne, ešte bol akai s dual capstanom, ani som vtedy ešte nepoznal čí je chyba vo vedení pásky, alebo v niečom inom, test je pomerne starý asi 7rokov.
Napriek tomu tieto kazety mám najradšej.
https://ez647.sk/cc/maxell_ur.html#94
https://ez647.sk/cc/c/b/maxell_94.jpg
Téma C120 značky Maxell bude pomerne rozsiahlejšia než u iných kaziet, aspoň sa to tak skoro nevyčerpá a ja môžem dávať každý deň jednu
Začnem teda Európskymi verziami základných a lacných typov normal, potom prejdem na USA, Japan, potom vyššie typy normal, chrome a pod.
Aj keď mal Maxell asi v každom prevedení URky aj C120, tak mám len niektoré, a niektoré len použité, takže postupne to nahodím, a do budúcna veľmi rád zakúpim aj iné verzie a modely C120 nech sa to pekne kompletuje.
Táto verzia URky a zároveň prvá C120, ktorú som v živote videl, skúšal sa mi prvý krát veľmi nepáčila. Vždy ma hnevalo ako je ten okraj matný a nevidieť dobre presný pohyb pásky, už keď je priesvitná kazeta, tak prečo nevidieť všetko? prečo robiť matné okraje? No to som ešte nevedel o ich legendárnom oválnom dizajne z kaziet XLII ..., ale dneska to považujem za jednu z najlepších základných normal kaziet C120 aké kedy existovali, aj najkrajších, z doby keď sa aj priehľadne kazety robili poriadne a luxusne. Rovnako jeden z mojich obľúbených dizajnov fólie a celej tejto dizajnovej rady Maxell na ktorej som vyrastal. Moje zážitky podrobnejšie ohľadne tejto kazety, som rozoberal v obaloch:
viewtopic.php?p=28937#p28937
Kazeta na fotkách je nový kus, ktorý som získal v roku 2014, a premýšľal som že reštaurujem pôvodné plánované nahrávky, ktoré mali byť, resp. boli krátku dobu na tej pokrčenej a poničenej UR 120 zo skoršej doby. Ale neviem či by som dokázal získať všetky materiály k nahrávkam, boli tam nejaké staré disco vinyly, teda jeden z roku 1982, ktorý som raz hľadal na nete, aspoň zoznam skladieb a fotky, a vraj ta séria existovala ale ten konkrétny vinyl nie, tak neviem, kazeta je po testoch inak stále čaká na vhodné nahrávky.
Jedná sa teda o verziu cca už od 1992-1995, možno aj skôr, a bola to jedna z najdostupnejších C120 kaziet predávaných u nás, o čom som aj v obaloch hovoril, že 120 Maxell sa dali veľmi ľahko zakúpiť v rôznych prevedeniach od normal, super ferro, high, a cenovo boli veľmi priaznivé, kdežto Sony HF a TDK D 120 boli cenovo cez stovku korún a teda prevyšovali cenami aj Maxell UDII-CD 120, čomu dneska nerozumiem, pretože Maxellky boli oveľa kvalitnejšie z môjho pohľadu za nižšiu cenu, často krát nižšiu o 50% oproti konkurencii, za málo peňazí ste dostali naozaj veľa muziky.
Dneska aj tie poškodené staré, aj tie nové sú v perfektnom stave, neškrípu, spojivo sa neotiera, chod je úžasný ako za mlada, ako to že niektoré iné veľké firmy s tým majú dneska také problémy?
Takže znova, táto Maxell UR v hranatej krabičke, s Maxellovským priehľadným telom podľa oválneho dizajnu XLII bola legenda, jej cena 59Sk bola bezkonkurenčná v tej dobe. Cievky plné Maxellovské a v tomto prevedení mali vzorované Maxell cievky len kazety C46 a C60.
(ak to tu číta niektorý z predajcov, veľmi si prajem skompletovať UR 46 pre roky 1994-96-98, pekne prosím - C46 UR v tejto fólii mali v Astre od 46-120 všetky 4 kusy naskladané pod sebou pod skleneným pultom, ja som na to čumel ako blbý a nechápal som, kto by si kúpil cievku s tak malým návinom, na čo? )
Ešte drobná perlička, na booklete zadnej strany tejto URky je uvedený frekvenčný rozsah na booklete 90min pre C90 a na booklete 120min C120, čo nedodržovali ani novšie Maxelly, ktoré dávali na všetky booklety všeobecné info a grafy pre C90.
Nebáli sa na URke napísať že C60 a C90 má 58,5db, ale u C120 len 56,5db (315Hz)
Akai DX-57,
+4db, bias -8
zvuk je len nepatrne slabší od zdroja, inak výborný, preto si myslím že sú URky najlepšie základné pásky C120 zo všetkých testovaných, pretože Sony, a TDK mali výraznejší pokles od zdroja na výkone, ale Maxell len malý.
Vtedy pri teste som ale narazil na kolísanie zvuku s kolísaním úrovne, ešte bol akai s dual capstanom, ani som vtedy ešte nepoznal čí je chyba vo vedení pásky, alebo v niečom inom, test je pomerne starý asi 7rokov.
Napriek tomu tieto kazety mám najradšej.
- Prílohy
-
- IMAG0488.JPG (108.38 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0498.JPG (117.1 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0853.JPG (111.31 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0854.JPG (101.72 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0855.JPG (93.61 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0856.JPG (78 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0857.JPG (89.47 KiB) 2441 zobrazení
-
- IMAG0859.JPG (70.28 KiB) 2441 zobrazení
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)
Docela mě baví ten popis na zadní straně fólie:
Na mluvené slovo do diktafonu super
Do walkmanu fajn
Do boomboxu fajn
Do hifi přístrojů průměr
Nahrávky z cd průměr
Jinými slovy kazeta vyniká na středních kmitočtech, horší bude jako každý low-end v basech a výškách.
Co mám ale zkušenosti tak tato UR je schopná i na nahrávání hudby z cd, stačí vhodně nakalibrovat a poladit eq.
Na mluvené slovo do diktafonu super
Do walkmanu fajn
Do boomboxu fajn
Do hifi přístrojů průměr
Nahrávky z cd průměr
Jinými slovy kazeta vyniká na středních kmitočtech, horší bude jako každý low-end v basech a výškách.
Co mám ale zkušenosti tak tato UR je schopná i na nahrávání hudby z cd, stačí vhodně nakalibrovat a poladit eq.
SONY ES